Montaż dodatkowej nagrzewnicy Elektrycznej
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:35
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Montaż dodatkowej nagrzewnicy Elektrycznej
Witam , z racji tego że temperatura mocno zaczęła spadać chciałem zapytać czy montował już ktoś z was nagrzewnice elektryczną ? Widze że za niewielkie pieniądze już można kupić używaną . Jak wygląda sprawa z instalacją elektryczną ? Może być już przygotowana pod to ? Jeżeli nie ma a bym zrobił , czy będzie konieczne programowanie HVAC lub BCM ? Czy w mieszalnika będzie miejsce na ową nagrzewnicę czy jest zupełnie inny mieszalnik ?
Dziękuję za wszystkie rady
Samochód to Astra J modelowo 2015 silnik a20dth
Dziękuję za wszystkie rady
Samochód to Astra J modelowo 2015 silnik a20dth
Ostatnio zmieniony 22 lis 2018, 16:01 przez PawelPL, łącznie zmieniany 2 razy.
- KonstantinPol
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Nagrzewnica elektryczna średnio się sprawdza - jak auto stoi na dworze i jest wychłodzone to ledwo daje radę odparować szyby. Ma "tylko" 1kW mocy i komputer odcina od niej zasilanie jak tylko akumulator jest trochę słabszy.
Już lepiej zainwestować w chińskie suche webasto, albo używane mokre (około 1kpln) i je sobie samemu zamontować. Przy czym suche może być przenośne z własnym zbiorniczkiem paliwa i wstawiane np. do bagażnika Tylko wylot spalin zrobić jednym z wielu otworów które są zaślepione gumkami...
Swoją drogą zastanawiam się jak włączana jest taka moc - jakiś półprzewodnikowy przekaźnik? Bo klasycznego na żadnej rozpisce nie znalazłem. Jest tylko bezpiecznik 100A.
Już lepiej zainwestować w chińskie suche webasto, albo używane mokre (około 1kpln) i je sobie samemu zamontować. Przy czym suche może być przenośne z własnym zbiorniczkiem paliwa i wstawiane np. do bagażnika Tylko wylot spalin zrobić jednym z wielu otworów które są zaślepione gumkami...
Swoją drogą zastanawiam się jak włączana jest taka moc - jakiś półprzewodnikowy przekaźnik? Bo klasycznego na żadnej rozpisce nie znalazłem. Jest tylko bezpiecznik 100A.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 12:39 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 3 razy.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Jeżeli średnio Ci się sprawdza ta nagrzewnica to może masz ją niesprawną?
U mnie po dwóch minutach od odpalenia po nocy na dworzu z nawiewów wieje ciepłe powietrze mimo zimnego silnika.
Także jest to udogodnienie jak najbardziej na plus i się przydaje.
PawelPL, na pewno musisz mieć mocniejszy aku i altek aniżeli w serii. Ja mam w benzynie aku 70ah i altek 140A.
U mnie po dwóch minutach od odpalenia po nocy na dworzu z nawiewów wieje ciepłe powietrze mimo zimnego silnika.
Także jest to udogodnienie jak najbardziej na plus i się przydaje.
PawelPL, na pewno musisz mieć mocniejszy aku i altek aniżeli w serii. Ja mam w benzynie aku 70ah i altek 140A.
161nt167
- KonstantinPol
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
No to trzeba będzie zrobić diagnostykę...
Żeby odpalić nagrzewnicę trzeba włączyć grzanie na maksa + nawiew na szyby (i nie zmniejszać jego prędkości na np. 2 bieg?)?! Czy są może jakieś uwarunkowania o których nie wiem np. włączyć ogrzewanie tylnej szyby albo klimę.
