Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J
- Sprinterpl
- Posty: 98
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:48
- Imię: Tomek
- Auto: ASTRA J SRI 2011
- Silnik: 1.7 cdti 125
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J
Gadałem z nim w komentarzach i stwierdził że wie o takich systemach na podstawie manuala do jakiegoś fiata, stwierdził również że te "nowsze" auta dopiero teraz zaczynają się pojawiać na warsztacie w celu wymian akumulatorów ewentualnie diagnostyki ładowania. Ale w sumie masz rację dobrze że coś takiego powstaje w taki łopatologiczny sposób z pewnością komuś się to może przydać i sam sobie ogarnie co i jak a nie odrazu do szpeca za 300zł
- thudy81
- Posty: 139
- Rejestracja: 11 lis 2015, 9:20
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J Sport 1.4 Turbo
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny
- Pomocny: 6 razy
Niestety zdarza się że inteligentny układ kontroli ładowania nie działa poprawnie.
Robiłem test długodystansowy w samochodzie Citroen C5 X7 i tam układ powodował ciągłe rozładowanie akumulatora. Bardzo dużo osób narzeka na ten moduł i go wyłącza.
Nie wiem jak się sprawuje w Oplu bo swojego jakiś czas temu sprzedałem samochód.
Robiłem test długodystansowy w samochodzie Citroen C5 X7 i tam układ powodował ciągłe rozładowanie akumulatora. Bardzo dużo osób narzeka na ten moduł i go wyłącza.
Nie wiem jak się sprawuje w Oplu bo swojego jakiś czas temu sprzedałem samochód.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 maja 2020, 21:25
- Imię: Arkadiusz
- Auto: Astra J 1,4T ST, Insignia A SIDI 1
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Witam,
skoro macie dostęp do TIS, to bardzo bym prosił o schemat sterowania wentylatorem płynu chłodzącego lub odpowiedź na pytanie: przy jakiej temp. płynu chłodzącego powinien się załączyć wentylator po zgaszeniu silnika. W moim przypadku wychodzi no to, że około 120 stopni. Normalnie w trakcie pracy włącza się przy około 109 ale po wyciągnięciu kluczyka przestaje działać. Kiedy przerwę w ten sposób jego pracę i po kilku minutach włożę i przekręcę kluczyk to płyn ma już 116 - czyli trochę za dużo. Czy u Was też przy nagrzanym silniku po wyłączeniu zapłonu wentylator nie włącza się?
skoro macie dostęp do TIS, to bardzo bym prosił o schemat sterowania wentylatorem płynu chłodzącego lub odpowiedź na pytanie: przy jakiej temp. płynu chłodzącego powinien się załączyć wentylator po zgaszeniu silnika. W moim przypadku wychodzi no to, że około 120 stopni. Normalnie w trakcie pracy włącza się przy około 109 ale po wyciągnięciu kluczyka przestaje działać. Kiedy przerwę w ten sposób jego pracę i po kilku minutach włożę i przekręcę kluczyk to płyn ma już 116 - czyli trochę za dużo. Czy u Was też przy nagrzanym silniku po wyłączeniu zapłonu wentylator nie włącza się?
- adamoo
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
- Imię: Adam
- Auto: Ceed
- Silnik: 1.6 GDI
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 28 razy
U mnie tak samo. Też kiedyś uważałem że powinien wentylator pracować po wyłączeniu silnika ale z drugiej strony nie ma sensu chlodzić plynu w chlodnicy gdy pompa wody nie pracuje. Nie ma wtedy obiegu i silnika i tak nie schłodzi.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2021, 16:12 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Odpowiadanie cytatem na poprzedzający post
Powód: Odpowiadanie cytatem na poprzedzający post
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.
- heinrich12
- Posty: 5115
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Moim zdaniem nie powinno wyłączać się motoru tak długo jak długo pracuje wentylator (ja tak robię, jazda w korkach, parkowanie pod domem). Podobnie jak przy turbo-sprężarce - po pracy turbiny, czas na schłodzenie. Dobrze, że w temacie piszemy. Pozdrawiam.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 maja 2020, 21:25
- Imię: Arkadiusz
- Auto: Astra J 1,4T ST, Insignia A SIDI 1
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Witam,
moim zdaniem też tak powinno się wyłączać silnik ale mamy 21 wiek i nie każdy użytkownik auta musi o tym wiedzieć. W mojej insigni 1,6 sidi też jest turbo i gdy temp. po wyłączeniu silnika wzrośnie to wentylator się włącza. Takiej opcji nie było w Vectrze C 1,8 122KM i zawsze ją wyłączałem po wyłączeniu się wentylatora. Pytanie czy w Waszych Astrach jak się nagrzeją to wentylator się włącza po wyłączeniu silnika?
