awaria oświetlenia tablicy rejestracyjnej

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

Re: awaria oświetlenia tablicy rejestracyjnej

#11

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Automat pisze:
08 sie 2019, 12:37
Astroholik pisze:
08 sie 2019, 11:57
Mam Ledy do podświetlenia z Canbus i też waliło błędem
dlatego uważam to za nietrafiony pomysł,bo zamieniając oświetlenie żarowe na LED-owe w tej postaci nie oszczedzamy na energii czerpanej z akumulatora,a wręcz nieco ją zwiększamy.
Powiem tak nie jestem fanatykiem i nie po to założyłem LED-y żeby oszczędzać energię tylko żeby wizualnie mi się podobało. Jak się ma dobry alternator i sprawny akumulator to nie trzeba patrzeć na mikro pobór

Dodano po 5 minutach 50 sekundach:
Automat pisze:
03 sie 2019, 23:33
.Bawić się w wymianę żarówki tylko po to,aby świecił LED ,to trochę za mało :) .
Znajdź żarówkę która świeci barwą 4000k, zapewne nie znajdziesz takiej i dlatego LEDy dają to czego ja oczekuje .Dodatkowo poszukać jeszcze takie które nie oślepiają i dają super efekt.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4539
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Astroholik pisze:
08 sie 2019, 23:53
Powiem tak nie jestem fanatykiem i nie po to założyłem LED-y żeby oszczędzać energię tylko żeby wizualnie mi się podobało. Jak się ma dobry alternator i sprawny akumulator to nie trzeba patrzeć na mikro pobór.
Znajdź żarówkę która świeci barwą 4000k, zapewne nie znajdziesz takiej i dlatego LEDy dają to czego ja oczekuje .
Fanatyk ?- może jesteś w innym podejściu.LED to nie światło natury :D .Dlaczego preferujesz barwę 4000 K a nie np. 3300 K będącej bliżej światła żarowego ? Oczekujesz innego oświetlenia(efektowne,ale nienaturalne),a ja uważam, że LED umożliwia obniżenie energii niezbędnej do oświetlenia,więc nasze preferencje radykalnie się różnią.Uważasz,że skoro masz dostatek mocy,to możesz nią dowolnie dysponować.Taką drogą,to niedługo "każda" pupka chciałaby śmigać mając do dyspozycji 150-250 KM...a co ze zbędnie wyzwalaną energią ?
Takie zbędne wyzwalanie ennergi jest składową efektu cieplarnianego.Przejedż autem 15-30 minut i połóż dłoń na obudowie żarówki oświetlającej tablicę rejestracyjną(oświetlenia nie wyłączaj) i utrzymaj ją tam z 5 minut :lol: , a znajdziesz odpowiedź dlaczego chciałbym widzieć tablicę rejestracyjną przy minimalnie niezbędnej energii do zasilania jej oświetlenia.

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Ledową żarówkę to i po godzinie mogę trzymać świecąca, a zwykła w5w których jesteś zwolennikiem to po kilku sekundach parzy, więc nie rozumiem Ciebie.
P.s może mają i 3300k, a może 3700k nie wnikam w szegóły podałem dla przykładu 4000k.

Dodano po 5 minutach 34 sekundach:
Automat pisze:
09 sie 2019, 11:47
Astroholik pisze:
08 sie 2019, 23:53
Przejedż autem 15-30 minut i połóż dłoń na obudowie żarówki oświetlającej tablicę rejestracyjną(oświetlenia nie wyłączaj) i utrzymaj ją tam z 5 minut :lol: , a znajdziesz odpowiedź dlaczego chciałbym widzieć tablicę rejestracyjną przy minimalnie niezbędnej energii do zasilania jej oświetlenia.
Widziałeś kiedyś żarówkę W5W żeby potrafiła stopić klosz ? ja tak, za to ledowej nie widziałem, dodatkowo tzw żarówka o której mówię ma po 6smd z każdej strony, zanim zadasz kolejne pytanie po co świeci do góry w klapę to już Ci odpowiadam. Po to żeby ewentualnie pająki miały ciepłej zimą :lol:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4539
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Astroholik pisze:
09 sie 2019, 14:25
Ledową żarówkę to i po godzinie mogę trzymać świecąca, a zwykła w5w których jesteś zwolennikiem to po kilku sekundach parzy, więc nie rozumiem Ciebie.
Ledowa żarówka ma dołożony rezystor i układ z pkt widzenia elektroniki jest tzw. dwójnikiem,który ma pobierać podobny prąd jak żarówka żarowa,więc led będzie możliwe,że ciepławy,ale gorący wówczas będzie dołożony rezystor.Jak układ nie będzie miał radiatora,to lokalna obudowa będzie parzyć,albo parzyć będzie zbyt mały radiator.Zauważ, że nie wkładasz "gołego" ledu ,lecz on jest "dozbrojony" w radiator i opornik. Z "punktu widzenia" obciążenia akumatora jest niemal to samo....ale niepotrzebnie jest tracona moc na oporniku.

