Wymiana lamp na LED astra J 2015

Awatar użytkownika
matti

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:10
Imię: Maciej
Auto: Astra J
Silnik: 16CDTI
Województwo: wielkopolskie

Wymiana lamp na LED astra J 2015

#1

Nieprzeczytany post autor: matti »

Witam.
Zakupiłem Astrę z 2015 roku ze zwykłymi lampami do jazdy dziennej . astra jest uszkodzona więc lampy będę wymieniał. Pytanie mam czy jak kupię lampy z ledami czy mi to zadziała i czy jest w stanie mi ktoś w tym pomóc?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Da rade. Bedzie walić bledami i trzeba dolutowac rezystory rownolegle

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

No nie do końca to takie proste. Same rezystory to za mało. Ledy dzienne w ori lampach są zasilane z BCM napięciem 6V w trybie postojowym i 12V w trybie dziennym, ale jest to ten sam zestaw ledów. W zwykłych lampach jest żarówka dwuwłóknowa 5W na postojowe i 21W na dzienne. Obydwa włókna zasilane napięciem 12V.
Pomijając fakt, że dość trudno znaleźć lampy na żarówki halogenowe i ledy na dziennych/postojowych. Wiem, są takie, ale na rynku wtórnym często się ich nie spotyka. Najczęściej led to i ksenon, a żarówki postojowe to i halogenowe na światłach.

Także do rozpracowania kostka lampy, instalacja, BCM (przeprogramowanie lub wymiana)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Chodzi po głowie wymiana tylnych lamp w moim aucie ze zwykłych na ledowe. Dzwoniłem w tej sprawie do M. Włodarskiego z Bydgoszczy.

Zasugerował zamontowanie rezystorów na zasilaniu.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
matti

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:10
Imię: Maciej
Auto: Astra J
Silnik: 16CDTI
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: matti »

Czyli kostka też nie będzie pasowała? Astra w wersji Cosmo a bez ledów. Czyli będzie problem?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

marwisn pisze:QR_BBPOST Zasugerował zamontowanie rezystorów na zasilaniu.
Marcin tylne lampy to inna bajka, W przednich jest ten myk, że te same ledy raz są postojowymi i zasilane są z 6V a drugi raz są dziennymi i zasilane są z 12V. Tu rezystory nic nie dadzą. Inna instalacja, inne okablowanie złączki, inne zasilania z BCM. To się da zrobić, ale nie rezystorem.
matti pisze:QR_BBPOST Czyli kostka też nie będzie pasowała?
Na pewno nie. Szukaj schematu podłączenia zwykłych lamp z ledami, bo schematy zwykłych lamp z dziennymi na żarówkach to są dostepne. Będziesz miał schemat, to można pomyśleć.

tomek505

Astro-maniak
Posty: 71
Rejestracja: 18 sie 2015, 12:42
Imię: Tomek
Auto: ASTRA IV J ST i ASTRA II G
Silnik: A14NET i Z14XEP
Województwo: dolnośląskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: tomek505 »

Kolego KaMYK muszę się z Tobą nie zgodzić. Lampy przednie z dziennym ledem mają wbudowane moduły, które zmniejszają intensywność świecenia ledów w czasie jazdy na postojówkach . Być może jest to zrealizowane przez ograniczenie napięcia a może prądu. Tego nie wiem. Jednak, gdy podepniesz lampy ledowe w miejsce zwykłych żarowych wszystko działa bez problemu. Wtyczki też są te same. Pojawia się jedynie błędy uszkodzenia żarówek dziennych lewej i prawej. Z tym można łatwo sobie poradzić stosując rezystory ewentualnie ograniczniki prądu zrobione chociażby na lm317. Wszystko dotyczy lamp z h7. NIe wiem jak zachowają się ksenony, ale raczej z tymi lampami nie będzie tak prosto mimo że wtyczki są te same.
Ten temat był poruszany tu: http://astraklub.pl/viewtopic.php?f=165&t=826437
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, 12:12 przez tomek505, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Skoro tak twierdzisz, ale skoro masz zmienione lampy i wszystkie funkcje działają, to widocznie tak jest.
Nie mniej w tym poście:
http://astraklub.pl/viewtopic.php?p=1131227#p1131227
whatsup pisze:QR_BBPOST na alledrogo wpisać filtr led Py21w, bo taką żarówkę mamy zamocowaną w reflektorze od dziennych
jest mowa o żarówce ledowej, a nie oryginalnych lampach z ledami.

Druga sprawa, to
tomek505 pisze:QR_BBPOST Z tym można łatwo sobie poradzić stosując rezystory ewentualnie ograniczniki prądu zrobione chociażby na lm317.
w eliminacji błędów chodzi o wymuszenie natężenia prądu w obwodzie o odpowiednio dużej wartości, porównywalnej do obciążenia żarówką 21W a nie ograniczenia tego prądu. Rezystor tu akurat wstawiany równolegle nie ogranicza prądu, a wręcz przeciwnie. Także z tym układem lm317 to zyczę powodzenia.

Jak masz oryginalne lampy H7 z ledami zamiast starych lamp na żarówkach to pokaż, jak to działa po przekładce.

tomek505

Astro-maniak
Posty: 71
Rejestracja: 18 sie 2015, 12:42
Imię: Tomek
Auto: ASTRA IV J ST i ASTRA II G
Silnik: A14NET i Z14XEP
Województwo: dolnośląskie
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: tomek505 »

Dokładnie o tym wiem, że w eliminacji błędów chodzi o wymuszenie natężenia prądu w obwodzie o odpowiednio dużej wartości, porównywalnej do obciążenia żarówką 21W dlatego też należy zmierzyć wartość prądu pobieranego przez żarówkę odjąć od tego wartość prądu płynącego przez układ LED i na taką wartość prądu wysterować lm317 pracujący w układzie ogranicznika prądu. Następnie wyjście podłączyć pod masę i gotowe. Jednak sprawa z rezystorem będzie łatwiejsza do ogarnięcia. :D
Lamp jeszcze nie przełożyłem bo czekam aż mi się skończy gwarancja. Nie omieszkałem jednak podpiąć ich na "krótko" by sprawdzić czy działają. Przełożę na początku lutego. Wtedy pokażę 8-) :)

Kolego KaMYK o lampach też tam jest :)
whatsup pisze:QR_BBPOST Odgrzeję temat, w końcu wymieniłem lampy na ledowe, wszystko pasuje Plug&Play, Ledy świeca bardzo dobrze, tylko nie mogę się pozbyć komunikatów o awarii świateł do jazdy dziennej lewego i prawego, wspominaliście, że można usunąć trwale błędy oplowskim MDI, w serwisie ASO OPLA dzisiaj dostałem negatywną odpowiedź, że w astrach IV nie można tego zrobić i jestem zmuszony tak jeździć, może ktoś podpowiedzieć w 100% czy się da a jeżeli tak to jak, ewentualnie czy ktoś na terenie łódzkiego mógłby to odpłatnie wykonać
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, 13:18 przez tomek505, łącznie zmieniany 6 razy.

whatsup

Astro-maniak
Posty: 92
Rejestracja: 11 kwie 2014, 12:25
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie

#10

Nieprzeczytany post autor: whatsup »

W Astrze po lifcie, BCM jest tak zaprojektowany, że podobno kodami VCI można zaprogramować ledy, jeżeli się je wymieni, ja musiałem zastosować rezystory, które już ponad rok działają, bez żadnych błędów, z tym, że ja ma Astrę przed liftem, gdzie ledy w reflektorach nie występowały ze zwykłą żarówką

ODPOWIEDZ