luźny pedał sprzęgła

Awatar użytkownika
mariuszg

Rekrut
Posty: 30
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
Imię: Mariusz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2010
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Pomocny: 1 raz

Re: luźny pedał sprzęgła

#81

Nieprzeczytany post autor: mariuszg »

gregorbs pisze:Czy ktoś montowal tuleję z linka powyzej? Przy jakim przebiegu pedał zacząl wam latac?
Zainstalowałem u siebie. Poprawa znaczna. Sam wałek jest ok natomiast powinien mieć stożek, który ułatwi trafienie w tuleję. Astra ma 120kkm.

Awatar użytkownika
marcinklin

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
Auto: Póki co nic
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#82

Nieprzeczytany post autor: marcinklin »

mariuszg pisze:
21 maja 2021, 20:20
Zainstalowałem u siebie. Poprawa znaczna. Sam wałek jest ok natomiast powinien mieć stożek, który ułatwi trafienie w tuleję. Astra ma 120kkm.
Ciężko było założyć tzn trafić w te tuleje? Wystarczyło faktycznie skrzynkę z bezpiecznikami wyjąć ? Czy musiałeś odpinać ten wysprzeglik itp ?
Też zamówiłem ten zestaw. Mam rozumieć, że przed założeniem nasmarować smarem trzpień, aby gladziej wszedł i pedał lepiej chodził ?

Awatar użytkownika
mariuszg

Rekrut
Posty: 30
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
Imię: Mariusz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2010
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Pomocny: 1 raz

#83

Nieprzeczytany post autor: mariuszg »

Montaż na pewno ułatwi lekkie "zastruganie" sworznia np. szlifierką. Bezpieczników nie ruszałem. Z tłoczkiem pompy sprzęgła trzeba uważać. Da się to wymienić bez jego odpinania ale trzeba uważać by go nie złamać. Ja tego niczym nie smarowałem.

Awatar użytkownika
marcinklin

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
Auto: Póki co nic
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#84

Nieprzeczytany post autor: marcinklin »

mariuszg pisze:
10 cze 2021, 0:53
Montaż na pewno ułatwi lekkie "zastruganie" sworznia np. szlifierką. Bezpieczników nie ruszałem. Z tłoczkiem pompy sprzęgła trzeba uważać. Da się to wymienić bez jego odpinania ale trzeba uważać by go nie złamać. Ja tego niczym nie smarowałem.
Założyłem ten zestaw razem z tulejkami, lecz po wciśnięciu jest minimalny luz, pedał nie jest sztywny jak np hamulca czy gazu. Czy też tak masz ?

Awatar użytkownika
mariuszg

Rekrut
Posty: 30
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
Imię: Mariusz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2010
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Pomocny: 1 raz

#85

Nieprzeczytany post autor: mariuszg »

Nie czuję jakiegoś luzu. W zasadzie jeśli już mam gdzieś się doszukiwać delikatnego luzu to bardziej na pedale hamulca niż na pedale sprzęgła.

Awatar użytkownika
marcinklin

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
Auto: Póki co nic
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#86

Nieprzeczytany post autor: marcinklin »

mariuszg pisze:
23 cze 2021, 21:33
Nie czuję jakiegoś luzu. W zasadzie jeśli już mam gdzieś się doszukiwać delikatnego luzu to bardziej na pedale hamulca niż na pedale sprzęgła.
Mowa tu o luzie na boki ? U mnie to tego luzu na boki jest trochę dopiero po wciśnięciu pedału tak na połowę. Spróbuję zostawić tulejki i wzamian za trzpień wsadzę śrubę z nakrętka samohamowna. Ktoś się może wypowiedzieć czy ona się faktycznie nie odkręca ?

Awatar użytkownika
mariuszg

Rekrut
Posty: 30
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
Imię: Mariusz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2010
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Pomocny: 1 raz

#87

Nieprzeczytany post autor: mariuszg »

U mnie taki luz się nie pojawia. W Chevrolecie Cruze mam śrubę z nakrętką. Plus jest tego taki, że nakrętkę można dokręcić i skasować luzy ale aby nie za mocno by pedał nie pracował zbyt opornie. Nakrętka się nie odkręca samoczynnie.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#88

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Tego typu rzeczy powinny być zakończone pierścieniem seggera (jak w aukcji).
Nakrętka samohamowna powinna być też ok. Po pewnym czasie sprawdź jej dokręcenie. Jesli nie będzie się luzowała to ok.
Jeśli chodzi o śrubę to gwint powinien być jedynie w części gdzie nakrętka z bardzo niewielkim zapasem (nie w miejscu pracy pedału sprzęgła).

Awatar użytkownika
marcinklin

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
Auto: Póki co nic
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#89

Nieprzeczytany post autor: marcinklin »

analyzer65 pisze:
24 cze 2021, 10:24
Tego typu rzeczy powinny być zakończone pierścieniem seggera (jak w aukcji).
Nakrętka samohamowna powinna być też ok. Po pewnym czasie sprawdź jej dokręcenie. Jesli nie będzie się luzowała to ok.
Jeśli chodzi o śrubę to gwint powinien być jedynie w części gdzie nakrętka z bardzo niewielkim zapasem (nie w miejscu pracy pedału sprzęgła).
Okay, czyli co konkretnie kupić?
1. Śruba M14 o długości 12cm z gwintem na końcu
2. Nakrętka samokontrująca
3. Podkładki. Jakie ? Jedna zwykła, a druga ta "krzywa" blokująca odkręcanie się nakrętki ?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#90

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

1. Tak
2. Tak
3. Dałbym taką (aukcja tylko jako przykład)
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