śmierdzący problem podczas ruszania
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: śmierdzący problem podczas ruszania
No w samochodzie teścia pojawiło się dopiero tej jesieni (2015), a samochód rocznik 2011 (choć kupiony i rejestrowany w styczniu 2012). Niby też garażowany, ale w nieogrzewanym garażu (oddzielny budynek garażowy).
Więc nadal stawiam na wilgoć w wentylacji -- spróbuj wymienić ten nieszczęsny filtr kabinowy, on naprawdę szybko się zasyfia.
Więc nadal stawiam na wilgoć w wentylacji -- spróbuj wymienić ten nieszczęsny filtr kabinowy, on naprawdę szybko się zasyfia.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 5 razy
Witam,
po dłuższym czasie poświęconym na testowanie pojawiającego się u mnie problemu doszedłem do następujących wniosków:
- zapach spalenizny pochodzi z układu wentylacji;
- jeżeli wystartuje samochodem z wyłączonym nawiewem i nawiew powietrza włączę po kilku minutach jazdy, nie ma problemu, ale co dziwniejsze:
- nie czuć też tego zapachu, gdy samochód ma wyłączony silnik, a nawiew działa...
Panowie,
jakieś sugestie?
po dłuższym czasie poświęconym na testowanie pojawiającego się u mnie problemu doszedłem do następujących wniosków:
- zapach spalenizny pochodzi z układu wentylacji;
- jeżeli wystartuje samochodem z wyłączonym nawiewem i nawiew powietrza włączę po kilku minutach jazdy, nie ma problemu, ale co dziwniejsze:
- nie czuć też tego zapachu, gdy samochód ma wyłączony silnik, a nawiew działa...
Panowie,
jakieś sugestie?
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 5 razy
mbar,
tak, filtr wymieniłem na nowy, również węglowy.
"Stary" filtr był całkiem czysty, ale przesiąknięty znanym mi, charakterystycznym zapachem.
Pewną wątpliwość wzbudza w mnie kierunek założenia filtra, tzn. strzałka kierunku przepływu powietrza jest oznaczona w dół (jest tak samo we wszystkich instrukcjach, filmach instruktażowych, itd), filtr, który wyjąłem z obudowy, też był tak założony, przy czym, wentylator znajduje się poniżej filtra i wdmuchuje powietrze w górę, do wnętrza samochodu...
Dlaczego to tak jest?
poniżej fotka:
[External Link Removed for Guests]
Ot to takie drobne przemyślenia po wymianie filtra
tak, filtr wymieniłem na nowy, również węglowy.
"Stary" filtr był całkiem czysty, ale przesiąknięty znanym mi, charakterystycznym zapachem.
Pewną wątpliwość wzbudza w mnie kierunek założenia filtra, tzn. strzałka kierunku przepływu powietrza jest oznaczona w dół (jest tak samo we wszystkich instrukcjach, filmach instruktażowych, itd), filtr, który wyjąłem z obudowy, też był tak założony, przy czym, wentylator znajduje się poniżej filtra i wdmuchuje powietrze w górę, do wnętrza samochodu...
Dlaczego to tak jest?
poniżej fotka:
[External Link Removed for Guests]
Ot to takie drobne przemyślenia po wymianie filtra
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Bo wlot powietrza jest na górze, a wentylator wcale nie wdmuchuje w górę, tylko na boki (odśrodkowo). I przepływ powietrza przez filtr jest faktycznie z góry na dół.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
powiem ci szcerze ze ja bym obstawiał sprzęgło u mnie śmierdziało na zewnątrz ale okazało sie ze to klocki i umycie zacisków pomogło. A dlaczego tak myślę bo jak przyjechałem do ASO to pierwsze słowa sprzęgło bo w J tak jest i już. jeszcze bym komorę silnika powąchał po odpaleniu
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
- Markimark1
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 paź 2015, 8:40
- Imię: Marek
- Auto: Astra j
- Województwo: śląskie
Mbar mam ten sam rocznik co twój teściu i ten sam problem od 2015 daj znać czy rozwiązałeś problem. Buba ty teź napisz co zrobiłeś.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 5 razy
Cześć!
Odgrzewam temat, ponieważ problem powrócił.
Teraz, z perspektywy czasu, okazuje się, że problem pojawia się tylko w zimniejsze dni.
Całkowicie ustąpił w ciągu lata, kiedy to nie korzystałem z ogrzewania.