Żeby odpalić nagrzewnicę trzeba włączyć grzanie na maksa + nawiew na szyby (i nie zmniejszać jego prędkości na np. 2 bieg?)?! Czy są może jakieś uwarunkowania o których nie wiem np. włączyć ogrzewanie tylnej szyby albo klimę.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 16:29 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 1 raz.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 31 sie 2017, 13:38
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Województwo: kujawsko-pomorskie
A ja trochę inaczej się zapytam. Według vinu mam ta nagrzewnice ale odkąd nam auto jestem pewien ze to nie działa i dopiero teraz mi się przypomniało o tym. Pytanie. Gdzie się ta nagrzewnica znajduje oraz czy działa to tylko na nawiewie na szybę. Rozumiem że ma to osobny obieg i może to być powodem, że przy niskich temperaturach nie dział mi właśnie w ogóle nawiew na szybę ponieważ ten obieg to blokuje?
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
soszo, to co widać na tym filmie, w tym kanale powietrza za wentylatorem od 51 s filmu to jest rezystor regulacji obrotów wentylatora. On się grzeje, bo na nim następuje spadek napięcia i wydziela się moc, co skutkuje zmianą obrotów wentylatora. Już nie mieszaj w tym temacie, jak nie masz pewności.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
elektryczna nagrzewnica to nr 26, wodna to 28X, widać, gdzie się znajdują, w dolnej części układu wentylacji.
PawelPL, raczej sobie odpuść. Jeśli nawet kanały powietrza są takie same i można nagrzewnice zamontować fizycznie, to gorzej to wygląda ze sterowaniem. Jest duże prawdopodobieństwo konieczności programowania modułu HVAC, BCM a nawet modułu silnika. Sterowanie nagrzewnicą elektryczną jest w pełni automatyczne i kierowca nie ma żadnego wpływu kiedy się załącza a kiedy nie. Zatem moduły muszą mieć wgrane algorytmy jej pracy. Do tego dochodzi faktycznie mocniejszy aku i mocniejszy alternator, chyba, że masz 2.0 w dieslu i już masz aku 75Ah i altek 140A.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
elektryczna nagrzewnica to nr 26, wodna to 28X, widać, gdzie się znajdują, w dolnej części układu wentylacji.
PawelPL, raczej sobie odpuść. Jeśli nawet kanały powietrza są takie same i można nagrzewnice zamontować fizycznie, to gorzej to wygląda ze sterowaniem. Jest duże prawdopodobieństwo konieczności programowania modułu HVAC, BCM a nawet modułu silnika. Sterowanie nagrzewnicą elektryczną jest w pełni automatyczne i kierowca nie ma żadnego wpływu kiedy się załącza a kiedy nie. Zatem moduły muszą mieć wgrane algorytmy jej pracy. Do tego dochodzi faktycznie mocniejszy aku i mocniejszy alternator, chyba, że masz 2.0 w dieslu i już masz aku 75Ah i altek 140A.
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
- Imię: Robert
- Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 25 razy
Proponuję rozważyć montaż normalnego webasto. Rewelacyjna sprawa, przychodzisz do nagrzanego auta i do tego silnik ma już te kilkadziesiąt stopni. A jak jest poniżej10 stopni to po uruchomieniu zimnego silnika webasto dogrzewa go samoczynnie, dzięki czemu momentalnie osiąga temperaturę.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2018, 22:49 przez robertsz, łącznie zmieniany 2 razy.
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
altek nawet 140 A to tez troszke malo.dzialanie na pograniczy 100% wydajnosci. W vagach to zaleca sie przy tych grzalkach zaklaadac 180 A altek, ja wole nawet 220 A.
Piec dogrzewajacy czy tez pracujacy jako ogrzewanie postojowe to super sprawa. Producenci wiodący to eberspacher i webasto. Mozna taki piec juz dorwac za 500-600 zl a jego grzanie to 5000wat wiec taka grzalka to przy tym male miki.
Piec dogrzewajacy czy tez pracujacy jako ogrzewanie postojowe to super sprawa. Producenci wiodący to eberspacher i webasto. Mozna taki piec juz dorwac za 500-600 zl a jego grzanie to 5000wat wiec taka grzalka to przy tym male miki.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG