Climatronik - ogrzewanie

areekz

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
Imię: Arek
Auto: Astra J 1.4 turbo
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie

Climatronik - ogrzewanie

#1

Nieprzeczytany post autor: areekz »

Mam problem z ogrzewaniem ale nie jest to problem z żadnymi pompami, termostatami czy nagrzewnicami.

Ogrzewanie działa bardzo dobrze (leci gorące powietrze) przy ustawieniu pokrętłem na wartość HI.
Jesli natomiast mam ustawione na jakas wartosc z zakresu 21 - 27 to działa to tak:
- rano na zimnym silniku po paru minutach jak juz temp silnika uzyka te 60st to zaczyna leciec cieple powietrze. Przy roboczej temp silnika przez chwile leci gorące powietrze (tak jak przy ustawieniu wartosci HI). Po jakim czasie zaczyna leciec letnie powietrze mimo że w samochodzie już sie wychładza. Zmienianie wartosci np z 21 na 26 zmienia tylko predkosc nawiewu ale caly czas leci letnie powietrze. Dopiero ustawiajac na Hi mam gorące powietrze. Czy ten climatronik tak ma ? Dodam ze zawsze to tak dzialalo odkad kupilem ten samochod a w miedzyczasie wymienialem i pompe wody i termostat. Nic to nie pomoglo.
Na zegarze pokazuje mi prawidłową temp na zewnatrz. Co jeszcze moze miec wplyw na takie zachowanie climatronika ?
Latem climatronik prawidłowo wychładza samochód i zmiana zakresu 21-27 daje jakas regulacje. Przy ogrzewaniu w ziemie jest to bezuzyteczne. Teraz mam ustawione na HI i zmniejszylem nawiem na 2 zeby nie bylo za goraco i tak jezdze. Ale wolalbym zeby automatycznie jakos ta temperatura byla regulowana

Awatar użytkownika
mirpo

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 04 sty 2016, 21:06
Imię: Mirek
Auto: Astra J ST OPC line
Silnik: A20DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: mirpo »

No ale przecież tak działa climatronic. Ustawiasz jaka ma być temperatura w kabinie i klima już sobie sama dobiera temperaturę nawiewu aby zadaną temperaturę powietrza utrzymać. Jak masz na full auto to sterowanie odbywa się poprzez dobranie siły nadmuchu i temperatury i kierunku nadmuchu. A jak ustawiasz jakaś prędkość nawiewu to sterowanie automatyczne dotyczy temperatury nawiewu.
Nigdy nie będzie tak że będzie Ci ciągle gorącym dmuchać jeśli masz ustawione AUTO. Ja przeważnie jeżdżę na ustawieniu 21-22 stopnie i jest komfortowo. Może w poprzednim aucie nie miałeś clinatronica i jesteś przyzwyczajony do innego sposobu ogrzewania kabiny.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Niekoniecznie :)
areekz, miałem już taką przypadłość, że albo grzał na maksa, albo za bardzo chłodził. Było to już w okresie chłodów, zatem nie wiem, jak układ by reagował latem, gdyby miał tylko chłodzić.
Pojechałem z tym do ASO, bo auto było jeszcze na gwarancji. Rocznik 2013. Naprawa im zajęła 30 minut. Ponoć coś blokowało klapkę mieszającą powietrze i albo się otwierała na maksa, albo zamykała. Efekt w aucie było albo za gorąco, albo za zimno.
Poprawili, jest dobrze do dziś, a minęły już 3 lata.
Niestety, nie wiem, która to klapka i co powodowało jej zacięcia.
Na forach spotkałem się już kilkukrotnie z tym problemem, zatem coś w tym jest.

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

Czasem prostsze jest lepsze.
Jeśli przykładowo jesteś zmarznięty i chcesz się jak najszybciej zagrzać w manualu ustawiasz nawiew na siebie i grzanie na max. i cały czas wali ogień z nawiewów. W automacie jeśli ustawisz na 27 stopni, to owszem na początku będzie zagrzewało auto do wybranej temperatury a następnie tylko ją utrzymuje. Dla człowieka który się trzęsie z zimna taka opcja jest nie wystarczająca jakieś tam pitu pitu. Aby się szybko zagrzać ustawiamy na HI i tak samo na siebie nawiew bo inaczej największy nawiew jest na przednią szybę ( prawie jak manual i tak ustawiamy wszystko ręcznie)
Jedyne co dobre w climatronicu to to że jest dwu strefowość kierowca i pasażer mogą mieć ustawione odmienne temperatury.
Taka to moja opinia. ;)

areekz

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
Imię: Arek
Auto: Astra J 1.4 turbo
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: areekz »

mirpo, ogolnie tak powinno dzialac ze na poczatku leci gorace powietrze zeby nagrzac samochod a potem cieple do utrzymania temperatury. U mnie jednak po tym jak juz przestanie leciec gorace powietrze to leci letnie, a przy temp zewnetrznej ok 10 st to po jakims czasie zaczyna robic mi sie chlodno :) Powinno leciec troche cieplejsze do utrzymania temperatury ale niestety zmieniajac zakres miedzy 21-26 zwiekszaja sie tylko obroty nawiewu z tym letnim powietrzem, wiec ogolnie jeszcze gorszy komfort jazdy.

kamyk, moze cos z tym byc. U was tez wydobywa sie taki dzwiek jakby zgrzytania jak przestawiaja sie te klapy ? Ciekawe czy do wszystkich tych klap da sie dostac bez rozbierania polowy plastikow w samochodzie
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2018, 22:15 przez areekz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: prozor »

areekz pisze:QR_BBPOST wydobywa sie taki dzwiek jakby zgrzytania jak przestawiaja sie te klapy ?
Tak, silniczki pracują. Gorzej będzie jak dźwięku nie będzie = silniczki szlag trafił, albo klapy się zablokowały.
W mondeo jak klapa rozdziału nawiewu powietrza na szybę przednią / przód się zablokowała to chcąc to wymienić musiałbym rozbebeszać cały kokpit, ponoć dzień roboty, wymiana na dodatek wymagałaby rozdzielenia parownika klimy. Ustawiłem ręcznie w położeniu pół na pół (bo bez nawiewu na przednią szybę, to wiadomo jaki efekt...) i nauczyłem się z tym żyć. Mam nadzieję, że w AJ coś takiego mnie nie spotka... Ale patrząc na schematy:\
Obrazek
to "trochę" dłubania przy tym pewno też byłoby...
xxvvcc pisze:QR_BBPOST Dla człowieka który się trzęsie z zimna taka opcja jest nie wystarczająca jakieś tam pitu pitu.
Włączam grzanie fotela i nie ma pitu pitu :lol:
xxvvcc pisze:QR_BBPOST Jedyne co dobre w climatronicu to to że jest dwu strefowość kierowca i pasażer mogą mieć ustawione odmienne temperatury
E tam, jeśli to ma działać dokładnie jak opisano powyżej, to raczej marna ta dwustrefowość, zresztą temperatury nawiewów mogą się nieco różnić, ale czy aż tak bardzo jest to odczuwalne po prawej i lewej stronie, a o tyle już nawet nie wspomnę...
Ostatnio zmieniony 09 paź 2018, 9:53 przez prozor, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