Usterka hamulca postojowego sterowanego elektrycznie
Usterka hamulca postojowego sterowanego elektrycznie
Mi ostatnio padł hamulec ręczny (postojowy) sterowany elektrycznie! Podczas tych okrutnych zimnych nocy z rana samochód zgłosił na komputerze jeden komunikaty: Sprawdz hamulec postojowy!
Równocześnie zapaliła się kontrolka: Usterka hamulca postojowego sterowanego elektrycznie (pali się ciągle przy jeździe samochodu w kolorze żółtym) i Hamulec postojowy sterowany elektrycznie (kontrolka P migająca na czerwono podczas postoju auta). Myślałem że będą z tego tytułu jakieś kłopoty czyli że za jakiś czas nie ruszę auta z miejsca! Z kabiny samochodu nie mogłem włączyć i wyłączyć hamulca postojowego wyglądało że padł przełącznik!
Oczywiście samochód można było odpalić i można było się nim normalnie poruszać ale zawsze po końcu jazdy system ręcznego się uaktywniał i przy starcie normalnie podczas dodania gazu był zwalniany.
Dzisiaj udało się namierzyć co było przyczyną tej usterki: Wiązka która sterowała działaniem tego układu była zablisko tylniego koła i poprostu uległa przetarciu.
Szkoda że takie rzeczy wychodzą w tym aucie jak na nowy samochód to trochę za wcześnie...
Pozdro,
Równocześnie zapaliła się kontrolka: Usterka hamulca postojowego sterowanego elektrycznie (pali się ciągle przy jeździe samochodu w kolorze żółtym) i Hamulec postojowy sterowany elektrycznie (kontrolka P migająca na czerwono podczas postoju auta). Myślałem że będą z tego tytułu jakieś kłopoty czyli że za jakiś czas nie ruszę auta z miejsca! Z kabiny samochodu nie mogłem włączyć i wyłączyć hamulca postojowego wyglądało że padł przełącznik!
Oczywiście samochód można było odpalić i można było się nim normalnie poruszać ale zawsze po końcu jazdy system ręcznego się uaktywniał i przy starcie normalnie podczas dodania gazu był zwalniany.
Dzisiaj udało się namierzyć co było przyczyną tej usterki: Wiązka która sterowała działaniem tego układu była zablisko tylniego koła i poprostu uległa przetarciu.
Szkoda że takie rzeczy wychodzą w tym aucie jak na nowy samochód to trochę za wcześnie...
Pozdro,
- czarmit
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 paź 2011, 20:18
- Imię: Cezary
- Auto: była Astra J Cosmo
- Silnik: 1.6
- Województwo: mazowieckie
No i mamy jeszcze jeden, kolejny problem naszych pięknotek Asterek.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
- Imię: Jacek
- Auto: ASTRA IV
- Silnik: 1.6 turbo
Może zrobisz fotkę tej wiązki o której mówisz by ustrzec się podobnych przypadków w przyszłości??
[External Link Removed for Guests]
Niestety nie dysponuję żadnym kanałem i nie wiem czy mi się jakoś uda z parkingu namierzyć tą wiązkę!
Zasada działania hamulca elektrycznego: W kabinie samochodu masz przycisk, który daje sygnał do siłownika (małego silniczka), który daje sygnał do zacisków tylnych kół i one zostają zablokowane.
Siłownik ten masz po lewej stronie stojąc przodem do bagażnika (blisko koła,blisko zderzaka, przy zmianie kół napewno go zobaczysz). Podejrzewam, że gdzieś w tej okolicy możesz poszukiwać tej wiązki (może gdzieś bliżej lewego nadkola).
Chciałem Was przestrzec żebyście na początku przy tej usterce zgłaszali aby przejrzeć całą instalację i połączenia.
Mi w serwisie na dzień dobry na początku swoich manewrów panowie mechanicy i elektrycy w ramach wymiany przycisku cały kanał pomiędzy fotelami wyrwali ze środka, a potem się zreflektowali, że sprawa jest prosta. Kanału już nie złożyli tak jak to było fabrycznie zrobione, za jakiś czas pewnie będzie mi to hałasowało w środku....
Zasada działania hamulca elektrycznego: W kabinie samochodu masz przycisk, który daje sygnał do siłownika (małego silniczka), który daje sygnał do zacisków tylnych kół i one zostają zablokowane.
Siłownik ten masz po lewej stronie stojąc przodem do bagażnika (blisko koła,blisko zderzaka, przy zmianie kół napewno go zobaczysz). Podejrzewam, że gdzieś w tej okolicy możesz poszukiwać tej wiązki (może gdzieś bliżej lewego nadkola).
Chciałem Was przestrzec żebyście na początku przy tej usterce zgłaszali aby przejrzeć całą instalację i połączenia.
Mi w serwisie na dzień dobry na początku swoich manewrów panowie mechanicy i elektrycy w ramach wymiany przycisku cały kanał pomiędzy fotelami wyrwali ze środka, a potem się zreflektowali, że sprawa jest prosta. Kanału już nie złożyli tak jak to było fabrycznie zrobione, za jakiś czas pewnie będzie mi to hałasowało w środku....
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 sie 2012, 12:11
- Imię: janusz
- Auto: ople astra j
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: podlaskie
ja moze mam ten sam problem tyle ze mi zadna kotrolka sie nie pali porostu po zaloczeniu hamuca sam sie odblokwuje po wrzuceniu biegu i dodaniu delikatnego gazu niewiem czy to normalne moze ktos pomoze
Jak włączasz elektryczny hamulec to powinna Ci się palić lampka (P), podczas dodawania gazu następuje zwolnienie hamulca i możesz normalnie jechać, podczas stania w korku pod górę także uaktywnia się system wspomagania hamowania i to chyba już nie jest sygnalizowane!
Kolego rumst1 miałeś jakiś komunikat na komputerze pokładowym wyświetlony o niesprawności układu hamulca postojowego, u mnie dopiero po komunikacie i nie działającym hamulcu postojowym zorientowałem się o usterce?
Kolego rumst1 miałeś jakiś komunikat na komputerze pokładowym wyświetlony o niesprawności układu hamulca postojowego, u mnie dopiero po komunikacie i nie działającym hamulcu postojowym zorientowałem się o usterce?
- Grzechu2011
- Posty: 1007
- Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Niepołomice
pod górkę jak staniesz,to na głównym wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat o aktywnym systemie pomocy ruszanie pod górkę!
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 09 maja 2011, 21:32
- Imię: Artur
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Lokalizacja: Rumia
Błażej kiedyś się pokazywało. W nowszych tego nie ma Ci w "starych" samochodach to mają