Stuki w z okolic przedniego zawieszenia
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
Re: Stuki w z okolic przedniego zawieszenia
U mnie tez stukało z przodu, na bruku stukalo, próbowałem hamować i dalej stukało, wymieniłem amortyzatory oraz gorne mocowania i jest cisza. Na starych amortyzatorach rano bylo bardzo słychac, a jak amortyzator sie razgrzal to przestawalo praktycznie. Wyjete amortyzatory nie dawaly znaku zużycia, na diagnostyce oba wykazały po 85 procent skutecznosci. Dodam, że prowadnic zacisków nie wymieniałem.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
- Imię: Marian
- Auto: Astra J ST OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 18 razy
U mnie było dokładnie to samo, zwłaszcza przy niskich temperaturach i pomimo faktu, że amortyzatory nie wykazywały praktycznie żadnego zużycia. Również pomogła wymiana kompletu amortyzatorów wraz z poduszkami i osłonami.
- andyt74
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2019, 20:41
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra J
- Województwo: wielkopolskie
A więc tak: nie dałem wiary że za stuki odpowiada przekładnia i auto trafiło na warsztat. Okazało się że "nowe" łożysko amortyzatora (Febi) hałasuje i po wymianie na Sachs jest lepiej. Ale ciekawe dopiero nastąpi: nowe amortyzatory Bilstein 22-183644 i 51 były odpowiedzialne za dodatkowy hałas. Opierając się na serwisowym programie wyszło że obecnie Opel montuje amortyzatory 13474018 (OE 345 147) i 13474017 (OE 345 146) i na rynku nie ma zamienników po nr serwisowych. Szukając amortyzatorów po nr KBA (kodowanie z niemieckich dokumentów) wyszło mi że pasują również SACHS 315 471 (jednak jest tam zapis o obniżonym zawieszeniu). I teraz ciekawostka - po wymianie na próbę lewego Bilsteina na Sachs (niby pasujący a dedykowany do obniżonego zawieszenia) jest cisza.....zero stuków, normalnie czary mary. Sorki ale moja malutka głowa już tego nie ogarnia, auto ma standartowe zawieszenie stoi wysoko, sprężyny nie były zmieniane.....zwykłe amorki hałasują a niby dedykowane do obniżone są idealne. Dodatkowo wszystkie zgodnie z programami można zamiennie stosować (oczywiście poza systemem serwisowym). Co ciekawe na stronie Sachs 13354029 standartowy amortyzator przechodzi na Sachs 315 471 dedykowane do obniżonego zawieszenia.
Dzięki za jakieś podpowiedzi...
Dzięki za jakieś podpowiedzi...
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sty 2016, 20:05
- Imię: Przemysław
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTI
- Województwo: wielkopolskie
To może głupie co napiszę, ale sprawdźcie maske. Wystarczy ją nacisnąć z boku przy błotniku i słychać stukanie na mechaniźmie zamka klapy. Ojciec miał podobnie w Hyundai Pony, ale to było prawie 30 lat temu. Jak widać Opel jeszcze się uczy. Z tego co pamiętam, rezonans też było słychać w kabinie. Pamiętam, że pomagało owinięcie pręta z klapy, który wchodzi w zamek jakąś taśmą. Jeśli ktoś wymienił już tyle rzeczy w zawieszeniu, to może to być to?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- sudziu1
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2018, 21:42
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: mazowieckie
ja nie mam siły. Motyla Noga
Wyraźnie słychać lewa i prawa strona. Amorki nowe, poduszki pod amorki nowe, prowadnice zacisków nowe, końcówki drążków nowe, łączniki stabilizatora nowe...…
Kiedyś zaczęło stukać z jednej strony, wymieniłem amorki i przez jakiś czas było ok. Potem zaczęło stukać z obu stron jednocześnie.
Nie mam odwagi kłaść kilku stów na nowe amorki. Na tych zrobiłem może kilka tys.
Na diagnostyce wszystko OK.
Wyraźnie słychać lewa i prawa strona. Amorki nowe, poduszki pod amorki nowe, prowadnice zacisków nowe, końcówki drążków nowe, łączniki stabilizatora nowe...…
Kiedyś zaczęło stukać z jednej strony, wymieniłem amorki i przez jakiś czas było ok. Potem zaczęło stukać z obu stron jednocześnie.
Nie mam odwagi kłaść kilku stów na nowe amorki. Na tych zrobiłem może kilka tys.
Na diagnostyce wszystko OK.
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Tylne tuleje przednich wahaczy.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
Można jeszcze spróbować podciąć górne mocowanie amortyzatora, u mnie to pomogło, nasi wschodni sąsiedzi stosują ten patent. Miałem stuki porównywalne do uderzającego ziemniaka w wiaderku. Po tym zabiegu cisza.
- sudziu1
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2018, 21:42
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: mazowieckie
Tak to mogą być mocowania amortyzatora. Gdy wymieniałem amortyzatory to wymieniłem te niby łożyska - mocowania amortyzatora i było przez pewien czas ok i zaczęło stukać jak "ziemniaki w wiaderku". Podobno trzeba dobrać te poduszki po nr.vin.
PS. wymieniłem dziś tuleje wahacza i nic.
PS. wymieniłem dziś tuleje wahacza i nic.
- Daniells78
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 12:35
- Imię: Daniel
- Auto: Astra J sport tourer
- Silnik: 2.0DTH
- Województwo: zachodniopomorskie
Witam Panowie mam szybkie pytanie
Piszecie o wymianie jarzm z przodu ale większość z was kupuje oryginalne, natomiast czy ktokolwiek kupował zamiennik - jeżeli tak to jakiej firmy oraz czy pomogło i ustąpiły stuki zacisków ?
Z góry dziękuje za odpowiedź
Piszecie o wymianie jarzm z przodu ale większość z was kupuje oryginalne, natomiast czy ktokolwiek kupował zamiennik - jeżeli tak to jakiej firmy oraz czy pomogło i ustąpiły stuki zacisków ?
Z góry dziękuje za odpowiedź
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Czyli, że można je stosować do zwykłego zwieszenia i nie będzie za nisko?
Na portalu aukcyjnym podają Sachsa o numerze 315 472 jako pasującego do Astry.