pokrętło świateł

ankaka787

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 09 cze 2016, 20:18
Imię: Anka
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

pokrętło świateł

#1

Nieprzeczytany post autor: ankaka787 »

Witam
Zostawiam światła w pozycji "2" - również po wyłączeniu silnika.
Napiszcie mi czy powinnam po wyłączeniu silnika przekręcać pokrętło w pozycje "1"?
swiatla.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
shadeone

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 16 wrz 2018, 0:25
Imię: Marek
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: kujawsko-pomorskie

#2

Nieprzeczytany post autor: shadeone »

Zachęcam zapoznać się z instrukcją. Jeśli zostawisz światła na 2 pozycji to zawsze po przekręceniu zapłonu będą świecić światła mijania. Co jest kompletnie bezsensu. Jeśli nie masz świateł automatycznych powinno być dla Ciebie oczywiste ich wyłączanie i włączanie po uruchomieniu silnika. ps. rozumiem, że masz ciągle zajęte wszystkie fotele i przestrzeń bagażową, że trzymasz światła na pozycji 2?

0 = zajęte fotele przednie
1 = zajęte wszystkie fotele
2 = zajęte wszystkie fotele
i obciążona przestrzeń
bagażowa
3 = zajęty fotel kierowcy i obciążona
przestrzeń bagażowa

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Ewentualnie ma źle wyregulowaną wysokość świecenia świateł i w pozycji "0" świecą po oczach jadącym z naprzeciwka, co powoduje, że odwzajemniają się błyskami świateł drogowych... Tak więc przede wszystkim sugeruję podjechać na stację diagnostyczną niech ustawią poprawnie światła, później ewentualnie zmiana poziomowania w zależności od obciążenia samochodu...

Światła w pozycji "2" tylko wtedy, gdy chce się jeździć cały czas na światłach mijania. W końcu nikt tego nie zabrania, tego typu rozwiązanie jest czasami przez kobiety praktykowane, bo... (jak to tłumaczy moja znajoma) o świcie/zmierzchu często zapomina przełączyć światła na mijania, a że jeździ głównie po mieście to w blasku latarni ulicznych nie zauważa braku świateł nawet w nocy. A że taka jazda bezpieczna nie jest (no i może dostać mandat) to woli cały czas jeździć na mijania. Ot i cała tajemnica...

ankaka787

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 09 cze 2016, 20:18
Imię: Anka
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: ankaka787 »

Witam,

Panowie w prawdzie nie jestem blondynka ale nie rozumiem co jest bezsensu?

"Światła w pozycji "2" tylko wtedy, gdy chce się jeździć cały czas na światłach mijania. "
No raczej na pozycyjnych się nie jeździ wiec pozycja "2" chyba jest ok?
Poza tym jak pamiętam to teraz obowiązuje całoroczny nakaz jazdy z światłami mijania a nie jak to kiedyś było od listopada do marca, wiec tym bardziej nie rozumiem.
Przecież jak zostawie pokrętło w pozycji "2" to nie muszę za każdym razem pamiętać po włączeniu silnika o ich włączeniu wiec tym bardziej nie rozumiem o co chodzi? nie wiem może akumulator zżeraja jak silnik wypaczony czy jak

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

ankaka787, astra ma tzw światła dzienne. Gdy przełącznik jest w poz 0, to powinny się dzienne zapalać po uruchomieniu silnika. Podsumowując, z technicznego punktu widzenia poz 2 może być cały czas włączona. Jeździsz wówczas na mijania cały czas. Moduł BCM i tak je wygasza po wyłączeniu silnika, zatem nie ma żadnych przeciwwskazań, abyś jeździła cały czas z przełącznikiem w poz 2. Wybór należy do Ciebie.

ankaka787

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 09 cze 2016, 20:18
Imię: Anka
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: ankaka787 »

ooo to nie wiedziałam, wiec powiedz mi KaMYk czy jazda na tzw światłach dziennych powoduje mniejsze zużycie paliwa, poboru prądy... czy jakie są plusy tego rozwiązania. Chciałabym zrozumieć różnice miedzy światłami dziennymi a mijania i jakie sa plusy

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Uruchom silnik, zaciągnij hamulec ręczny, i zobacz z przodu czy świecą się światła nad głównym reflektorem.

tak, dzienne pobierają mniej prądu. O zaletach możesz poczytać w necie
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: prozor »

ankaka787 pisze:QR_BBPOST Poza tym jak pamiętam to teraz obowiązuje całoroczny nakaz jazdy z światłami mijania a nie jak to kiedyś było od listopada do marca, wiec tym bardziej nie rozumiem.
Czyli odmiana tego co opisałem powyżej - tam moja znajoma zapominała zmieniać światła dzienne na mijania, tutaj Anka po prostu nie wiedziała, że w Astrze są światła dzienne ;) - prawdopodobnie ma światła dzienne ze standardowymi żarówkami, w przypadku LED o taką niewiedzę raczej trudniej... Jednakże światła dzienne z żarówkami to też światła dzienne, a nie pozycyjne (choć też działają jako pozycyjne, jednak świecą słabiej - wystarczy sprawdzić moc świecenia z włączonymi i wyłączonymi reflektorami).
W skrócie: w Astrze J nad głównym reflektorem są światła do jazdy dziennej, po włączeniu reflektorów głównych (światła mijania), zmniejszają moc świecenia i pełnią funkcję świateł pozycyjnych.

Największym plusem świateł mijania jest zmniejszenie zużycia żarówek świateł mijania i tylnych pozycyjnych, no i mniejsze zużycie prądu, który musi być wytworzony poprzez spalenie dodatkowego paliwa. Niby niewiele, ale jednak. Zresztą w reflektorach przy standardowych żarówkach halogenowych częstą przypadłością może być osadzanie się ciemnego nalotu na górnej warstwie lustra odbłyśnika (ta część w największym stopniu odpowiada za dobre doświetlenie drogi), jak również samo zużycie (matowienie) lustra reflektora. Użycie świateł dziennych wydłuża czas eksploatacji żarówek (zwłaszcza droższych, lepiej świecących, ale o niższej żywotności) oraz minimalnie zmniejsza zużycie paliwa.

Jakie są minusy używania świateł dziennych? Użytkownicy często zapominają włączać świateł głównych/pozycyjnych (tylnych!) w przypadku pogorszenia się warunków atmosferycznych: świt, zmierzch, zachmurzenie. O ile samochód z przodu dalej będzie widoczny, to z tyłu jedynym "oświetleniem" będą światła odblaskowe. A to trochę mało...
Oczywiście jeśli ktoś ma automat przełączający światła w zależności od zewnętrznych warunków oświetleniowych, to tego problemu mieć nie będzie. Bez automatu trzeba po prostu pamiętać o ręcznej zmianie świateł, lub jak to robi moja znajoma jeździć cały czas na włączonych światłach ;).
Ostatnio zmieniony 12 paź 2018, 9:54 przez prozor, łącznie zmieniany 3 razy.

ankaka787

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 09 cze 2016, 20:18
Imię: Anka
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: ankaka787 »

Witam,

Panowie coś wam sie pomyliło. Otóz zrobiłam tak jak sugerowano czyli przełączyłam pokrętło w pozycje "0" -->(moje oznaczenie 1- na rysunku powyżej) -- i ku mojemu zdiwieniu nic sie nie swieci na zewnatrz ani przod ani tym wiec wniosek ze nie ma tam zadnych swiateł dziennych jak Panstwo sugerujecie

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Pozycja "0" przy uruchomionym silniku nic się nie świeci? Z którego roku autko?
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

ODPOWIEDZ