Niska siła nawiewu przy wyższych prędkościach Astra J
- MarioAstJ
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A 14 NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Niska siła nawiewu przy wyższych prędkościach Astra J
Opel Astra J 2018, sedan, 25 tys przebiegu, klimatronik dwustrefowy, na gwarancji. Od początku użytkowania zauważyłem, że czasem przy prędkościach ponad 80km/h przestaje działać lub bardzo, bardzo słabnie nawiew. Przy ustawieniach manualnych i wyłączonym auto. Nie zmienia się wskazanie siły nawiewu. Zimą szyby parują, a w lato jest bardziej gorąco, a mnie szlag trafia.
Silny nawiew wraca do normy, gdy znacznie zwolnię lub ustawię go na maksa. No, ale to bezsensu.
W serwisie opla, jak to powiedziałem, brak błędów, to niby sprawdzili i jest niby ok, ale to bzdura.
Może wiedzą, ale może dużo roboty, a zysk żaden (gwarancja). Polityka serwisowa.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Silny nawiew wraca do normy, gdy znacznie zwolnię lub ustawię go na maksa. No, ale to bezsensu.
W serwisie opla, jak to powiedziałem, brak błędów, to niby sprawdzili i jest niby ok, ale to bzdura.
Może wiedzą, ale może dużo roboty, a zysk żaden (gwarancja). Polityka serwisowa.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
- Slabek
- Posty: 639
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
- Imię: Sławek
- Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
- Silnik: DFCA20
- Rocznik: 2016
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
- Wdzięczny: 53 razy
- Pomocny: 38 razy
- Kontakt:
Raczej wygląda na to, że masz załączony obieg wewnętrzny. Przy obiegu zewnętrznym wpadało by więcej powietrza i byłoby "odczucie mocniejszego powiewu" przy wyższych prędkościach. Ponad to zmień temperaturę, na wyższą bądź też niższą.. gdzieś w kanałach jest czujnik/termometr, jeśli w aucie będziesz miał mniej/więcej temperaturę otoczenia, to raczej nie będzie dmuchało, bo komp "pomyśli sobie że nie ma sensu" dmuchać tej samej temperatury.
Dodatkowo, 1 i 2 bieg nawiewu jest nadzywczaj niewyczówalny i jak powiadasz słaby. Taki urok AJ.
Pokombinuj trochę
5 min zabawy i ogarniesz.. to co pisałem to teoria... a praktyka w swoim aucie
Spróbuj ustawić inną prędkość nawiewu, z niskiej na średnią, ale to w komputerze pokładowym, nie manualnie.
Dodatkowo, 1 i 2 bieg nawiewu jest nadzywczaj niewyczówalny i jak powiadasz słaby. Taki urok AJ.
Pokombinuj trochę
5 min zabawy i ogarniesz.. to co pisałem to teoria... a praktyka w swoim aucie
Spróbuj ustawić inną prędkość nawiewu, z niskiej na średnią, ale to w komputerze pokładowym, nie manualnie.
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
- MarioAstJ
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A 14 NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Dzięki za uwagi, ale to nie tak jak myślisz. Nie zawsze tak się dzieje jak opisałem, ale zdarza się często.
1. Jadąc autem ustawiam manual w klimatroniku np. 20oC i siłę nawiewu na 4, temp. otoczenia to 5oC, powietrze z zewnątrz.
Pokonuję trasę powiedzmy około 30km i jadąc z prędkością około 90km/h lub szybciej, nagle zaczynają parować szyby, bo przy nie zmienionych ustawieniach, samoczynnie zmniejszyła się siła nawiewu, choć zakres nadal jest na 4 i temp. nie zmieniałem. Gdy zwalniam, siła nawiewu wraca do takiej jak była ustawiona. Znów czuję znaczny podmuch powietrza.
2. Lato 25oC otoczenie, ustawiam manual 19oC, nawiew z zewnątrz i siła nadmuch 4. Pokonuję ileś kilometrów i przy stałej jeździe z prędkością około 90km/h, znacznie zmniejsza się siła nadmuchu, bez zmiany ustawień. Gdy zwalniam do np. 30km/h znów czuję podmuch powietrza odpowiadający ustawionemu 4.
Czasem przy jeździe ze stałą, większą prędkością zwyczajnie (bez zmiany ustawień z mojej strony) mocno zmniejsza się siła nadmuchu. Wentylator słabiej dmucha, choć ma ustawione 4 i do kabiny wpada mniej powietrza, co skutkuje parowaniem szyb zimą i nagłym poczuciem gorąca latem.
1. Jadąc autem ustawiam manual w klimatroniku np. 20oC i siłę nawiewu na 4, temp. otoczenia to 5oC, powietrze z zewnątrz.
Pokonuję trasę powiedzmy około 30km i jadąc z prędkością około 90km/h lub szybciej, nagle zaczynają parować szyby, bo przy nie zmienionych ustawieniach, samoczynnie zmniejszyła się siła nawiewu, choć zakres nadal jest na 4 i temp. nie zmieniałem. Gdy zwalniam, siła nawiewu wraca do takiej jak była ustawiona. Znów czuję znaczny podmuch powietrza.
