jaki hak holowniczy?
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 mar 2015, 0:23
- Imię: Zbyszek
- Auto: Opel Astra J 2011
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Pomocny: 1 raz
Re: jaki hak holowniczy?
cena montazu haka w serwisie kompletego to ok 2600 w wroclawiu sam hak ok 2000zl wypinany sciagany z niemiec.
Na ebay.de kopilem kompletny oryginal z firmy westfalia za okolo 1300 zl takze jest 700zl taniej. podaje nr czesci jakby ktos szukal : Hak -314406600001 Wiazka -314386300113 . W komplecie hak z wiazka kosztuje 333 euro i wychodzi najtaniej. taniej niz cena w pl. Mam nadzieje ze pomoglem
Na ebay.de kopilem kompletny oryginal z firmy westfalia za okolo 1300 zl takze jest 700zl taniej. podaje nr czesci jakby ktos szukal : Hak -314406600001 Wiazka -314386300113 . W komplecie hak z wiazka kosztuje 333 euro i wychodzi najtaniej. taniej niz cena w pl. Mam nadzieje ze pomoglem
- kamilll
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lip 2015, 22:44
- Auto: Astra J
- Województwo: dolnośląskie
Jak na moje lepiej trochę jednak dołożyć i mieć nowy, bezpieczny hak z gwarancją;) No i od razu jest w całości, nie trzeba nic kompletować. Ostatnio nasłuchałem się o skutkach źle zamontowanego haka i do tego właśnie używanego, brr. W poprzedinim samochodzie miałem Wesfalię też, z tego co pamiętam i hulał jak trzaaaliyah pisze:tez chce zamontować hak do swojej HB na alledrogo sa juz za 50 zl z odkręcana kula lub za ok. 400 westwalia używana wypinana. Problem mam tylko z tym modułem bo są za ok 100zł ale uniwersalne albo 400 dedykowane
zastanawia mnie po co trzeba ciągnąc kable do kierownicy
ma ktoś może fotkę astry jak wygląda z odkręconą kulą bo ciekawi mnie to jak to wygląda
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 sty 2014, 13:37
- Auto: Opel astra J
- Silnik: 1.7
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 1 raz
Na oryginalnym mamy kontrolę żarówek, i wyłącza automatycznie czujniki cofania wsteczne, mamy możliwość w ogóle go wyłączyć, mamy gniazdo 13 pin czyli full wypas. Szkoda czasu na podróbki. Podłączenie jest haka jest dziecinnie proste. Moduł troszkę gorzej ale nie jest aż tak skomplikowane bo wszystko wchodzi na wymiar i jest tak jak ma być. Są tylko dwa rodzaje modułów do astry combi i do hatchback i to jest ważne bo kable z jednej i wyprowadzenia nie pasują do drugiej.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 mar 2015, 0:23
- Imię: Zbyszek
- Auto: Opel Astra J 2011
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Pomocny: 1 raz
ja kupilem oryginal westfalie za 333 euro. ten sam sprowadzany z niemeic w serwisie kosztuje 1970 bodajze takze lepiej samemu zamowic. montaz 700zl 5 h pracy serwisu.. wycinaja dziure w plastiku pod zdezakiem.. dziure.. tzn lej po babie bym powiedzial ;/
- kamilll
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lip 2015, 22:44
- Auto: Astra J
- Województwo: dolnośląskie
Echh. Taki urok haków. A z drugiej strony. Co tam lej po babie. Ważne, że chozi jak należy;)zbigi21 pisze:ja kupilem oryginal westfalie za 333 euro. ten sam sprowadzany z niemeic w serwisie kosztuje 1970 bodajze takze lepiej samemu zamowic. montaz 700zl 5 h pracy serwisu.. wycinaja dziure w plastiku pod zdezakiem.. dziure.. tzn lej po babie bym powiedzial ;/
- kamuha
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 maja 2015, 0:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J sportstourer
- Silnik: 1.7CDTI
- Województwo: mazowieckie
kolo004 pisze: Co do modułu to jest jeden do astry combi i hatchbacka - tu jest odrobinę trudniej ale to z uwagi, że trzeba przeciągnąć kable aż do kierownicy. Wtyk jest ruchomy i można go chować pod samochód także nic nie widać. W combi kable przepuszcza się z lewej strony patrząc od tyłu - trzeba tylko rozwiercić dziurę z małej 6 mm do 46 mm jak pamiętam ale taką duża jest uszczelką i wszystkie wtyczki przechodzą. W bagażniku wymieniamy plastik do powieszenia modułu (oryginalny trzyma tylko jeden moduł do czegoś tam). Nasz nowy trzema tamten i nasz do przyczepy. Wpinamy wtyczki. Przecinamy kabel (kolor w załączonej instrukcji) od stopu (tylko stop jest poza szyną can bus). Dalej ciągniemy wiązkę do kierownicy - są trzy kable: jeden wpinamy do zasilania (jest przejściówka do bezpiecznika i numer gniazda), drugi wpinamy do zasilania stacyjki (też łatwa sprawa) a trzeci wpinamy do wtyku ODB parę centymetrów poniżej.
