Prośba o poradę od czego zacząć - wyświetlanie rezerwy na radiu

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

Prośba o poradę od czego zacząć - wyświetlanie rezerwy na radiu

#1

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Pojawiła mi się dziwna przypadłość po aktualizacji softu navi 950 - (chodź to chyba nie jest ten powód) pojawił mi się problem z wyświetlaniem braku paliwa na radiu. Inaczej mówiąc - gdy zaświeci się kontrolka rezerwy i zatankuje paliwo, to na radiu komunikat nie gaśnie pomimo tego że pomiędzy zegarami jest ok. Muszę wyłączyć akumulator wtedy komunikat mi zniknie. Do kolejnego zaświecenia rezerwy - Myślałem że to wina softu więc radio wylądowało jeszcze raz na fleszowanie ale niestety problem pozostał.

Gdy auto jest zatankowane - wszystko działa poprawnie.
Kończy się paliwo - zapala się rezerwa pomiędzy zegarami i pojawia sie komunikat na radiu. Czyli sygnał radio dostaje... I teraz jeśli zatankuje nie wyłączając na dłużej zapłonu - wszystko będzie dobrze - komunikat z radia zniknie. I mogę jeździć dalej, gdy jednak pojeżdżę kilka dni na na rezerwie, ba nawet wystarczy 1 dłuższe wyłącznie zapłonu - po zatankowaniu komunikat pomiędzy zegarami znika ale na radiu pali sie dalej :/ - by go zlikwidować muszę wyłączać akumulator.

Zastawiam się czy to nie problem tego, że jeździłem samochodem bez radia (zostało wtedy wysłane do aktualizacji) i wtedy tez wymieniałem akumulator. Może to spowodowało problem.... tym bardziej że radio miałem dokładne (zmieniane z CD400 na navi 950).

Od czego radzili byście zacząć. Męczy mnie każdorazowe wyłączanie akumulatora po rezerwie... Orientuje się ktoś czy są jakieś ustawienia dotyczące radia przez OP Com związane z czujnikiem paliwa? Problem tyczy się wyświetlania tylko na nawigacji ... pomiędzy zegarami jest ok.

Poradźcie coś - od czego można zacząć?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 20:11 przez draxterix, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Na początek tankuj częściej, nie dopuszczaj do rezerwy :)

A kto Ci robi soft w radio? Autoflash? Co on na to?

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

A jaki masz dokładnie komunikat ? U mnie wyświetla się na wyswietlaczu od Navi info o kończącym się paliwie i czy poszukać stacje paliw czy coś takiego. Wowczas potwierdzam ten komunikat dużym pokrętłem i komunikat gaśnie, na wyswietlaczu między zegarami oczywiście znika dopiero po zatankowaniu.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Komunikat na radiu -

ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa - proszę uzupełnij paliwo.
OK i lista stacji.

Masz rację, naciskając pokrętło i wybierając ok - komunikat zniknie .... by znowu się pojawić przy następnym przekręceniu kluczyka... i chociaż mam paliwo w baku bo zatankowałem to komunikat na radiu się cały czas pojawia ... :/ O to mi chodzi.

Coś jak problem z założeniem nieoryginalnych zarówek - pojawi się komunikat - klikniesz ok, zniknie ale przy kolejnym zapłonie widać go znowu. Ten komunikat pojawia się do czasu aż nie wyłączę akumulatora przy pełnym baku - wtedy jest ok do i tak do następnej rezerwy.

Marcinowi Wlodarskiemu mówiłem - ale powiedział że pierwszy raz się z tym spotkał - teraz jadę do niego w poniedziałek może ma chłop pomysł bo to mądry człowiek i może mi to ogranie... mnie już szlag z tym trafia. Najgorsze jest to to że wszystko działało poprawnie do czasu wyjęcia radia i jego wysyłki. Od tej pory coś się stało... a ja chcę się dowiedzieć co !!

Co do niedopuszczania rezerwy - wiem i staram się tak robić ale czasami nie mam możliwości .... i się zdarzy a wtedy rozłączać akumulator to nie powinno tak być. Dlatego zastanawiam się nad 2 sprawami.