2. Lato 25oC otoczenie, ustawiam manual 19oC, nawiew z zewnątrz i siła nadmuch 4. Pokonuję ileś kilometrów i przy stałej jeździe z prędkością około 90km/h, znacznie zmniejsza się siła nadmuchu, bez zmiany ustawień. Gdy zwalniam do np. 30km/h znów czuję podmuch powietrza odpowiadający ustawionemu 4.
Czasem przy jeździe ze stałą, większą prędkością zwyczajnie (bez zmiany ustawień z mojej strony) mocno zmniejsza się siła nadmuchu. Wentylator słabiej dmucha, choć ma ustawione 4 i do kabiny wpada mniej powietrza, co skutkuje parowaniem szyb zimą i nagłym poczuciem gorąca latem.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 cze 2018, 14:45
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra j
- Silnik: A14net
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Mam to samo, zima jest tragedia, szczegolnie jak wsiadzie 5 osob, nadmuch na maksa, klima, a szyby z tylu i tak potrafia parowac... I to wlasnie przy wyzszych predkosciach. Astra sedan 50 tys przebiegu, a problem od nowosci. ASO oczywiscie umywa raczki, ale do tego już sie przyzwyczailem. Jak znajdziesz przyczyne, koniecznie daj znac
- MarioAstJ
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A 14 NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
W czwartek jadę do DixiCar w Raszynie. Mają badać temat. Niestety serwis Opel w Płocku, oczywiście uznali, że usterka nie istnieje, bo nie wystąpiła w czasie jazdy kontrolnej. Jestem kolejnym klientem, który będzie jeździł do Warszawy, choć ma 2km do serwisu w swoim mieście. Oczywiście opiszę temat, bo jest nietypowy i tu na forum też brak wyjaśnień. Pozdrawiam.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 cze 2018, 14:45
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra j
- Silnik: A14net
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Ja swoim w Olsztynie tez zglosze w tym tygodniu, ale chyba juz wiem jak to sie skonczy. Do nich trzeba jezdzic z przyczyną, a nie objawem
Rocznik mamy ten sam, klima tez dwustrefowa
Rocznik mamy ten sam, klima tez dwustrefowa
- MarioAstJ
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A 14 NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Wczoraj byłem w serwisie DixiCar w Raszynie k. Warszawy. Panowie sprawdzili wszystkie luty, wentylator, podłączyli komputer, ściągneli dane DTC i jakieś VADT czy jakoś tak, jazda testowa (także w deszczu). I co... i nic absolutnie. Przypominam, że usterka w postaci zmniejszenia siły nawiewu zdarza się baaardzo rzadko, ale się zdarza. Proszę więc o jakieś informacje od klubowiczów. Czy ktoś miał taką usterkę lub wie gdzie jest przyczyna?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 cze 2018, 14:45
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra j
- Silnik: A14net
- Województwo: warmińsko-mazurskie
U mnie to niestety nie dziala..
Bylem w ASO, nic nie znalezli. Poczekam do zimy to im pokaze
Bylem w ASO, nic nie znalezli. Poczekam do zimy to im pokaze
- DonkeySpirit
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 lut 2023, 9:42
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14Net
- Rocznik: 2013
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam.
Odkopuje temat. Mam identyczny przypadek u siebie. Dodam, że gdy podczas jazdy i praktycznie zerowym nawiewie w obiegu otwartym na najwyższym biegu, praktycznie w ogóle wentylator nie dmucha i nic nie leci, to gdy przełączę na obieg wewnętrzny nagle zaczyna ostro dmuchać i wentylator się rozkreca prawie na maxa. Dzieję się tak tylko podczas jazdy. Na odpalonym silniku na postoju nie ma żadnych problemów. Jest w układzie jakiś czujnik, który wyłapuje powietrze wpadające do kabiny z zewnątrz i ustawiający wentylator w kabinie w zależności od prędkości, który mógł uleć uszkodzeniu i przekłamuje wartości?
Rozwiązał ktoś może ten problem?
Odkopuje temat. Mam identyczny przypadek u siebie. Dodam, że gdy podczas jazdy i praktycznie zerowym nawiewie w obiegu otwartym na najwyższym biegu, praktycznie w ogóle wentylator nie dmucha i nic nie leci, to gdy przełączę na obieg wewnętrzny nagle zaczyna ostro dmuchać i wentylator się rozkreca prawie na maxa. Dzieję się tak tylko podczas jazdy. Na odpalonym silniku na postoju nie ma żadnych problemów. Jest w układzie jakiś czujnik, który wyłapuje powietrze wpadające do kabiny z zewnątrz i ustawiający wentylator w kabinie w zależności od prędkości, który mógł uleć uszkodzeniu i przekłamuje wartości?
Rozwiązał ktoś może ten problem?