śmierdzący problem podczas ruszania
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 5 razy
śmierdzący problem podczas ruszania
Witajcie,
Od pewnego czasu, ok. 2 miesięcy mam problem ze swoją Astrą, polegający na tym, że po uruchomieniu silnika (zazwyczaj zimnego) i przejechaniu kilkuset metrów, czuć w samochodzie zapach coś a'la palącej się elektroniki (zapach ten kojarzy mi się z topiącym się bakielitem, palącymi się przewodami elektrycznymi lub czymś podobnym).
Po kilku minutach problem zanika, zapach ulatnia się i nie ma tematu. Jednak praktycznie każdorazowo pojawia się ponownie, jak tylko ruszę samochodem.
Dodam, iż samochód jest jeszcze na gwarancji, do końca lutego 2016r.
Byłem w zeszłym tygodniu w ASO, opisałem problem, 2 godziny panowie gdzieś jeździli, na koniec stwierdzili, że faktycznie czują ten zapach, ale nie mogą zdiagnozować problemu, brak błędów itd. i w karcie serwisowej ostatecznie wpisano "brak usterek"
Miał ktoś może podobny problem i co ewentualnie sugerujecie???
Pozdrawiam,
Jacek
Od pewnego czasu, ok. 2 miesięcy mam problem ze swoją Astrą, polegający na tym, że po uruchomieniu silnika (zazwyczaj zimnego) i przejechaniu kilkuset metrów, czuć w samochodzie zapach coś a'la palącej się elektroniki (zapach ten kojarzy mi się z topiącym się bakielitem, palącymi się przewodami elektrycznymi lub czymś podobnym).
Po kilku minutach problem zanika, zapach ulatnia się i nie ma tematu. Jednak praktycznie każdorazowo pojawia się ponownie, jak tylko ruszę samochodem.
Dodam, iż samochód jest jeszcze na gwarancji, do końca lutego 2016r.
Byłem w zeszłym tygodniu w ASO, opisałem problem, 2 godziny panowie gdzieś jeździli, na koniec stwierdzili, że faktycznie czują ten zapach, ale nie mogą zdiagnozować problemu, brak błędów itd. i w karcie serwisowej ostatecznie wpisano "brak usterek"
Miał ktoś może podobny problem i co ewentualnie sugerujecie???
Pozdrawiam,
Jacek
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Zacząłbym od układu wentylacji. Jak uruchamiasz silnik, to wentylacja też od razu rusza?
Spróbuj z włączonym silnikiem wentylatora nawiewu i bez uruchomić silnik i ruszyć.
Może od tego silnika wentylatora lub bardziej od regulatora obrotów tego silnika.
Ten regulator grzeje się dość mocno i jest montowany w strumieniu nawiewu, aby miał chłodzenie.
Może coś z nim.
Innych pomysłów nie mam.
Spróbuj z włączonym silnikiem wentylatora nawiewu i bez uruchomić silnik i ruszyć.
Może od tego silnika wentylatora lub bardziej od regulatora obrotów tego silnika.
Ten regulator grzeje się dość mocno i jest montowany w strumieniu nawiewu, aby miał chłodzenie.
Może coś z nim.
Innych pomysłów nie mam.
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
W Astrze mojego teścia jest dokładnie to samo. Przy okazji bardzo mocno u niego parują szyby Od dłuższego czasu (chyba ponad rok) nie był zmieniany filtr kabinowy i od tego bym zaczął. Ponieważ za 3 dni oddaje ją do salonu, to już nie wnikam w temat.
Masz może "QuickHeat - system dodatkowego elektrycznego ogrzewania w systemie nawiewu powietrza"?
Masz może "QuickHeat - system dodatkowego elektrycznego ogrzewania w systemie nawiewu powietrza"?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 5 razy
Dziękuje Kmy, jutro to przetestuję, zawsze mam włączony nawiew podczas odpalania silnikakmy pisze: Spróbuj z włączonym silnikiem wentylatora nawiewu i bez uruchomić silnik i ruszyć.
Może od tego silnika wentylatora lub bardziej od regulatora obrotów tego silnika.
Mbar,mbar pisze: Masz może "QuickHeat - system dodatkowego elektrycznego ogrzewania w systemie nawiewu powietrza"?
wątpię, chyba, że o czymś nie wiem....
- Dickies
- Posty: 796
- Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
- Auto: Inne
- Silnik: 2.0/2.2
- Województwo: zachodniopomorskie
- Pomocny: 1 raz
tego nie da sie wylaczyc softem?
Mialem taka sytuacje w innym aucie kilka lat temu, byl to diesel, po zrobieniu programu zaczelo walic spalona instalacja, okazalo sie,ze grzalka byla do podgrzewania silnika (wersja na skandynawie), tuner mi to wylaczyl.
Mialem taka sytuacje w innym aucie kilka lat temu, byl to diesel, po zrobieniu programu zaczelo walic spalona instalacja, okazalo sie,ze grzalka byla do podgrzewania silnika (wersja na skandynawie), tuner mi to wylaczyl.
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Jako standard w Cosmo, ale dla benzynowych można było domówić jako opcję.kmy pisze:Quick heat był dostępny w dieslach
[External Link Removed for Guests]
- smaru
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sie 2015, 21:42
- Imię: Mariusz
- Auto: 1.6cdti
- Województwo: świętokrzyskie
Być może, któryś z silniczków regulujących wentylację, zamykających obieg wewnętrzny się męczy i przypala...
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 5 razy
hmmm... samochód jest garażowany w suchym, domowym garażumbar pisze:Może jakaś kondensacja po nocy
mam nadzieję, że cokolwiek to jest, wypali się do końca w okresie do 2 miesięcy...