Najbardziej śmierdzi podczas ruszania, ale gdy samochód chwilowo wyłączam i po kilku minutach odpalam na nowo - taki przykład z mojego przypadku: od kilku miesięcy, codziennie rano, podczas dojazdu do pracy, zatrzymuję się po drodze w piekarni po pieczywo, i zapach spalonych przewodów/elektroniki zawsze najbardziej się ujawnia, gdy ruszam w dalszą drogę.
Na 100% nie ma to związku z filtrem kabinowym - przez 3 lata wymieniłem już go 4 razy - problem może być w tym, że za każdym razem montuję ten sam filtr - Mann węglowy, w co szczerze mówiąc wątpię.
Może jest ktoś, kto ma podobne objawy.
W serwisie nie poradzili sobie z tym, trochę mam żal do siebie, że nie podrążyłem tematu póki była jeszcze gwarancja na samochód.
Odgrzewam temat, ponieważ problem powrócił.
Teraz, z perspektywy czasu, okazuje się, że problem pojawia się tylko w zimniejsze dni.
Całkowicie ustąpił w ciągu lata, kiedy to nie korzystałem z ogrzewania.
Najbardziej śmierdzi podczas ruszania, ale gdy samochód chwilowo wyłączam i po kilku minutach odpalam na nowo - taki przykład z mojego przypadku: od kilku miesięcy, codziennie rano, podczas dojazdu do pracy, zatrzymuję się po drodze w piekarni po pieczywo, i zapach spalonych przewodów/elektroniki zawsze najbardziej się ujawnia, gdy ruszam w dalszą drogę.
Na 100% nie ma to związku z filtrem kabinowym - przez 3 lata wymieniłem już go 4 razy - problem może być w tym, że za każdym razem montuję ten sam filtr - Mann węglowy, w co szczerze mówiąc wątpię.
Może jest ktoś, kto ma podobne objawy.
W serwisie nie poradzili sobie z tym, trochę mam żal do siebie, że nie podrążyłem tematu póki była jeszcze gwarancja na samochód.
- piotrek23065
- Posty: 25
- Rejestracja: 08 lip 2017, 18:51
- Imię: Piotr
- Auto: astra j
- Silnik: a14net
- Województwo: podlaskie
Witam
Nie chcę zakładać nowego wątku , więc tu do was mam pytanie posiadaczy ze silnikiem a14net. U mnie też wydostaje czasami chwilowy kilka sekundowy zapach spalenizny z nawiewu wentylatora. ( z mojej oceny czuć taki podobny zapach spalonej przewodów elektrycznych)
Ten zapach pojawia się wtedy gdy mam włączone ogrzewane lub nawiew na postoju. Objaw nie często to występuje. Mechanik sprawdził stan złączki elastycznej i jest w porządku . Niedawno turbina była regenerowana , sprawdzana. Filtr kabinowy też był wymieniany.
Jeszcze dopiszę że ten zapach czasami wydostawał od czasu 6 miesiecy temu przed regeneracją turbiny. ( więc myślę ze to na pewno nie wina turbiny )
Silnik szczelny nie widać wycieków.
Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może ktoś miał taki problem i rozwiązał posiadacze tego silnika a14net ?
EDIT:
Dopiszę że wykryłem tą wadę tego samego śmierdzącego zapachu co opisałem powyżej. Podaję wam zdjęcie zaznaczone gdzie wydobywa ten zapach chwilowy.
Co to może być ???
Nie chcę zakładać nowego wątku , więc tu do was mam pytanie posiadaczy ze silnikiem a14net. U mnie też wydostaje czasami chwilowy kilka sekundowy zapach spalenizny z nawiewu wentylatora. ( z mojej oceny czuć taki podobny zapach spalonej przewodów elektrycznych)
Ten zapach pojawia się wtedy gdy mam włączone ogrzewane lub nawiew na postoju. Objaw nie często to występuje. Mechanik sprawdził stan złączki elastycznej i jest w porządku . Niedawno turbina była regenerowana , sprawdzana. Filtr kabinowy też był wymieniany.
Jeszcze dopiszę że ten zapach czasami wydostawał od czasu 6 miesiecy temu przed regeneracją turbiny. ( więc myślę ze to na pewno nie wina turbiny )
Silnik szczelny nie widać wycieków.
Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może ktoś miał taki problem i rozwiązał posiadacze tego silnika a14net ?
EDIT:
Dopiszę że wykryłem tą wadę tego samego śmierdzącego zapachu co opisałem powyżej. Podaję wam zdjęcie zaznaczone gdzie wydobywa ten zapach chwilowy.
Co to może być ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.