Problem z dziwną pracą spreżarki klimy

Awatar użytkownika
serwis121

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2019, 8:52
Imię: Slawek
Auto: Astra J
Silnik: a14nel
Rocznik: 2011
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

Problem z dziwną pracą spreżarki klimy

#1

Nieprzeczytany post autor: serwis121 »

Witam,
mam problem z klimatyzacją w swojej Astrze, mianowicie kiedy jest wyłączona wydaje takie specyficzne dzwięki jakby coś się w niej tarło, natomiast kiedy włączę wszystko ustaje, kompresor to Denso ZL2. Na YT znalazłem filmik z identycznym problemem ale nie został problem rozwiązany, może ktoś przerabiał i jet w stanie coś doradzić.
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam.

marian8834

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 11 paź 2017, 21:23
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: łódzkie

#2

Nieprzeczytany post autor: marian8834 »

Mam to samo.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Konraadek

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
Imię: Radek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 23 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Konraadek »

zerknijcie na ten wątek Dziwny hałas/tarcie A14NET
też tak mam i w najbliższą sobotę jadę wymienić łożysko klimy. Hałas ewidentnie ustaje jak sprzęgło 'sklei się' i zacznie napędzać kompresor. Po wyłączeniu klimy, sprzęgło rozłączy napęd i nieosiowa praca tych elementów ponoć wywołuje tarcie.
W sobotę wieczorkiem napiszę czy się udało i czy jestem wolny od szumu.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2019, 10:52 przez Konraadek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
serwis121

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2019, 8:52
Imię: Slawek
Auto: Astra J
Silnik: a14nel
Rocznik: 2011
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: serwis121 »

Długo już z tym jeździsz ?

Awatar użytkownika
Konraadek

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
Imię: Radek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 23 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Konraadek »

prawie rok! Ale tak naprawdę mam climatronik i przez cały czas włączoną klimę, więc tylko 5 sekund przy uruchomieniu to słyszę i cisza. Zimą oczywiście już tak różowo nie jest :)

Awatar użytkownika
serwis121

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2019, 8:52
Imię: Slawek
Auto: Astra J
Silnik: a14nel
Rocznik: 2011
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: serwis121 »

Z tego co poszperałem po necie to ta sprężarka nie ma sprzęgła elektromagnetycznego, tzn pracuje cały czas a sterowanie jest poprzez zawór .

Awatar użytkownika
serwis121

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2019, 8:52
Imię: Slawek
Auto: Astra J
Silnik: a14nel
Rocznik: 2011
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: serwis121 »

Kolego Konraadek, rozwiązałeś problem?

Awatar użytkownika
Konraadek

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
Imię: Radek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 23 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Konraadek »

Prawie :) koło zdjęte, nadkole też, dostęp niezły, jak na zdjęciu.
Obrazek

na zdjęciu też na czerwono zaznaczyłem 3 śruby, których nie udało się odkręcić. To nie torx, ani nie ampol, nie wiadomo co to jest!!!! Ktoś podpowie czym to rozkręcić??? Nie wiem co to jest :( Jak już śruby był podniszczone, to wbijaliśmy tam torx'a, ale nie szło. Pewnie jakby sprężarka była na stole to coś by się wymyśliło.

Filmik poniżej przedstawia raczej tą konkretną sprężarkę Delphi. Niby na tym filmiku to zwykłe torx'y, ale u mnie było coś nie zwykłego :( Więc odpuściłem. A na filmiku, jak już skręcali interes do kupy, to wkręcili nowe śruby, ładne ampole. Zrobię drugie podejście, pewnie szlifierką zetknę łby tych śrub, zobaczę łożysko, kupię identyczne i wymienię, a na koniec skręcę nowymi śrubami. Jak nie pomoże, to wymienię cały przód, całe to sprzęgło. Grzebałem w sobotę, jak już miałem chęć ściąć śruby, wydobyć to łożysko to sklep był zamknięty i odpuściłem.

Warto obejrzeć, jak ktoś ma sprężarkę Delphi, pomimo iż w tytule filmu "VW Audi Seat Skoda", to mam wrażenie że u mnie wizualnie jest identyczna sprężarka:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
akanaf

Astro-maniak
Posty: 149
Rejestracja: 29 cze 2014, 20:20
Auto: Astra IV HB
Silnik: 1.4 NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Chybie
Pomocny: 5 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: akanaf »

Ja bym z dystansem, podchodził do tego filmiku. Te śruby trzeba przykręcić z odpowiednim momentem. A nie do oporu, czy na wyczucie. Ponadto zalecane jest też dodanie specjalnego kleju na gwinty śrub. Kompresor na filmiku może wyglądać podobnie do Twojego, ale to jest kompletnie inna konstrukcja. Łączy je jedynie zastosowane sprzęgło - działają na tej samej zasadzie. Jutro dam Ci znać czym My to odkręcamy w robocie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Awatar użytkownika
Konraadek

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
Imię: Radek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 23 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Konraadek »

na moje oko wyglądało to, jakby siła przykręcenia nie miała większego znaczenia. Dowalone jest tak, jakby ktoś się metrową rurką do tego przyłożył i dokręcił, więc moment dzilion niutków :) Ale wskazówka, co do sposobu odkręcenia, będzie bardzo pomocna. Myślę, że znowu będzie co najmniej setka zainteresowanych forumowiczów.

ODPOWIEDZ