luźny pedał sprzęgła

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

Re: luźny pedał sprzęgła

#101

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Prawdopodobnie tak zrobię to strzelać z tego nie zamierzam.

Awatar użytkownika
adamoo

Przyjaciel forum
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
Imię: Adam
Auto: Ceed
Silnik: 1.6 GDI
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 28 razy

#102

Nieprzeczytany post autor: adamoo »

hoses pisze:
05 sie 2021, 20:46
Zawsze możesz kupić handlową śrubę i nakrętkę w najniższej klasie i będzie taniej.
Dokładnie.
Ja u siebie skręciłem na zwykłą śrubę z nakrętką samokątrującą. Tulejki zostały stare. Trzeba tylko skręcić z wyczuciem bo gdy za mocno skręciłem, pedał nie odbijał do końca i czasem były problemy z załączaniem tempomatu.
Kosztowało mnie to chyba z 5zł i od dwóch lat żadnych problemów z kiwającym się pedałem
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#103

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Kupiłem jednak tą tulejkę z allegro ale dogadalem się z gościem i wysle mi to z wysylką za 100. Nie chce mi sie z tym bawic, szukać śrub a ile zaoszczędzę na zwyklej srubie 50 zł?Tak przynajmniej mam pewność ze to pasuje.

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#104

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Dobra dzisiaj podjalem sie wymiany sworznia i tulejek. A więc tak. Wymiana wcale nie jest taka prosta jak sie wszystkim wydaje. Trzeba rozebrac wszystkie plastiki zebry dostac sie do pedałów. Nie trzeba ściagac sprezyny ani odczepiac pompy sprzegla. Plastikowy sworzen od strony radia najlepiej wybic kluczem nasadowym. Ciezko tam dojść mlotkiem a klucz jest solidny i ciezki. Jak juz troche wyjdzie to idzie go podwarzyc srubokretem od strony bezpieczników. I teraz zaczyna sie zabawa. Trzeba delikatnie pomerdać pedałem tak aby mozna było wyciągnąc plastikowe tulejki i nie zlamac krócca z pompy. Da się to zrobic i wyjdzie bezproblemu. Jak juz wlozycie metalowe tulejki to trzeba to napasowac zeby zgralo sie do wbicia sworznia. To jest najcięższe zadanie. Ktoś wyżej dobrze doradzil zeby sworzen lekko sciac do stożka. Naprawde ulatwia to wcelowanie co z braku miejsca i to ze calosc jest dosc ciasno spasowana nie jest latwe. Zwlaszcze ze pedal sprezynuje od naciagnietej sprezyny. Jak sobie pomoglem wbijajac jakis kawalek mniejszej rurki od strony radia i potem wbijajac prawidlowy sworzen od strony bezpiecznikow przebilem sie przez calość.

Sam zestaw ma moim zdaniem ma kilka wad:
1. Sworzen jak ktos zauwazyl powinien byc ciut dluzszy i zastożkowany. Ulatwia wycelowanie.
2. Druga strona sworznia nie ma wyciec tak jak bylo w oryginalnej plastikowej tulei. Stad nie da sie jej dobic do konca i jeden szlif na zegera zostaje mniej.
3. Tulejki byly dopasowane idealnie.

Link jak to wygląda po naprawie: [External Link Removed for Guests]

Tyle z mojej strony. Jak ktos ma pytania to odpowiem..

Po wymianie pedal jest sztywniejszy. Niestety w moim przypadku nie zniwelowalo to pykania. Prawdopodobnie winna ku temu jest.pompa wody i ten jej bialy klips. Moze to wymienie przy najbliszess okazji.
Przebieg auta 92 tys.

stark2991

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2021, 19:18
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 7 razy

#105

Nieprzeczytany post autor: stark2991 »

Mogę potwierdzić, że patent ze zwykłą śrubą i nakrętkami z posta #29 póki co bardzo dobrze się sprawdza.

stasiu90

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2021, 20:30
Imię: Adam
Auto: Astra J
Rocznik: 2011
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#106

Nieprzeczytany post autor: stasiu90 »

Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu zestaw naprawczy do pedału sprzęgła, zrobiony wg rysunku z tego tematu.

Awatar użytkownika
krzysiek478

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 06 gru 2021, 19:11
Imię: Krzysztof
Auto: Astra J
Rocznik: 2011
Województwo: opolskie

#107

Nieprzeczytany post autor: krzysiek478 »

stasiu90 pisze:
15 gru 2021, 14:15
Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu zestaw naprawczy do pedału sprzęgła, zrobiony wg rysunku z tego tematu.
Jaka cena ?
Priv

Crazy

Klubowicz AKP
Posty: 288
Rejestracja: 31 gru 2021, 11:27
Imię: Dawid
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2012
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 22 razy

#108

Nieprzeczytany post autor: Crazy »

Na allegro placilem coś kolo 149zl, wersja z segerami , nie nakretkami

stasiu90

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2021, 20:30
Imię: Adam
Auto: Astra J
Rocznik: 2011
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#109

Nieprzeczytany post autor: stasiu90 »

krzysiek478 pisze:
02 sty 2022, 20:35
Jaka cena ?
Priv
Stówka

Awatar użytkownika
jwa

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 lut 2022, 16:01
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#110

Nieprzeczytany post autor: jwa »

Ktoś kasował luz pedału sprzęgła w Astrze K?
Tam już jest trzpień stalowy z rowkiem na kwadratową blaszaną spinkę a nie plastikowy kołek.
Pomimo tego są duże luzy na plastikowych tulejkach, które się wytarły, jak z tego wynika.
Na oko ;) trzpień ma 14 mm, wystaje z tulei na 3 mm, więc nie da się go nagwintować.
Czy da się zastosować patent ze zwykłą śrubą M14 120 mm i nakrętką?

PS. Jak widać sam producent doszedł do wniosku, że trzpień może być stalowy
i w niczym nie pogarsza bezpieczeństwa podczas kolizji.
Niestety, luźny osiowo, nieskręcony śrubą stalowy trzpień szybko wyciera plastikowe tulejki,
ale przynajmniej nie złamie się jak plastikowy.

ODPOWIEDZ