Prośba o poradę od czego zacząć - wyświetlanie rezerwy na radiu

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

Prośba o poradę od czego zacząć - wyświetlanie rezerwy na radiu

#11

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Witam,

Tyle to już sie dowiedziałem.
Muszę tylko dowiedzieć się jak jest pociągnięta instalacja z baku ...... a bez schematów będzie z tym problem.
Dlatego też liczę na kolegów z forum.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

draxterix pisze:QR_BBPOST 1. Gdzie idzie sygnał z czujnika zbiornika.

Opis obwodu/układu
Zestaw wskaźników przedstawia ilość paliwa w oparciu o informacje od modułu sterującego silnika (ECM). ECM przekształca dane z czujników poziomu paliwa na sygnał poziomu paliwa. ECM przesyła sygnał poziomu paliwa poprzez szybką szynę CAN do modułu elektronicznego nadwozia (BCM). BCM przesyła wówczas informacje poprzez wolną szynę CAN do zestawu wskaźników, w celu wyświetlenia poziomu paliwa. Gdy poziom paliwa spadnie poniżej 11 procent, zestaw wskaźników włącza wskaźnik niskiego poziomu paliwa.

[External Link Removed for Guests]
draxterix pisze:QR_BBPOST 2. Jak przekazywany jest sygnał o rezerwie do radia.
Tego niestety nie wiem, ale mogę się domyślać, że skoro zestaw wskaźników generuje sygnał rezerwy od poziomu sygnału paliwa to musi być komunikacja pomiędzy zestawem wskaźników a radiem. Również może być ten sygnał przekazywany do BCM a ten przekazuje sygnał do radia.

Niewątpliwie jest niezgodność oprogramowania BCM lub/i zestawu wskaźników z radiem.
Żadne odcięcie kabelka nie wchodzi w grę, bo wszystko jest realizowane za pomocą szyn komunikacyjnych. Wycięcie tego sygnału z programu jest także nie realne, gdyż musiałby to zrobić programista przed kompilacją programu dla modułu.
Nie muszę chyba dodawać, że kody tych programów są dostępne tylko w GM i objęte tajemnicą. Ewentualny dostęp, o ile udostępniają to tylko za sporą opłatą.

Sygnał o poziomie paliwa jest dostępny także dla interfejsu np. op-coma, jak moduł silnika taki sygnał na CAN podaje, to już tylko wewnętrzne oprogramowanie modułów wskaźnika czy radia ten sygnał sobie odbiera i dekoduje informację na swój wyświetlacz.

Powodzenia w dalszych poszukiwaniach :)

ODPOWIEDZ