Sprężyny obniżające do AJ

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

Re: Sprężyny obniżające do AJ

#151

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Na przodzie GTC wer. OPC ma BREMBO 355mm a sama GTC ma BOSCH 321 mm i tak wychodziły w oryginale bez względu na wersję silnikową. A poza tym to co Foton wstawiasz zdjęcie mojej Aśki bez pozwolenia! 😉🤬
Piszesz o modzeniu a wstawiasz zdjęcia AJ OPC w standardzie.

Dodano po 1 godzinie 22 minutach 35 sekundach:
Co do przedniego to Astra J GTC ma zawieszenie HiPerStrut przeniesione z modelu Insignia OPC.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

Foton

Astro-maniak
Posty: 1169
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#152

Nieprzeczytany post autor: Foton »

:oops: Późno było i faktycznie coś głupoty wrzuciłem.
Zdjęcię tylko przeniosłem z kilku stron wstecz na przód, przepardon.

No zawias jest serio sportowy.
Zupełnie jak w Clio RS
Tutaj fajnie omówiona konstrukcja, to jest praktycznie to samo.
Akcja od 4:20
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
sozo2010

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2021, 22:10
Imię: Leo
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 3 razy

#153

Nieprzeczytany post autor: sozo2010 »

Może ktoś zmierzyć i podać odległość pomiędzy podłożem a rantem błotnika dla przedniej i tylnej osi?
Chodzi o to, że moja Astra 5d ma fabryczne zawieszenie obniżone XJ2 i prawdopodobnie coś jest nie tak z sprężynami z tyłu patrząc na przestrzeń pomiędzy kołem/oponą a rantem błotnika. Z przodu odległość od podłoża do rantu błotnika to 69,7cm a z tyłu 71,7 cm. Niby tylko 2 cm, ale rzuca się w oko i wygląda słabo. Sprężyny z tyłu wyglądają jakby nie dawno zostały wymienione, z przodu na podstawie oznaczeń wychodzi że są oryginalne do xj2. Podejrzewam, że z tyłu mogę być sprężyny do zwykłego zawieszenia, zakładając że wymiar do rantu błotnika z przodu i z tyłu powinien być podobny. Nie sądzę że stara sprężyna z przodu, aż tak by się "ugniotła". Dlatego zanim wymienię sprężyny przydałoby się porównać te wymiary z innymi AJ.

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#154

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

Hejka.
Mam zawieszenie "XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone" bez Flex....
Jest ktoś w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy amortyzatory z zawieszeniem XJ2 są standardowe czy nie?
Inne tylko sprężyny?

sq8shq

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J, fiat panda II
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#155

Nieprzeczytany post autor: sq8shq »

hej,
koledzy potrzebuje małej porady odnośnie sprężyn do J'ki w kombi z a14net i dołożnym LPG. Chciałbym ja lekko posadzić ale lekko - najchętniej 20-25mm... z tego co znalazłem na naszym rynku to eibach -35mm, MTS też -35... znalazłem teoretycznie KW gdzie jest -30mm ale na naszym rynku nie widzę aby ktoś to sprzedawał (edit, juz widze że sprzedają tylko cena 30% wyższa niż eibach.... Pytanie czy ktoś ma porównanie eibach do KW? które bardziej "komfortowe" ? Jakieś sugestie może ? :)

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#156

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

@sq8shq Jeśli chodzi o wymianę samych sprężyn, to różnicy między producentami nie poczujesz bo są niewielkie. Jeśli miałbym wybierać to wziąłbym eibach, bo są chyba najtańsze. Nie ma co się w koszty pchać jak nie ma znaczących różnic.

sq8shq

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J, fiat panda II
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#157

Nieprzeczytany post autor: sq8shq »

@MarKsi0 dzięki za info, będę szedł w eibach - póki co springi ale myślę też nad amorkami bilsteina b8.
Natomiast zastanawiam się jak te eibachy (a docelowo pewnie też Bilstein) dogadają się z dociążonym tyłem przez butlę LPG? Ktoś ma takie połączenie? Tył nie siada jakoś wyraźnie? Chodzi mi aby nie zrobiła się optycznie koza z przodu :)

ja37

V.I.P.
Posty: 6099
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#158

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Mam taki zestaw, jest bardzo fajny, trzymie dobrze, ale......
Mam porównanie z poprzednim autem, czyli kosiarką 2,0T 240KM.
Tam miałem gwint.
I to dopiero szło jak po sznurku.
AH niestety przy teście łosia dupa chce uciekać , nie trzyma aż tak.
Ale cóż, tu bardziej nastawiłem sie na kompromis.
Tak, że zestaw B8 i eibach jak najbardziej polecam.

Odezwij sie do Seby
Eibach Rabat na Produkty !

sq8shq

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J, fiat panda II
Silnik: A14NET
Rocznik: 2014
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#159

Nieprzeczytany post autor: sq8shq »

ja37 pisze:
30 mar 2024, 9:41
Tak, że zestaw B8 i eibach jak najbardziej polecam.

Odezwij sie do Seby
Eibach Rabat na Produkty !
Dzięki za info. Będe celował właśnie w coś takiego. A co do wskazanego linku to chyba jeszcze nie mam dostępu :|

"Nie masz uprawnień, aby przeglądać to forum."

ja37

V.I.P.
Posty: 6099
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#160

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

No to się postaraj, zawsze parę stówek urwiesz.

ODPOWIEDZ