Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J

bruno62

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 26 sty 2018, 18:03
Auto: Astra J, Corsa E
Silnik: 17DTC, 1,4 XEL
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J

#31

Nieprzeczytany post autor: bruno62 »

W Astrze J nie ma opcji resetowania sterownika przy wymianie akumulatora, np. BMW to ma.

motomat

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 17 gru 2018, 18:50
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 1 raz

#32

Nieprzeczytany post autor: motomat »

Ok czyli co dalej? Moze być na takim poziomie czy za dużo? Generalnie jak gdzieś czytałem i rozmawiałem to najlepiej jak podczas jazdy ładowanie jest na poziomie od 14 do14.5. Prawda to?

bruno62

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 26 sty 2018, 18:03
Auto: Astra J, Corsa E
Silnik: 17DTC, 1,4 XEL
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: bruno62 »

W 1 poście jest max 15,5V, jeszcze nigdy nie miałem napięcia większego niż 14,5, no może 14,6.
Moja ładowarka wyłącza się przy 14,8V, tak jak chyba wszystkie, dlatego można ładować bez ściągania klemy. Wyższe napięcie może mogło by "usmażyć' elektronikę, ja mówi mój znajomy od elektroniki samochodowej.
Jak jest naprawdę, wiedzą tylko inżynierowie od Opla.

kuplende

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 27 wrz 2020, 14:54
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 4 razy

#34

Nieprzeczytany post autor: kuplende »

Czy możliwe jest ze błędy (awaria pojazdu, awaria świateł cofania, awaria świateł mijania, awaria świateł do jazdy dziennej, awaria świateł stopu- wszystko mi się wyświetla na raz ale wszystko działa) wynikają ze zużytego akumulatora? Tak mi powiedział mechanik, ze akumulator nie "trzyma napięcia". Ładowałem go lidlowską ładowarka kika razy i zazwyczaj ładował sie od 12,5 do 13,5V po czym w długa trasę ok 100km i nic to nie pomagało. Poza tym działa normalnie, pali bez problemu (akumulator ok 3-4lat). Silnik 1.7 cdti 125KM 2010r

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3007
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#35

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Jaki to akumulator, ile Ah?
Po odłączeniu aku na 15 min. i ponownym rozruchu, taka sama sytuacja?

motomat

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 17 gru 2018, 18:50
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 1 raz

#36

Nieprzeczytany post autor: motomat »

Może być. U mnie była pulsacja do bani. Napięcie skakało od 12.5 do 15.7. Była masa błędów jak u Ciebie, takie typowo elektroniczne. Do tego rozwaliło mi 2 baterie w rejestratorach jazdy. Zawsze mi auto odpalałalo za 1 razem. Wymieniłem aku na nowy i jak ręka odjął. Napięcie na normalnym poziomie, nie skacze. Błędy nie wyskakują na komputerze.

Jacekn74

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:45
Imię: Jacek
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 4 razy

#37

Nieprzeczytany post autor: Jacekn74 »

Witam wszystkich, po 5 i pół roku byłem zmuszony wymienić akumulator. Założyłem nowy Exide Premium Carbon Boost 61Ah 600A i teraz jak obserwuję napięcie ładowania to czasami pokazuje 12,5V a czasami prawidłowo 14,4V. Na starym akumulatorze nigdy tak nie było. Czytałem o systemie ładowania w Astrze ale czy napięcie 12,5V nie jest za niskie aby prawidłowo był ładowany akumulator?

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3007
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#38

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Przeczytaj post nr 1 w tym wątku, znajdziesz tam odpowiedź.

Awatar użytkownika
bartoszil

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 27 sty 2021, 22:54
Imię: Bartosz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2012
Województwo: warmińsko-mazurskie
Wdzięczny: 1 raz

#39

Nieprzeczytany post autor: bartoszil »

Witam. Mam pytanie, ostatnio zauważyłem, że ładowanie w mojej Astrze 1,7cdti skacze od ok 12,2v-14,5v. Czytałem pierwszy wątek, ale zauważyłem również przygasanie świateł i delikatnie mruganie oświetlenia wnetrza. Zauważyłem również, że podczas zmiany biegów jest spadek ładowania moze na dwie sekundy z 13,8v na 13v. Czy to może oznaczać koniec regulatora czy moze akumulatora?

Awatar użytkownika
Rafcio082

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2021, 16:58
Imię: Rafał
Auto: Opel Zafira
Silnik: 1.4 NEL
Rocznik: 2013
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 2 razy

#40

Nieprzeczytany post autor: Rafcio082 »

Koledzy, mam pytanie. Piszę tutaj ponieważ na forum Zafiry nie ma tak szeroko rozpisanego tego wątku, a u mnie w Zafirze C z 2013 roku w wersji Enjoy 1.4 120KM benzyna chyba też występuje ten sam system ładowania.
Kupiłem w lutym to autko i był padnięty aku. Ładowanie utrzymywało się praktycznie cały czas ok 15.7V.
Wymieniłem aku i teraz ładowanie zaczyna się po odpalenia auta ok 14,7V i po czasie spada nawet do 12,4V.
Wszystko wydawałoby się w porządku, gdyby nie problem z klimą.
Jadę na tych oplowskich dziennych i klimie ( wentylator nawiewu na 6) i jak napięcie spada do 12,4V zmniejszają się obroty nawiewu i silnik na chłodnicy przechodzi chyba na 1 bieg i powietrze z nawiewów chwilowo nie leci takie zimne jak przy napięciu np.14,4V.
Najczęściej napięcie spada do tych 12,4V wtedy jak dodaję gazu, a jak odpuszczam to znowu skacze na ponad 14V i obroty wentylatora nawiewu znowu się podnoszą.
Napiszcie koledzy czy to jest normalne zachowanie tego całego systemu, czy coś u mnie nie tak.
Dodam tylko, że klima po pełnym przeglądzie i pełnym sprawdzeniu jej działania bo mechanik myślał pierwsze, że coś z klimą się dzieje.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