Problem z prądem

sonax63

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 07 maja 2011, 17:23
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra J Hatchback
Silnik: 1.6 115KM A16XER
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Problem z prądem

#1

Nieprzeczytany post autor: sonax63 »

Witam
W moim aucie pojawił się następujący problem. W momencie włączenia przeze mnie kierunkowskazów, zmiany świateł, zmiany ustawień w radiu itp co jakiś czas gasną wszystkie kontrolki, zaczynają mrugać jak choinka i auto traci prąd. Tak jakby nie było w ogóle akumulatora. Ostatnio auto tak zgasło mi na środku skrzyżowania. Zero reakcji, nie mogę odpalić auta. Pomaga dopiero odłączenie akumulatora na kilka minut, później wszystko powtarza się. Problem pojawił się kilka dni temu. Akumulator nowy, tegoroczny. Może miał ktoś podobny problem? Może ktoś coś doradzi.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Tego na forum nie naprawisz, ale w pierwszej kolejności:
- odczytanie błędów poprzez interfejs diagnostyczny - może na coś naprowadzą, chociaż gdzie szukać
- pomiar napięcia akumulatora oraz stan jego naładowania i test pod obciążeniem (nie patrz na to, że nowy)
- pomiar napięcia ładowania
- sprawdzenie połączeń masowych, zwłaszcza w komorze silnika, ale także w progach, bo tam sa złącza masowe BCM i zestawu wskaźników
- sprawdzenie przekaźników
- sprawdzenie ciągłości połączeń zwłaszcza od sterownika silnika do skrzynki bezpieczników oraz od BCM do skrzynki bezpieczników

Ogólnie tego rodzaju usterki nie są łatwe w diagnozowaniu i wymagają sporo czasu i cierpliwości.
To może być wszystko, wystarczy brak połączenia na jednym bezpieczniku, albo przysniedziała wtyczka na którymś module.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2018, 10:26 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ja polecam to co Kamyk a dodatkowo skrzynka akumulatora i wszystkie bezpieczniki w Niej, polaczenia, itd

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

Dodatkowo bezpieczniki płytkowe przy aku. Potrafią się przepalić i z racji swoich gabarytów mogą "stykać /nie stykać" imitując ich poprawne działanie lub nie.
Miałem taki przypadek ostatnio. Brak możliwości odpalania auta mimo poprawnego kręcenia rozrusznikiem.
Jak już się udało odpalić to kontrolki świrowały, oszczędzanie aku itp.
Natracilem nerwów i czasu zanim znalazłem uszkodzony bezpiecznik przy aku ten ponad 200A.
161nt167

ODPOWIEDZ