silniczek spryskiwaczy szyb przestał działać
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 cze 2015, 15:50
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: B14NET LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
silniczek spryskiwaczy szyb przestał działać
Witam,
Mam problem ze spryskiwaczami wycieraczek (przód/tył). zauważyłem dwa dni temu, że nie płyn nie leci - w ogóle nie słychać silniczka. jezeli chodzi o światla to spryskiwanie dziala, problem jest tylko z szybami. Jakis tydzien temu bylem w serwisie i tam diagnozowali mi wyciek oleju, nie wiem czy po zakonczeniu diagnozy spryskiwacze byly sprawne.
Jest mozliwosc, ze coś odlaczyli i zapomnieli podlaczyc w komorze silnika?
Mam problem ze spryskiwaczami wycieraczek (przód/tył). zauważyłem dwa dni temu, że nie płyn nie leci - w ogóle nie słychać silniczka. jezeli chodzi o światla to spryskiwanie dziala, problem jest tylko z szybami. Jakis tydzien temu bylem w serwisie i tam diagnozowali mi wyciek oleju, nie wiem czy po zakonczeniu diagnozy spryskiwacze byly sprawne.
Jest mozliwosc, ze coś odlaczyli i zapomnieli podlaczyc w komorze silnika?
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 cze 2015, 15:50
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: B14NET LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Okazało się że są czujniki przy spryskiwaczach i jak wyczują zamarznięty płyn to żeby nie palić silniczków wywalają bezpieczniki od spryskiwaczy. Z jednej strony może i pomysłowe ale z drugiej trzeba zrobić dodatkową rzecz po odmrożeniu płynu.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 19:38
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: śląskie
Wydaje mi się, że nie ma szans żeby czujnik profilaktycznie wywalił bezpieczniki żeby nie spalić silniczka. Po prostu bezpieczniki przeszły z powodu prądu zwarcia jaki przeszedł przez obwód przy próbie przepompownia zamarzniętego płynu. Takie jest moje zdanie
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 cze 2015, 15:50
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: B14NET LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
informacje o tym, że to odcięcie silniczków jest celowe w takiej sytuacji dostałem w ASO (nawet zanim skończyłem opisywać problem), także zakładam, że może tak być.
- rzirzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 paź 2019, 22:44
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,7CDTi
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 2 razy
Mam ten sam problem. Bezpiecznik 40 był spalony - wymieniłem, ale silniczek nadal nie rusza. Sprawdziłem bezpiecznik ponownie - nowy się nie spalił. Zatem - gdzie są te "czujniki przy spryskiwaczach"? Jak "odblokować" działanie silniczka spryskiwaczy?
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 cze 2015, 15:50
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: B14NET LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
szczerze mówiąc to nie wiem gdzie te czujniki są fizycznie. Mam samochód w leasingu, więc ten problem u mnie rozwiązali pracownicy ASO i przekazali mi takie info.
- Cyprin
- Posty: 152
- Rejestracja: 10 lut 2019, 10:04
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra G Caravan/Astra J ST
- Silnik: Y17DT/A17DTR
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 8 razy
Raczej kogoś poniosła fantazją z tymi czujnikami w spryskiwaczach....
Co do silniczka. Odkręć nadkole od strony kierowcy (3 torxy), odchyl nadkole od strony zderzaka. Będziesz widział zbiorniczek spryskiwaczy. Pompa od spryskiwaczy ma dwa wyjścia. Odłącz i wysuń pompkę. Pompka jest rozbieralna na dwie części.
U mnie pompa stanęła zimą. Winna okazała się korozja silniczka a w szczególności ośki. Po oczyszczeniu, nasmarowaniu i złożeniu pompka działa do dnia dzisiejszego.
Co do silniczka. Odkręć nadkole od strony kierowcy (3 torxy), odchyl nadkole od strony zderzaka. Będziesz widział zbiorniczek spryskiwaczy. Pompa od spryskiwaczy ma dwa wyjścia. Odłącz i wysuń pompkę. Pompka jest rozbieralna na dwie części.
U mnie pompa stanęła zimą. Winna okazała się korozja silniczka a w szczególności ośki. Po oczyszczeniu, nasmarowaniu i złożeniu pompka działa do dnia dzisiejszego.