piszczenie z tyłu

Awatar użytkownika
was777

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2014, 15:51
Imię: Przemek
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 110 KM
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

Re: piszczenie z tyłu

#11

Nieprzeczytany post autor: was777 »

A jaki to jest koszt mniej więcej wymiany przodu i tyłu?

Lezz

Astro-maniak
Posty: 289
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
Imię: Leszek
Auto: Astra IV Sport
Silnik: DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

#12

Nieprzeczytany post autor: Lezz »

Ja miałem taki przypadek, że z jakiegoś powodu elektryczny hamulec ręczny nie puścił całkowicie klocków i przez kilkanaście minut nagrzewały tylne koła.
Felki były tak gorące, że biło od nich ciepło.
Następnego dnia pojawiło się piszczenie tylnych kół przy jeździe do 40 km/h.
Ustawało przy naciskaniu pedału hamulca.
W wyniku wzmożonego tarcia i temperatury powierzchnie klocków się zeszkliły i dlatego był taki pisk.
Po przejechaniu ok 2000 km, klocki się przetarły i pisk zniknął.

Awatar użytkownika
was777

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2014, 15:51
Imię: Przemek
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 110 KM
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: was777 »

Wymieniałem klocki i tarcze, bo akurat kwalifikowały się do wymiany i nic już nie słychać.

Awatar użytkownika
wolfwroc

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 07 paź 2015, 13:07
Imię: Patryk
Auto: Astra J GTC
Silnik: A20DTH
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wolfwroc »

U mnie było podobnie, po wymianie klocków z tyłu (były już w sam raz do wymiany) piszczenie znikło.

cin.mk

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 11 lip 2008, 23:09
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Chełmek

#15

Nieprzeczytany post autor: cin.mk »

Wystarczy wyczyścić ładnie wszystko i jak klocki są jeszcze dobre to je założyć. Na ruskiej stronie gdzie wszystko ładnie jest opisane ten przypadek też właśnie rozwiązali tylko wyczyszczeniem jarzma ponieważ zbiera się tam brud i z czasem klocek nie odchodzi wystarczająco od tarczy czego efektem jest piszczenie.

Awatar użytkownika
zaru

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:24
Imię: Piotr
Auto: Astra J Sports Tourer, 2012r
Silnik: 1.7 CDTI, 110 KM
Województwo: Zagranica - UE

#16

Nieprzeczytany post autor: zaru »

Witam,

mam dokładnie tak samo jak w pierwszym poście jeden z użytkowników napisał, tak więc:
- metaliczne piszczenie z tyłu po przejechaniu pierwszych 30-40 km na trasie (w mieście nigdy nie doświadczyłem piszczenia)
- po wciśnięciu hamulca albo lekkim skręcie koła piszczenie ustaje na chwilę
- piszczenie samoczynnie ustaje po jakiś 10 min od rozpoczęcia piszczenia
- piszczenie wraca i ustaje w różnych odstępach czasu na trasie

Nagrałem telefonem dźwięk przy otwartym oknie i prędkości ok 100 km/h, tutaj link:
[External Link Removed for Guests]

Co to może dokładnie być ? Z góry dziękuję za jakąś podpowiedź

Awatar użytkownika
was777

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2014, 15:51
Imię: Przemek
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 110 KM
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: was777 »

U mnie okazało się że przyczyna była zupełnie niespodziewana. Mechanicy byli bezradni, aż w końcu sam doszedłem do tego czemu klocki losowo piszczały, także po wymianie. Otóż okazało się że mój elektryczny ręczny nie puszczał całkowicie jednego koła. Problem nie występował w mieście tylko na trasie dlatego że prędkości były wyższe. Nie trzeba było wymieniać klocków ani tarcz, wystarczyło wymienić linkę w ręcznym i problem zniknął na zawsze. Można sprawdzić czy ręczny nie zwalnia się prawidłowo, zaciągając go stojąc i delikatnie ruszając na samym sprzęgle. Może komuś pomoże ten opis, bo ja już nie miałem pojęcia co jest nie tak.

Awatar użytkownika
Szassar

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 30 cze 2019, 19:47
Imię: Daniel
Auto: Astra J
Silnik: A13DTE
Województwo: dolnośląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: Szassar »

Witam, moja astra miała te same objawy (tez obstawiałem klocki) jednak dzisiaj stało się coś niespodziewanego, jadąc normalnie ok 60 km/h najechalem na nierówność i coś strzeliło w kole w którym było słychać piski, teraz podczas jazdy słychać jak coś stuka i im szybciej jadę tym szybciej mocniej stuka, nie zauważyłem niczego co by mogło to powodować (porownojac do drugiego tylnego koła) pytanie co to może być i czy mogę gdzieś podjechać czy lepiej nie ryzykować jazdy autem?

ODPOWIEDZ