Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J

Awatar użytkownika
Sprinterpl

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:48
Imię: Tomek
Auto: ASTRA J SRI 2011
Silnik: 1.7 cdti 125
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J

#21

Nieprzeczytany post autor: Sprinterpl »

Gadałem z nim w komentarzach i stwierdził że wie o takich systemach na podstawie manuala do jakiegoś fiata, stwierdził również że te "nowsze" auta dopiero teraz zaczynają się pojawiać na warsztacie w celu wymian akumulatorów ewentualnie diagnostyki ładowania. Ale w sumie masz rację dobrze że coś takiego powstaje w taki łopatologiczny sposób z pewnością komuś się to może przydać i sam sobie ogarnie co i jak a nie odrazu do szpeca za 300zł

Awatar użytkownika
thudy81

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 11 lis 2015, 9:20
Imię: Tomek
Auto: Astra J Sport 1.4 Turbo
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny
Pomocny: 6 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: thudy81 »

Niestety zdarza się że inteligentny układ kontroli ładowania nie działa poprawnie.
Robiłem test długodystansowy w samochodzie Citroen C5 X7 i tam układ powodował ciągłe rozładowanie akumulatora. Bardzo dużo osób narzeka na ten moduł i go wyłącza.
Nie wiem jak się sprawuje w Oplu bo swojego jakiś czas temu sprzedałem samochód.
Moja "Aśka"
Obrazek

Kot

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 29 maja 2020, 9:19
Imię: Robot
Auto: Astra j 1.4T
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 1 raz

#23

Nieprzeczytany post autor: Kot »

System ss u mnie nie działa. Na wyłączonym silniku jest napięcie 14.5 na wlaczonym 18V, coś za wysokie.

arol

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2020, 21:25
Imię: Arkadiusz
Auto: Astra J 1,4T ST, Insignia A SIDI 1
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: arol »

Witam,
skoro macie dostęp do TIS, to bardzo bym prosił o schemat sterowania wentylatorem płynu chłodzącego lub odpowiedź na pytanie: przy jakiej temp. płynu chłodzącego powinien się załączyć wentylator po zgaszeniu silnika. W moim przypadku wychodzi no to, że około 120 stopni. Normalnie w trakcie pracy włącza się przy około 109 ale po wyciągnięciu kluczyka przestaje działać. Kiedy przerwę w ten sposób jego pracę i po kilku minutach włożę i przekręcę kluczyk to płyn ma już 116 - czyli trochę za dużo. Czy u Was też przy nagrzanym silniku po wyłączeniu zapłonu wentylator nie włącza się?

Awatar użytkownika
adamoo

Przyjaciel forum
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
Imię: Adam
Auto: Ceed
Silnik: 1.6 GDI
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 28 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: adamoo »

U mnie tak samo. Też kiedyś uważałem że powinien wentylator pracować po wyłączeniu silnika ale z drugiej strony nie ma sensu chlodzić plynu w chlodnicy gdy pompa wody nie pracuje. Nie ma wtedy obiegu i silnika i tak nie schłodzi.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2021, 16:12 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Odpowiadanie cytatem na poprzedzający post
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Moim zdaniem nie powinno wyłączać się motoru tak długo jak długo pracuje wentylator (ja tak robię, jazda w korkach, parkowanie pod domem). Podobnie jak przy turbo-sprężarce - po pracy turbiny, czas na schłodzenie. Dobrze, że w temacie piszemy. Pozdrawiam.

arol

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2020, 21:25
Imię: Arkadiusz
Auto: Astra J 1,4T ST, Insignia A SIDI 1
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: arol »

Witam,
moim zdaniem też tak powinno się wyłączać silnik ale mamy 21 wiek i nie każdy użytkownik auta musi o tym wiedzieć. W mojej insigni 1,6 sidi też jest turbo i gdy temp. po wyłączeniu silnika wzrośnie to wentylator się włącza. Takiej opcji nie było w Vectrze C 1,8 122KM i zawsze ją wyłączałem po wyłączeniu się wentylatora. Pytanie czy w Waszych Astrach jak się nagrzeją to wentylator się włącza po wyłączeniu silnika?

Awatar użytkownika
Kamillo2

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2017, 9:53
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2015
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#28

Nieprzeczytany post autor: Kamillo2 »

pawelwaw84 pisze:
04 gru 2017, 12:48
Panowie czy po wymianie akumulatora w aucie z 1,4T ze Start-Stop nie trzeba go podpiąć pod kompa i zresetować informacje o akumulatorze? Gdzieś czytałem, że w niektórych autach jest to konieczne, bo nowy aku nie wytrzyma dłużej jak 2 lata, gdyż będzie traktowany przez ten inteligentny układ ładowania jako staroć z malejącą pojemnością... a aku tani nie jest bo to AGM od 700zł/szt.
Podbijam pytanie,czy po wymianie akumulatora robiliście/trzeba podłączyć pod kompa i resetować ustawienia?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 855
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 97 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Kamillo2 pisze:
06 gru 2020, 20:12
pawelwaw84 pisze:
04 gru 2017, 12:48
Panowie czy po wymianie akumulatora w aucie z 1,4T ze Start-Stop nie trzeba go podpiąć pod kompa i zresetować informacje o akumulatorze? Gdzieś czytałem, że w niektórych autach jest to konieczne, bo nowy aku nie wytrzyma dłużej jak 2 lata, gdyż będzie traktowany przez ten inteligentny układ ładowania jako staroć z malejącą pojemnością... a aku tani nie jest bo to AGM od 700zł/szt.
Podbijam pytanie...
Ja też...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

motomat

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 17 gru 2018, 18:50
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 1 raz

#30

Nieprzeczytany post autor: motomat »

Koledzy mam pytanie.
Auto: Astra J 1.4T (140KM) + lpg stag qbox+
Auto łapało błędy czujników różnego rodzaju itp. Okazało się, że ori aku od 2011 r. padł i była za duża pulsacja. Przy statym aku wartości woltomierza skały od 14 do 15.7 v (mam woltomierz w gniazdku od zapalniczki, nie jest lipny tylko lepszy).
Po wymianie aku na Varta Silcer Dynamic D21 - 61ah i 600A oraz po wykasowaniu błędów jest ok. Nowe błedy nie występują. Na woltomierzu napięcie nie skacze jest raczej statyczne. Ale jednego dnia pokazuje 14.8 a drugiego 15.6 i utrzymuje się przez całą jazdę aż do wyłączenia silnika. Czytałem ten opis zamieszczony w 1 poście. Ogólnie nie znam się kompletnie na elektronice. Czy nie jest to zbyt duze ładowanie? Pytam bo miałem 2 wideorejestratory, które padły jeden po drugim po ok 1 roku - wysiadły im baterie. Napiszcie mi czy to napięcie jest ok w tym inteligentnym systemie czy za duże i np. trzeba wymienić regulator napięcia na alternatorze.

ODPOWIEDZ