...(
Cześć
Okazuje się, że całkiem ciężko znaleźć informacje dotyczące podłączenia tego modułu w sieci
Mam pytanie odnođnie oryginalnej wiązki z modułem do Astry SportTourer.
[External Link Removed for Guests]
Nie wiem jak podłączyć trzy pozostałe kable w drugiej wtyczce. Jeden z nich to na pewno przewód sygnałowy do CANu pod OBD ( czy to ten czarny z brązowym paskiem ? ).
Jeżeli tak to pod który pin w gnieździe OBD się podpiąć?
Wcześniej pisałeś również że jeden należy podłączyć pod STOP który nie idzie po CANie. Czy to ten czerwony kabel?
Co z ostatnim przewodem ( biały) . Czy to "+" po stacyjce?
dopisano 30.07.2015:
Wczoraj byłem w serwisie opla gdzie chciałem uaktywnić opcję oświetlenia przyczepy. Usłyszałem, że jeszcze nie dokładali oryginalnego modułu oświetlenia przyczepy, a jeżeli mają na to zlecenie do wkładają dedykowane moduły westfalii. Co do oryginalnego to stwierdzili, że nie są pewni czy będzie to możliwe bo w ich opinii Opel zabezpiecza się i jeżeli nie kupisz auta z fabryki z modułem przyczepy to potem może okazać się, że nie będzie pasował ( U mnie moduł ten sam rok, ten sam model auta).
Zasadniczo wyczuwam tu pewną ściemę i chęć nakłonienia mnie do ichnego modułu z instalacją elektryczną.
Kolo004 piszesz że odpaliłeś tą opcję przy użyciu MDI GM. Czy OP-COMem też jest to możliwe? Obdzwoniłem kilka firm gdzie posiadają OP-COMa (np. wspomnianą w innym temacie [External Link Removed for Guests] ) i każdy stwierdza że w Astrze J nie jest stanie zrobić za dużo, a na pewno nie uda się odpalić oświetlenia przyczepy.
Pytanie: Czy opcję oświetlenia przyczepy można uaktywnić niezależnie od podłączonego modułu?
Pytam ponieważ w przypadku gdyby nie udało im się zgrać modułu z autem to będę zmuszony kupić inny moduł i wolałbym kupić instalację bez pośrednictwa ASO(moduł dedykowany Can Westfalia ASO 1200PLN, sklep 400PLN).
Pozdro
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
A ja mam pytanko co do programowania modułu. W instrukcji montażu oryginalnego modułu GM jest napisane, że trzeba go programować natomiast w instrukcji do modułu Westfalii jest napisane, że wcale tego robić nie trzeba. O co tu chodzi? Bo okazuje się, że obydwa moduły są sterowane tym samym przewodem CAN podłączonym do PIN`u nr 1 w gnieździe OBD. Nie widziałem w obydwu instrukcjach żadnego innego przewodu, który mógłby sterować modułem. Czyżby oryginalny moduł GM sam w sobie był nieaktywny i po to jest to programowanie?
dla wpisu kolegi powyżej - tu masz instrukcję montażu oryginalnego modułu z opisem kabli [External Link Removed for Guests]
dla wpisu kolegi powyżej - tu masz instrukcję montażu oryginalnego modułu z opisem kabli [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 26 lut 2012, 10:12
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Dwa tygodnie temu zakładałem hak automatyczny z kulą wyjmowaną i dedykowanym modułem. Na stronie Westfalii znajdziesz dealera. Proponuję popatrzeć tutaj: [External Link Removed for Guests], a cennik tutaj: [External Link Removed for Guests]
Trzy godziny montażu, całość 1900 zł w tym badanie i zaświadczenie (35 zł). Nie trzeba było niczego programować. Nie byłem jeszcze w urzędzie po wpis w dowód.
Trzy godziny montażu, całość 1900 zł w tym badanie i zaświadczenie (35 zł). Nie trzeba było niczego programować. Nie byłem jeszcze w urzędzie po wpis w dowód.