Żarówka LED do jazdy dziennej

smerf503

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 16 lut 2015, 11:28
Auto: astra J
Silnik: 1.4
Województwo: śląskie

Żarówka LED do jazdy dziennej

#1

Nieprzeczytany post autor: smerf503 »

Cześć wszystkim,

Mam pytanie. Zakupiłem żarówki LED (OSR7715CW-02B - Osram LED W21/5W T20 DC 3W Cool White Bulbs 6000K 580 W3x16q Wedge 7715CW-02B).
Wymieniłem żarówki w samochodzie. Świecą bardzo fajnie jako żarówki do jazdy dziennej.
Niestety przy przełączeniu na światła drogowe żarówki gasną (nie ma efektu "ściemnienia") jak jest to przy standardowych żarówkach dwuwłókowych.

Próbowałem zamontować żarówki w odwrotną stronę - wtedy świecą pełną mocą ze światłami drogowymi, zaś nie świecą jako światła dzienne.

Proszę Was o radę.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 20:02 przez Darian, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 857091

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Nie będziesz miał bo całą elektryką w tym aucie steruje canbus czyli komputer i jest tylko on-off . Wszystkie przyciski , manetki itp .. dają tylko sygnał , resztą steruje komputer. Druga sprawa w lampach nie ma oprawki na żarówki dwuwłókowe , jak chcesz to wykonać?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 7:47 przez Usunięty użytkownik 857091, łącznie zmieniany 1 raz.

smerf503

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 16 lut 2015, 11:28
Auto: astra J
Silnik: 1.4
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: smerf503 »

Dzięki za odpowiedz. Nie można tego jakos obejść ? Są
Są stosowane do jazdy dziennej jakieś inne żarówki led ?

Usunięty użytkownik 857091

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Zarówki led w tym aucie tylko dodatkowe lampy i kombinacja za pomocą przekaźnika , przerobiłem ten temat od odstaw. Możesz w komputerze zmienić indeks wtedy mijania działają jako dzienne (tylko przód) po odpaleniu silnika [External Link Removed for Guests] , zaś po przekręceniu manetki na mijania zapalają wszystkie lampy
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 7:51 przez Usunięty użytkownik 857091, łącznie zmieniany 2 razy.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: soszo »

No cóż po prostu tak to działa. Włączasz światła mijania gasną światła dzienne czyli 21W zapala się pozycyjne 5W. Nie do końca rozumiem co chcesz osiągnąć?

Może kup sobie żarówki H7 o innej barwie światła niż standard.

Żeby dzienne świeciły razem z mijania czy drogowymi to musiał byś ingerować w komputer, jeśli taki ustawienie jest w ogóle możliwe. A czy z zgodne z przepisami to kolejne zagadnienie
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 13:05 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Ziolo

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:44
Imię: Tomasz
Auto: Astra J LPG
Silnik: B14NET
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Ziolo »

Żarówka tradycyjna do świecenia wykorzystuje rozgrzane do "białości" włókno wolframu. Efekt gaśnięcia tradycyjnej żarówki bierze się tylko stąd, że po odłączeniu źródła prądu żarnik (włókno wolframu) stygnie emitując coraz mniej energii. Dioda luminescencyjna działa dużo szybciej. W sieci istnieją filmy porównujące np żarówki tradycyjne i LED w kierunkowskazach. LEDy gasną i zapalają się zauważalnie szybciej. Przeważnie ludzie dążą tego aby żarówki właśnie działały jak najszybciej, stąd LEDy uważane są za bardziej precyzyjne w sterowaniu. Aby wywołać efekt ściemniania się żarówek LEDowych musi być zastosowany specjalny układ, który będzie zmniejszał prąd przepływający przez LED zanim żarówka zostanie całkowicie wyłączona. Można się bawić hobbystycznie z takimi układami ale większego sensu nie widzę aby to robić tylko dla efektu ściemniania. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam

smerf503

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 16 lut 2015, 11:28
Auto: astra J
Silnik: 1.4
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: smerf503 »

Panowie dziękuje za odpowiedzi. Nie wiem czy do końca rozumiem, a Wy rozumiecie mnie.
Oryginalnie w astrze J jako żarówki do świateł dziennych miałem żarówki dwuwłókowe 21W. Po odpaleniu samochodu świeciły one jako światła do jazdy dziennej. Po przekręcaniu manetki w włączając światła mijania włącza się żarówka H7 a żarówka 21W lekko przygasa. Po zamontowaniu żarówek LED nie ma tego efektu :)
Stąd moje pytanie dlaczego tak się dzieje ? :)

Z góry dzięki za odpowiedzi

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: melon »

Podpinałeś je na "krótko" aby sprawdzić czy wszystko z nimi ok?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

A ta orginalna to nie przypadkiem P21W/5W - dwuwloknowa ?

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Ori jest W21/5W dwuwłóknowa. np taka: [External Link Removed for Guests]
wynika, że 25W dla dziennych i 6W dla pozycyjnych
smerf503, a ta ledowa świeci na pozycyjnych?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2018, 13:50 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

ODPOWIEDZ