1. Czy nie sp.... się nawigacja?
2. Czy może to, że jeździłem bez radia w samochodzie czegoś nie popiedzieliło.

Nie mam pomysłu na to :( jest coś w OPCOMIE związane z radiem? Mam CD 400 (stare sprzed przekładki) w ostateczności włożę i zobaczę czy tam też sie to dzieje... myślę jednak że nie .... coś mi strzyka w kościach że nawi się sp.... :(( tylko co ? dlaczego wyłączenie akumulatora rozwiązuje problem ?? to jest pytanie
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 21:52 przez draxterix, łącznie zmieniany 3 razy.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: melon »

Co prawda mam Navi 650, ale też jeździłem jakiś czas bez radia i jest ok.

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Witam,

Problem (chyba*) udało się rozwiązać wspólnymi siłami z Marcinem Włodarskim. Wszystkiemu winny jest numer VIN i już to opisuję dla potomnych :))

Ponieważ radio miałem wymieniane z CD-400 (u mnie z programowaniem była totalna katastrofa bo w roczniku modelowym 950 nie było w ogóle przewidziane i trzeba było znaleźć ustawienia z innego samochodu które by pasowały) - po aktualizacji softu radia - rozjechały mi się linie prowadzące oraz poprawność działania czujnika paliwa. Linie prowadzące na radiu były owszem widoczne, działały, ale nie dało się dzięki nim parkować. Generalnie różnica polegała na tym, że nie mogłem się nimi sugerować przy parkowaniu. Po wgraniu poprawnego numeru VIN (dziękować że go miałem) udało się ten problem rozwiązać. Dlatego zawsze przy aktualizacji softu nawigacji (jeśli radio było przekładane) należy to sprawdzić.

U góry - prawidłowe rozmieszczenie linii (tak powinny wyglądać linie prowadzące). Na dol nieprawidłowe. Wydają się podobne ale różnicę można zobaczyć na końcu. Prawidłowe rozmieszczenie na płaskim terenie nie powinno wskazywać nieba :))

*chyba - czujnik paliwa sprawdzę jak pojawi się rezerwa. Jestem jednak dobrej myśli.

EDIT:
i .... nie działa.

Ten sam problem.

Teraz tak - kto może orientować się jak jest realizowane informowanie nawigacji o braku paliwa?
Marcin powiedział że jest różnica konstrukcyjna i dlatego tak to działa :((
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2018, 8:17 przez draxterix, łącznie zmieniany 2 razy.

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Witam,

Może ktoś z kolegów miał by instalację i powiedział mi :

1. Gdzie idzie sygnał z czujnika zbiornika.
2. Jak przekazywany jest sygnał o rezerwie do radia.

Zrobił bym sobie jakieś elektroniczne odcięcie sygnału. Pomóżcie Panowie - bardzo bym prosił
Ostatnio zmieniony 26 lut 2018, 17:50 przez draxterix, łącznie zmieniany 1 raz.

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Odcięcia raczej nie zrobisz to nie Astra F, sygnał idzie po szynie CAN.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

hm... czy ja wiem....
Mi się wydaje że sygnał idzie bezpośrednio na zegary (podobnie jak idzie na zegary z czujnika spryskiwacza) a te komunikują się z radiem - w jakiś sposób.

Dlatego chciałbym zobaczyć instalację jak to jest rozwiązane. Na pewno da się to jakoś ogarnąć - jeśli to idzie cyfrowo, to tak czy siak musi to jakoś iść a ja chciałbym się dowiedzieć jak...

Może znacie kogoś - kto byłby dobry z CANa? jakieś programowanie czy coś? Zanim jednak zacznę chciałbym zobaczyć co i w jakim przewodzie idzie. Może wymiana jakiegoś modułu rozwiązała by problem. Pytanie tylko od czego zacząć?

exen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2009, 9:11
Auto: ASTRA J ST
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#10

Nieprzeczytany post autor: exen »

Moim zdaniem problem leży w module, który omawiany sygnał wysyła do radia. Nie wiem, czy to są zegary, czy inny komponent ale może wystarczy wczytać w niego nowy soft? ... o ile występuje. Lecisz do ASO lub szukasz kogoś z MDI i to sprawdzasz.
Tylko nie aktualizuj radia ;]
Pozdrawiam,
Robert

ODPOWIEDZ