Awatar użytkownika
Windgate

Astro-maniak
Posty: 226
Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
Auto: Astra H Hatchback 2005
Silnik: Z17DTL
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: Windgate »

Radiator to jest po to, żeby LEDy się nie sfajczyły - to jest element którego rezystancja wewnętrzna spada wraz ze wzrostem temperatury, w miarę nagrzewania się prąd rośnie co powoduje dalsze nagrzewanie się i dalszy wzrost prądu itd. Z kolei żywotność wraz z temperaturą drastycznie spada.
Co ciekawe ja mam parę ledów niby z "canbusem" i faktycznie działają, a żadnego rezystora w nich nie ma. Gdyby był miernik widziałby jakąś rezystancję w obie strony, a tak nie jest.
Per aspera ad Astra

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4539
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Windgate pisze:
09 sie 2019, 17:01
..Co ciekawe ja mam parę ledów niby z "canbusem" i faktycznie działają, a żadnego rezystora w nich nie ma. Gdyby był miernik widziałby jakąś rezystancję w obie strony, a tak nie jest.
Aby oszukać Can-Busa pobór prądu powinien być dostosowany do poboru prądu,jaki ma żarówka żarowa pod napięciem owych 12 V.Jeżeli podpiąć LEDy/LEDa pod 12 V to muszą mieć wmontowane w szereg rezystor,który z napięcia 12 V dostosuje prąd do optymalnego dla danego zestawu LEDowego.Albo to ma wewnątrz struktury
tzw. żarówki ledowej albo na zewnątrz.Z kolei trzeba dorzucić do tego zestawu równoległy opornik,który spowoduje,że komputer ma "widziec" niby oryginalną żarówkę.Równoległe dodatnie oporu spowoduje przyrost pobieranego prądu.Całość od strony poboru prądu symuluje oryginalną żarówkę.Na ogół ów dopasowujący rezystor przenosi większe moce aniżeli LEDy i dlatego musi mieć większą moc,bo wydziela ciepło.
Z grubsza,jak dobierać opory do świecących diod LED można poczytać pod linkiem:
[External Link Removed for Guests]
Kombinacje połączeń ledów mogą być przeróżne od szeregowych i równoległych poprzez mieszane wymienionych obu. LEDy o niższym napięciu można podłączyć poprzez przetwornicę obniżającą napięcie zasilania 12 V do niższego celem uniknięcia zbędnego grzania rezystora,ale i tak wówczas pozostaje problem oszukania Can-Busa.Nie zawsze to dobrze wychodzi i jest sytuacja,że "żarówka ledowa" na "stole " działa,a w samochodzie już nie :) .
pokazałem tylko najprostszą konstrukcję świateł na LEDzie/ach.Całośc można usprawnic komplikując zasilanie LEDa/ów poprzez elementy aktywna np. stabilizujacych prąd czy napiecie zasilania.
Najprościej to by było wyłączenie funkcji sprawdzania,czy żarówka na tablicy rejestracyjnej jest sprawna,
a wówczas do oświetlenia tablicy można użyć przeróżnych sposobów i komputer nie będzie się "denerwował".

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Automat pisze:
09 sie 2019, 18:27
Windgate pisze:
09 sie 2019, 17:01
..Co ciekawe ja mam parę ledów niby z "canbusem" i faktycznie działają, a żadnego rezystora w nich nie ma. Gdyby był miernik widziałby jakąś rezystancję w obie strony, a tak nie jest.
Najprościej to by było wyłączenie funkcji sprawdzania,czy żarówka na tablicy rejestracyjnej jest sprawna,
a wówczas do oświetlenia tablicy można użyć przeróżnych sposobów i komputer nie będzie się "denerwował".
To napisałem już wcześniej, że też tak mam zrobione i spokój.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: prozor »

A ja specjalnie nie wyłączałem tego powiadomienia. Chcę wiedzieć, czy mam sprawne całe homologowane do samochodu oświetlenie. No i żeby było jasne - homologacja oświetlenia tablicy w Astrze J to tylko żarówki, za wszystko inne można stracić dowód rejestracyjny, a i przeglądu technicznego nie powinno mieć prawa auto przejść.

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#19

Nieprzeczytany post autor: kks »

Czołem Astroholicy

Czy komuś udało się znaleźć oryginalne kostki (tyco 1452140-2) do oświetlenia tablicy rejestracyjnej w kombi? Byłem w jednym ASO to mają tylko obudowę z oprawką, kostek brak.
Czy może ktoś przerabiał ten temat, poddał się i zapożyczył kostkę z oprawką z innego modelu opla? Jakiego?

Pozdrawiam
K

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

kks pisze:
06 paź 2019, 19:31
Byłem w jednym ASO to mają tylko obudowę z oprawką, kostek brak.
Każde ASO ma obowiązek Ci ściągnąć jak nie mają na miejscu o ile kostka występuje osobno a nie z całą wiązką.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