moim zdaniem też tak powinno się wyłączać silnik ale mamy 21 wiek i nie każdy użytkownik auta musi o tym wiedzieć. W mojej insigni 1,6 sidi też jest turbo i gdy temp. po wyłączeniu silnika wzrośnie to wentylator się włącza. Takiej opcji nie było w Vectrze C 1,8 122KM i zawsze ją wyłączałem po wyłączeniu się wentylatora. Pytanie czy w Waszych Astrach jak się nagrzeją to wentylator się włącza po wyłączeniu silnika?
- Kamillo2
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 cze 2017, 9:53
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Podbijam pytanie,czy po wymianie akumulatora robiliście/trzeba podłączyć pod kompa i resetować ustawienia?pawelwaw84 pisze: ↑04 gru 2017, 12:48Panowie czy po wymianie akumulatora w aucie z 1,4T ze Start-Stop nie trzeba go podpiąć pod kompa i zresetować informacje o akumulatorze? Gdzieś czytałem, że w niektórych autach jest to konieczne, bo nowy aku nie wytrzyma dłużej jak 2 lata, gdyż będzie traktowany przez ten inteligentny układ ładowania jako staroć z malejącą pojemnością... a aku tani nie jest bo to AGM od 700zł/szt.
pozdrawiam
- bolobol
- Posty: 887
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
Ja też...Kamillo2 pisze: ↑06 gru 2020, 20:12Podbijam pytanie...pawelwaw84 pisze: ↑04 gru 2017, 12:48Panowie czy po wymianie akumulatora w aucie z 1,4T ze Start-Stop nie trzeba go podpiąć pod kompa i zresetować informacje o akumulatorze? Gdzieś czytałem, że w niektórych autach jest to konieczne, bo nowy aku nie wytrzyma dłużej jak 2 lata, gdyż będzie traktowany przez ten inteligentny układ ładowania jako staroć z malejącą pojemnością... a aku tani nie jest bo to AGM od 700zł/szt.
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 gru 2018, 18:50
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 1 raz
Koledzy mam pytanie.
Auto: Astra J 1.4T (140KM) + lpg stag qbox+
Auto łapało błędy czujników różnego rodzaju itp. Okazało się, że ori aku od 2011 r. padł i była za duża pulsacja. Przy statym aku wartości woltomierza skały od 14 do 15.7 v (mam woltomierz w gniazdku od zapalniczki, nie jest lipny tylko lepszy).
Po wymianie aku na Varta Silcer Dynamic D21 - 61ah i 600A oraz po wykasowaniu błędów jest ok. Nowe błedy nie występują. Na woltomierzu napięcie nie skacze jest raczej statyczne. Ale jednego dnia pokazuje 14.8 a drugiego 15.6 i utrzymuje się przez całą jazdę aż do wyłączenia silnika. Czytałem ten opis zamieszczony w 1 poście. Ogólnie nie znam się kompletnie na elektronice. Czy nie jest to zbyt duze ładowanie? Pytam bo miałem 2 wideorejestratory, które padły jeden po drugim po ok 1 roku - wysiadły im baterie. Napiszcie mi czy to napięcie jest ok w tym inteligentnym systemie czy za duże i np. trzeba wymienić regulator napięcia na alternatorze.
Auto: Astra J 1.4T (140KM) + lpg stag qbox+
Auto łapało błędy czujników różnego rodzaju itp. Okazało się, że ori aku od 2011 r. padł i była za duża pulsacja. Przy statym aku wartości woltomierza skały od 14 do 15.7 v (mam woltomierz w gniazdku od zapalniczki, nie jest lipny tylko lepszy).
Po wymianie aku na Varta Silcer Dynamic D21 - 61ah i 600A oraz po wykasowaniu błędów jest ok. Nowe błedy nie występują. Na woltomierzu napięcie nie skacze jest raczej statyczne. Ale jednego dnia pokazuje 14.8 a drugiego 15.6 i utrzymuje się przez całą jazdę aż do wyłączenia silnika. Czytałem ten opis zamieszczony w 1 poście. Ogólnie nie znam się kompletnie na elektronice. Czy nie jest to zbyt duze ładowanie? Pytam bo miałem 2 wideorejestratory, które padły jeden po drugim po ok 1 roku - wysiadły im baterie. Napiszcie mi czy to napięcie jest ok w tym inteligentnym systemie czy za duże i np. trzeba wymienić regulator napięcia na alternatorze.