Stuki w z okolic przedniego zawieszenia

dzunior321

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
Imię: Grzesiek
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

Re: Stuki w z okolic przedniego zawieszenia

#411

Nieprzeczytany post autor: dzunior321 »

U mnie tez stukało z przodu, na bruku stukalo, próbowałem hamować i dalej stukało, wymieniłem amortyzatory oraz gorne mocowania i jest cisza. Na starych amortyzatorach rano bylo bardzo słychac, a jak amortyzator sie razgrzal to przestawalo praktycznie. Wyjete amortyzatory nie dawaly znaku zużycia, na diagnostyce oba wykazały po 85 procent skutecznosci. Dodam, że prowadnic zacisków nie wymieniałem.

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#412

Nieprzeczytany post autor: marianz »

U mnie było dokładnie to samo, zwłaszcza przy niskich temperaturach i pomimo faktu, że amortyzatory nie wykazywały praktycznie żadnego zużycia. Również pomogła wymiana kompletu amortyzatorów wraz z poduszkami i osłonami.

Awatar użytkownika
andyt74

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 10 lut 2019, 20:41
Imię: Andrzej
Auto: Astra J
Województwo: wielkopolskie

#413

Nieprzeczytany post autor: andyt74 »

A więc tak: nie dałem wiary że za stuki odpowiada przekładnia i auto trafiło na warsztat. Okazało się że "nowe" łożysko amortyzatora (Febi) hałasuje i po wymianie na Sachs jest lepiej. Ale ciekawe dopiero nastąpi: nowe amortyzatory Bilstein 22-183644 i 51 były odpowiedzialne za dodatkowy hałas. Opierając się na serwisowym programie wyszło że obecnie Opel montuje amortyzatory 13474018 (OE 345 147) i 13474017 (OE 345 146) i na rynku nie ma zamienników po nr serwisowych. Szukając amortyzatorów po nr KBA (kodowanie z niemieckich dokumentów) wyszło mi że pasują również SACHS 315 471 (jednak jest tam zapis o obniżonym zawieszeniu). I teraz ciekawostka - po wymianie na próbę lewego Bilsteina na Sachs (niby pasujący a dedykowany do obniżonego zawieszenia) jest cisza.....zero stuków, normalnie czary mary. Sorki ale moja malutka głowa już tego nie ogarnia, auto ma standartowe zawieszenie stoi wysoko, sprężyny nie były zmieniane.....zwykłe amorki hałasują a niby dedykowane do obniżone są idealne. Dodatkowo wszystkie zgodnie z programami można zamiennie stosować (oczywiście poza systemem serwisowym). Co ciekawe na stronie Sachs 13354029 standartowy amortyzator przechodzi na Sachs 315 471 dedykowane do obniżonego zawieszenia. :mrgreen:
Dzięki za jakieś podpowiedzi...

Ricki

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 18 sty 2016, 20:05
Imię: Przemysław
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTI
Województwo: wielkopolskie

#414

Nieprzeczytany post autor: Ricki »

To może głupie co napiszę, ale sprawdźcie maske. Wystarczy ją nacisnąć z boku przy błotniku i słychać stukanie na mechaniźmie zamka klapy. Ojciec miał podobnie w Hyundai Pony, ale to było prawie 30 lat temu. Jak widać Opel jeszcze się uczy. Z tego co pamiętam, rezonans też było słychać w kabinie. Pamiętam, że pomagało owinięcie pręta z klapy, który wchodzi w zamek jakąś taśmą. Jeśli ktoś wymienił już tyle rzeczy w zawieszeniu, to może to być to?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sudziu1

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 09 paź 2018, 21:42
Imię: Jarek
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: mazowieckie

#415

Nieprzeczytany post autor: sudziu1 »

ja nie mam siły. Motyla Noga

Wyraźnie słychać lewa i prawa strona. Amorki nowe, poduszki pod amorki nowe, prowadnice zacisków nowe, końcówki drążków nowe, łączniki stabilizatora nowe...…
Kiedyś zaczęło stukać z jednej strony, wymieniłem amorki i przez jakiś czas było ok. Potem zaczęło stukać z obu stron jednocześnie.
Nie mam odwagi kłaść kilku stów na nowe amorki. Na tych zrobiłem może kilka tys.
Na diagnostyce wszystko OK.

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#416

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Tylne tuleje przednich wahaczy.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

dzunior321

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
Imię: Grzesiek
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#417

Nieprzeczytany post autor: dzunior321 »

Można jeszcze spróbować podciąć górne mocowanie amortyzatora, u mnie to pomogło, nasi wschodni sąsiedzi stosują ten patent. Miałem stuki porównywalne do uderzającego ziemniaka w wiaderku. Po tym zabiegu cisza.

Awatar użytkownika
sudziu1

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 09 paź 2018, 21:42
Imię: Jarek
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: mazowieckie

#418

Nieprzeczytany post autor: sudziu1 »

Tak to mogą być mocowania amortyzatora. Gdy wymieniałem amortyzatory to wymieniłem te niby łożyska - mocowania amortyzatora i było przez pewien czas ok i zaczęło stukać jak "ziemniaki w wiaderku". Podobno trzeba dobrać te poduszki po nr.vin.

PS. wymieniłem dziś tuleje wahacza i nic.

Awatar użytkownika
Daniells78

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2018, 12:35
Imię: Daniel
Auto: Astra J sport tourer
Silnik: 2.0DTH
Województwo: zachodniopomorskie

#419

Nieprzeczytany post autor: Daniells78 »

Witam Panowie mam szybkie pytanie
Piszecie o wymianie jarzm z przodu ale większość z was kupuje oryginalne, natomiast czy ktokolwiek kupował zamiennik - jeżeli tak to jakiej firmy oraz czy pomogło i ustąpiły stuki zacisków ?
Z góry dziękuje za odpowiedź

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#420

Nieprzeczytany post autor: hoses »

andyt74 pisze:
19 mar 2019, 18:08
... Co ciekawe na stronie Sachs 13354029 standartowy amortyzator przechodzi na Sachs 315 471 dedykowane do obniżonego zawieszenia. ...
Czyli, że można je stosować do zwykłego zwieszenia i nie będzie za nisko?
Na portalu aukcyjnym podają Sachsa o numerze 315 472 jako pasującego do Astry.

ODPOWIEDZ