Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J

Awatar użytkownika
etac

ex-Staff
Posty: 434
Rejestracja: 26 gru 2020, 17:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra
Silnik: A16XHT
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 31 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Astra J

#41

Nieprzeczytany post autor: etac »

według tego opisu to tak.

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 467
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

12,4V ? Tyle to za mało.
Kwasiak 100% naładowany powinien mieć napięcie w okolicy 12,7 - 12,8 wolta. Jak napięcie przy pracy silnika spada do 12,4 to jest coś nie halo z alternatorem albo przewodami od niego do akku.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

Awatar użytkownika
Johny2008

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2018, 21:37
Imię: Rafał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: dolnośląskie

#43

Nieprzeczytany post autor: Johny2008 »

Witam.Pacjent to Astra J z 2011 1.7 cdti 125km. Ładowanie od jakiegoś czasu na poziomie 16-18.5v wymieniłem regulator na
alternatorze ale bez jakiejkolwiek poprawy. Co może być jeszcze przyczyną?

Kruszon91

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 14 wrz 2021, 18:56
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14Net
Rocznik: 2012
Województwo: śląskie

#44

Nieprzeczytany post autor: Kruszon91 »

Cześć, ostatnio akumulator dał znać o sobie( akumulator z fabryki jeszcze). Zmierzyłem napięcie ładowania i jest na poziomie 14,8-15V. Według standardów jest to za wysokie,ale Astra ma swoje za uszami i może w jej wypadku jest to norma. Mierzyłem po odpaleniu jak i po przejechaniu paru kilometrów. Nic się nie zmienia. Nie mierzyłem tego wcześniej na niej, bo nie było żadnych symptomów to wiadomo wszystkiego się nie da sprawdzić. Jutro jadę po nowy akumulator bo ten już kończy swój żywo, ale chodzi aby nie uszkodzić nowego przy takim napięciu

andwid

Astro-maniak
Posty: 224
Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Pomocny: 13 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: andwid »

Napięcie masz jak najbardziej w porządku, bo akumulator kiepski. Kiedy kupisz nowy akumulator i będzie w pełni naładowany, to się nie przestrasz jeżeli napięcie podczas jazdy (jeżeli masz podgląd napięcia na wyswietlaczu) pokaże Ci na poziomie 13V i niżej. Natomiast w czasie mrozów jak uruchomisz kilka razy pod rząd zimny silnik, to na początku tez pokaże pod 15V. Astra nie ma za "nic za uszami" tylko ma inteligentny system ładowania.

Kruszon91

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 14 wrz 2021, 18:56
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14Net
Rocznik: 2012
Województwo: śląskie

#46

Nieprzeczytany post autor: Kruszon91 »

Wygląda na to , że wymiana akumulatora rozwiązała problem.
P.S
W gwoli wyjaśnienia mojego stwierdzenia, że Astra ma za uszami, bo nie zrozumiałeś do końca. Myślałem, że opel sobię wymyślił coś z wyższym napięciem ładowania (wyższym od standardu 13,8-14,4 V), podobnie jak w temperaturze silnika, która nienormalnie jest 105°C( chociaż standard jak wiemy to 90°C).

andwid

Astro-maniak
Posty: 224
Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Pomocny: 13 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: andwid »

Kruszon91 pisze:
02 lis 2022, 22:30
Wygląda na to , że wymiana akumulatora rozwiązała problem.
P.S
W gwoli wyjaśnienia mojego stwierdzenia, że Astra ma za uszami, bo nie zrozumiałeś do końca. Myślałem, że opel sobię wymyślił coś z wyższym napięciem ładowania (wyższym od standardu 13,8-14,4 V), podobnie jak w temperaturze silnika, która nienormalnie jest 105°C( chociaż standard jak wiemy to 90°C).
Standardy starszych układów ładowania i chłodzenia są różne. Układ ładowania jest układem inteligentnym.
Ładowanie wg starszych układów ma na celu naładowanie akumulatora do najwyższego możliwego poziomu. Podczas tego procesu monitorowana jest temperatura baterii i nie wolno jej przeładowywać.
Ładowanie inteligentne to ładowanie regeneracyjne i układ wykorzystuje informacje z czujnika monitorowania akumulatora (ze sterownika BCM), aby przez cały czas utrzymywać skalibrowany stan naładowania akumulatora (około 80%). Oznacza to, że bateria ma zawsze pewną dodatkową pojemność ładowania.
Jeżeli czujnik monitorowania akumulatora wykryje, że stan naładowania jest powyżej skalibrowanej wartości (ok. 80%), wówczas napięcie ładowania generatora jest obniżane w celu rozładowania akumulatora - nawet grubo poniżej 13V. Jeśli wystąpi odwrotna sytuacja i zostanie wykryta zbyt niska wartość, wartość ładowania jest zwiększana w celu przywrócenia baterii do skalibrowanej wartości - nawet do 15,2V.
Dlatego w przy Twoim starym, kiepskim akumulatorze napięcie ładowania było ciągle wysokie, bo układ nie mógł dojść do zadanej wartości zapisanej w pamięci BCM.

Tak samo jest w układach chłodzenia. Dla ścisłości temperatura wyświetlana jest temperaturą płynu chłodniczego a nie temperaturą silnika - ale jest to utarte od lat określenie więc nie należy się czepiać. Stare płyny chłodzące miały niższą temperaturę wrzenia. W nowych układach chłodzenia są stosowane płyny chłodzące, zwane niskokrzepnącymi, o temperaturze wrzenia ok. 120°C. Umożliwiło to wzrost prawidłowej temperatury pracy silnika, do wartości z zakresu od 90 do 100°C.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: damrades »

A ja mam pytanie o napięcie akumulatora.
Pytanie raczej do tych co jeżdżą dalsze trasy i auto regularnue doładowuje akumulator.

Jakie jest napięcie na wszym doładowanym akumulatorze nie obciążonym żadnym prądem - oczywiście auto pozamykane przynajmniej 10 minut i zmierzone najlepiej rano nie jeżdżone- temperatura akumulatora w temp otoczenia.

U mnie jest tak: 12h / 11 °C / 12.43 V
Czas od zgaszenia /temperatura zewnętrzna /napięcie akumulatora

Pytanie ma na celu dowiedzenie się jakiego napięcia spodziewać się przy regularnie doladowanym akumulatorze. Czy 80%?

Oski9503

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 21 cze 2020, 21:29
Imię: Oskar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7
Rocznik: 2009
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz

#49

Nieprzeczytany post autor: Oski9503 »

Witam wszystkich,

Pytanie: czy po wymianie aku w Astra J 1.7 CDTI, 2012 rok ze start/stop trzeba zmieniać coś w komputerze? Teraz jeżdżąc na zastępczym aku musiałem tylko otworzyć i zamknąć okna.

Pomocy, bo niedługo przyjdzie ten właściwy aku i nie wiem czy trzeba coś robić przez kompa czy nie.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#50

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Nic nie musisz robić.
Otwarcie i zamkniecie szyb to jedyna czynność.

ODPOWIEDZ