Klocki hamulcowe przód i tył

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Klocki hamulcowe przód i tył

#91

Nieprzeczytany post autor: kks »

przed wymianą nie, stare klocki czyściły tarcze wszędzie poza rantem.
po wymianie nie miał dłuższego przestoju... jedynie w ciągu dnia 9 godzin po chmurką, w nocy hala garażowa.
przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów nie zauważyłem tego... zauważyłem to dopiero po weekendowej przejażdżce ~120km

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#92

Nieprzeczytany post autor: kecram »

kks pisze:QR_BBPOST przed wymianą nie, stare klocki czyściły tarcze wszędzie poza rantem.
po wymianie nie miał dłuższego przestoju... jedynie w ciągu dnia 9 godzin po chmurką, w nocy hala garażowa.
przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów nie zauważyłem tego... zauważyłem to dopiero po weekendowej przejażdżce ~120km
Musiała być w tym miejscu zjechana tarcza przez poprzednie klocki (może się skończyły i tarło)
Czy teraz już się dopasowały i znikło?

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#93

Nieprzeczytany post autor: kks »

jak na oko laika to po dłuższym dystansie zniknęło...

teraz jakieś 4000km od wymiany niestety odezwał się prawy tylny zacisk? klocek?, zaczął piszczeć...

czy klocek w spoczynku może trzeć o tarczę, czy nie powinien? ręką koło można swobodnie obrócić, jednak klocek trze o tarczę.

kolejne pytanie czy dolna i górna prowadnica powinny chodzić jednakowo lekko? u mnie chyba w każdym kole dolne prowadnice chodzą zdecydowanie ciężej... górne, po ściśnięciu same wracają do pozycji wyjściowej, po ściśnięciu dolnych stoją w miejscu.

zdjąłem blaszki, które były w zestawie z klockami ferodo. Założyłem z powrotem oryginalne blaszki po ich wcześniejszym oczyszczeniu. Jak pamiętam przy wymianie klocek ciężko wchodziły na swoje miejsce... teraz dużo lżej.

niestety klocek dalej trze o tarcze...

co dalej... "mechanizm" hamulca awaryjnego? tłoczek?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#94

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Wyjac klocek i przeszlifowac lopatki pilnikiem recznym

Awatar użytkownika
Statystyka0

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2017, 21:50
Auto: Astra G OPC
Silnik: Z 20 LET
Województwo: mazowieckie

#95

Nieprzeczytany post autor: Statystyka0 »

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
!
To forum a nie komiks!
// FalconTech
Ostatnio zmieniony 15 mar 2017, 15:02 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#96

Nieprzeczytany post autor: kks »

przy wymianie blaszek czyscilem tez "łopatki" klocków... klocki w blaszkach można z łatwoscia przesuwac

zibimysz

Astro-maniak
Posty: 362
Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
Imię: zbyszek
Auto: ASTRA J
Silnik: B14NEL
Rocznik: 2015
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Augustów
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#97

Nieprzeczytany post autor: zibimysz »

Kolego

Mialem cos podobnego ze piszczalo tylne kolo w czasie jazdy. Na prowadnicy dolnej jest gumka ktora podczas przegrzania traci swoje właściwości i robi sie luźna związku z tym blokuje zacisk bo nie moze wrócić do stanu zero. Ja osobiście kupiłem komplet prowadnic i dolna prowadnice wyminilem na prowadnice bez gumy. Zrobilem tak z kazdym kolem i felgi mam zimne i zero piszeczenia.
20170317_231349.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2017, 23:15 przez zibimysz, łącznie zmieniany 2 razy.

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#98

Nieprzeczytany post autor: kks »

jeszcze nie rozbierałem tego ponownie, bo nie piszczy, ani nie czuje żeby się grzało... ale w wolnej chwili zajrzę tam znowu

Pytanie:

czy zdjęcie gumy z dolnej prowadnicy nie wystarczy?

zibimysz

Astro-maniak
Posty: 362
Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
Imię: zbyszek
Auto: ASTRA J
Silnik: B14NEL
Rocznik: 2015
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Augustów
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#99

Nieprzeczytany post autor: zibimysz »

Wstepnie chcialem wymienic gume dlatego zamówiłem caly zestaw, ale jak zobaczyłem jakosc tej gumy stwierdzilem ze wymienię prowadnice.

ODPOWIEDZ