Witam
W moim aucie pojawił się następujący problem. W momencie włączenia przeze mnie kierunkowskazów, zmiany świateł, zmiany ustawień w radiu itp co jakiś czas gasną wszystkie kontrolki, zaczynają mrugać jak choinka i auto traci prąd. Tak jakby nie było w ogóle akumulatora. Ostatnio auto tak zgasło mi na środku skrzyżowania. Zero reakcji, nie mogę odpalić auta. Pomaga dopiero odłączenie akumulatora na kilka minut, później wszystko powtarza się. Problem pojawił się kilka dni temu. Akumulator nowy, tegoroczny. Może miał ktoś podobny problem? Może ktoś coś doradzi.
pozdrawiam
Problem z prądem
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 maja 2011, 17:23
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra J Hatchback
- Silnik: 1.6 115KM A16XER
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Tego na forum nie naprawisz, ale w pierwszej kolejności:
- odczytanie błędów poprzez interfejs diagnostyczny - może na coś naprowadzą, chociaż gdzie szukać
- pomiar napięcia akumulatora oraz stan jego naładowania i test pod obciążeniem (nie patrz na to, że nowy)
- pomiar napięcia ładowania
- sprawdzenie połączeń masowych, zwłaszcza w komorze silnika, ale także w progach, bo tam sa złącza masowe BCM i zestawu wskaźników
- sprawdzenie przekaźników
- sprawdzenie ciągłości połączeń zwłaszcza od sterownika silnika do skrzynki bezpieczników oraz od BCM do skrzynki bezpieczników
Ogólnie tego rodzaju usterki nie są łatwe w diagnozowaniu i wymagają sporo czasu i cierpliwości.
To może być wszystko, wystarczy brak połączenia na jednym bezpieczniku, albo przysniedziała wtyczka na którymś module.
- odczytanie błędów poprzez interfejs diagnostyczny - może na coś naprowadzą, chociaż gdzie szukać
- pomiar napięcia akumulatora oraz stan jego naładowania i test pod obciążeniem (nie patrz na to, że nowy)
- pomiar napięcia ładowania
- sprawdzenie połączeń masowych, zwłaszcza w komorze silnika, ale także w progach, bo tam sa złącza masowe BCM i zestawu wskaźników
- sprawdzenie przekaźników
- sprawdzenie ciągłości połączeń zwłaszcza od sterownika silnika do skrzynki bezpieczników oraz od BCM do skrzynki bezpieczników
Ogólnie tego rodzaju usterki nie są łatwe w diagnozowaniu i wymagają sporo czasu i cierpliwości.
To może być wszystko, wystarczy brak połączenia na jednym bezpieczniku, albo przysniedziała wtyczka na którymś module.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2018, 10:26 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Ja polecam to co Kamyk a dodatkowo skrzynka akumulatora i wszystkie bezpieczniki w Niej, polaczenia, itd
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Dodatkowo bezpieczniki płytkowe przy aku. Potrafią się przepalić i z racji swoich gabarytów mogą "stykać /nie stykać" imitując ich poprawne działanie lub nie.
Miałem taki przypadek ostatnio. Brak możliwości odpalania auta mimo poprawnego kręcenia rozrusznikiem.
Jak już się udało odpalić to kontrolki świrowały, oszczędzanie aku itp.
Natracilem nerwów i czasu zanim znalazłem uszkodzony bezpiecznik przy aku ten ponad 200A.
Miałem taki przypadek ostatnio. Brak możliwości odpalania auta mimo poprawnego kręcenia rozrusznikiem.
Jak już się udało odpalić to kontrolki świrowały, oszczędzanie aku itp.
Natracilem nerwów i czasu zanim znalazłem uszkodzony bezpiecznik przy aku ten ponad 200A.
161nt167