słaby nadmuch
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 05 paź 2014, 11:50
- Auto: opel
- Województwo: mazowieckie
słaby nadmuch
Witam, chodzi mi o słaby nadmuch zarówno na szyby jak i do wnętrza. Wcześniej przy stopniowaniu nadmuchu od 1-6 była wyraźna różnica, a przy 5, 6 stopniu to prawie "urywało łeb ". Jak były mrozy, to zdarzało się, że nadmuchu nie było prawie wcale, także na przednią szybę.jak już się samochód solidnie rozgrzał to zaczynało dmuchać. Pewnego dnia poczułem swąd plastiku , ale to przeszło. Niestety nadmuch nie jest zbyt mocny, a jak już włączę nadmuch szyby i wnętrza to wnętrze "nadmuchiwane" jest bardzo słabo nawet przy wyższych skalach. ponadto przejście z nadmuchu np. szyby na wnętrze, po przełączeniu przełączników trwa kilka sekund. Powietrze wieje ciepłe ale siły brak. Proszę o jakieś wskazówki, jak się do tego dobrać ? . Pozdrawiam i liczę na pomocne rady.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wychodzi na to że masz zapchany filtr kabinowy. Wyciągnij na próbę i zobacz jak będzie dmuchało bez niego
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 05 paź 2014, 11:50
- Auto: opel
- Województwo: mazowieckie
Obyście mieli rację. W sobotę wykręce i sprawdzę , ale latem wymieniałem. Dzięki, na pewno sie odezwę
- Szprynkiel
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:01
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A16XER
- Województwo: lubuskie
- Pomocny: 1 raz
U mnie też przejście pomiędzy nadmuchami w różnych kierunkach zajmuje chwilę, jak jest bardzo cicho to słychać nawet mechanizmy tym sterujące. Jednak u mnie dmucha jak powinno.
1996 Astra F kombi X20XEV --> 2007 Vectra C kombi Z19DT --> 2014 Astra J HB A16XER
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 12:54
- Imię: Leszek
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1,6 / 115 KM
- Województwo: śląskie
oby to nie był problem taki na jaki skarżą się użytkownicy cruze'a:
[External Link Removed for Guests]
cytat z w/w wątku użytkownika C77 (z 7.01.2016):
"BTW. widzę po polskich forach Astry i Insignii że problem z klapkami temp.
zaczyna się tam też wyłaniać, na razie pomalutku, tylko w pojedynczych postach...
ale dotyczy głównie blokowania się klapek i niemożności odsunięcia przez silniczek, a nie ich destrukcji (łamania się mocowań).
Różnica polega na tym że GM wiedząc o tym problemie przeprogramowało w Astrze J pracę modułu HVAC
tak aby zminimalizować możliwość uszkodzenia klapki.
W Cruze działanie wentylacji (na tym samym mieszalniku powietrza co w Astrze) pozostało po staremu,
więc do uszkodzeń będzie tu dochodzić, i dochodzi znacznie częściej."
[External Link Removed for Guests]
cytat z w/w wątku użytkownika C77 (z 7.01.2016):
"BTW. widzę po polskich forach Astry i Insignii że problem z klapkami temp.
zaczyna się tam też wyłaniać, na razie pomalutku, tylko w pojedynczych postach...
ale dotyczy głównie blokowania się klapek i niemożności odsunięcia przez silniczek, a nie ich destrukcji (łamania się mocowań).
Różnica polega na tym że GM wiedząc o tym problemie przeprogramowało w Astrze J pracę modułu HVAC
tak aby zminimalizować możliwość uszkodzenia klapki.
W Cruze działanie wentylacji (na tym samym mieszalniku powietrza co w Astrze) pozostało po staremu,
więc do uszkodzeń będzie tu dochodzić, i dochodzi znacznie częściej."
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 05 paź 2014, 11:50
- Auto: opel
- Województwo: mazowieckie
sprawdziłem filtr, w bardzo dobrym stanie i czysty / oczywiście kilka paprochów było/. Tak wiec to nie jest przyczyna. Jeszcze muszę chyba porównać nadmuchy w dwóch tych samych samochodach.
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
A czy nadmuch był ciepły czy zimny bo zauważyłem ze im zimniej tym nadmuch powiedzmy 21C słabiej dmuchan a odwrotnie jest latem im cieplej tym mocniej. Mówię o automatycznej lub jak kto woli klimatronik przy ręcznym ustawieniu dmuchawy