śmierdzący problem podczas ruszania

buba

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
Imię: Jacek
Auto: Astra J HB
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 5 razy

śmierdzący problem podczas ruszania

#1

Nieprzeczytany post autor: buba »

Witajcie,

Od pewnego czasu, ok. 2 miesięcy mam problem ze swoją Astrą, polegający na tym, że po uruchomieniu silnika (zazwyczaj zimnego) i przejechaniu kilkuset metrów, czuć w samochodzie zapach coś a'la palącej się elektroniki (zapach ten kojarzy mi się z topiącym się bakielitem, palącymi się przewodami elektrycznymi lub czymś podobnym).
Po kilku minutach problem zanika, zapach ulatnia się i nie ma tematu. Jednak praktycznie każdorazowo pojawia się ponownie, jak tylko ruszę samochodem.

Dodam, iż samochód jest jeszcze na gwarancji, do końca lutego 2016r.
Byłem w zeszłym tygodniu w ASO, opisałem problem, 2 godziny panowie gdzieś jeździli, na koniec stwierdzili, że faktycznie czują ten zapach, ale nie mogą zdiagnozować problemu, brak błędów itd. i w karcie serwisowej ostatecznie wpisano "brak usterek" :shock: :cry:

Miał ktoś może podobny problem i co ewentualnie sugerujecie???

Pozdrawiam,
Jacek

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Zacząłbym od układu wentylacji. Jak uruchamiasz silnik, to wentylacja też od razu rusza?
Spróbuj z włączonym silnikiem wentylatora nawiewu i bez uruchomić silnik i ruszyć.
Może od tego silnika wentylatora lub bardziej od regulatora obrotów tego silnika.
Ten regulator grzeje się dość mocno i jest montowany w strumieniu nawiewu, aby miał chłodzenie.
Może coś z nim.

Innych pomysłów nie mam.

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#3

Nieprzeczytany post autor: mbar »

W Astrze mojego teścia jest dokładnie to samo. Przy okazji bardzo mocno u niego parują szyby :) Od dłuższego czasu (chyba ponad rok) nie był zmieniany filtr kabinowy i od tego bym zaczął. Ponieważ za 3 dni oddaje ją do salonu, to już nie wnikam w temat.
Masz może "QuickHeat - system dodatkowego elektrycznego ogrzewania w systemie nawiewu powietrza"?
[External Link Removed for Guests]

buba

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
Imię: Jacek
Auto: Astra J HB
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 5 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: buba »

kmy pisze: Spróbuj z włączonym silnikiem wentylatora nawiewu i bez uruchomić silnik i ruszyć.
Może od tego silnika wentylatora lub bardziej od regulatora obrotów tego silnika.
Dziękuje Kmy, jutro to przetestuję, zawsze mam włączony nawiew podczas odpalania silnika
mbar pisze: Masz może "QuickHeat - system dodatkowego elektrycznego ogrzewania w systemie nawiewu powietrza"?
Mbar,
wątpię, chyba, że o czymś nie wiem.... 8-)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Quick heat był dostępny w dieslach

Awatar użytkownika
Dickies

Astro-maniak
Posty: 796
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
Auto: Inne
Silnik: 2.0/2.2
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: Dickies »

tego nie da sie wylaczyc softem?

Mialem taka sytuacje w innym aucie kilka lat temu, byl to diesel, po zrobieniu programu zaczelo walic spalona instalacja, okazalo sie,ze grzalka byla do podgrzewania silnika (wersja na skandynawie), tuner mi to wylaczyl.
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#7

Nieprzeczytany post autor: mbar »

kmy pisze:Quick heat był dostępny w dieslach
Jako standard w Cosmo, ale dla benzynowych można było domówić jako opcję.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
smaru

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 sie 2015, 21:42
Imię: Mariusz
Auto: 1.6cdti
Województwo: świętokrzyskie

#8

Nieprzeczytany post autor: smaru »

Być może, któryś z silniczków regulujących wentylację, zamykających obieg wewnętrzny się męczy i przypala...

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#9

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Raczej stawiam na wilgotne przewody lub coś w tym stylu, bo to po chwili przechodzi.
Może jakaś kondensacja po nocy.

buba

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 mar 2014, 11:14
Imię: Jacek
Auto: Astra J HB
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 5 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: buba »

mbar pisze:Może jakaś kondensacja po nocy
hmmm... samochód jest garażowany w suchym, domowym garażu

mam nadzieję, że cokolwiek to jest, wypali się do końca w okresie do 2 miesięcy...

ODPOWIEDZ