luźny pedał sprzęgła

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

Re: luźny pedał sprzęgła

#91

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Taka podkładka ząbkowana byłaby dobra jak nakrętka będzie dość mocno dokręcona. W przeciwnym wypadku nie zda egzaminu. Wg mnie wystarczy nakrętka z wkładką poliamidową (samokontrująca).

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#92

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

No o takiej nakrętce mowa.
Jeśli po zamontowaniu zestawu z aukcji jest luz i ma być śruba więc rozumiem, że nakrętka musi być dość mocno dokręcona by skasować zbędny luz i tak wyregulować siłę dokręcenia by luzu nie było, a pedał pracował płynnie.

Awatar użytkownika
marcinklin

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
Auto: Póki co nic
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#93

Nieprzeczytany post autor: marcinklin »

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Kupiłem zestawik. Czyli idzie w tej kolejności po lewej śruba + zwykła podkład ka, a z drugiej strony pedału na gwincie zwykła podkładka i nakrętka ?
Rozumiem, że nie używać tych ząbkowanych podkładek i nakrętki do nich ?

Pytanie 2 czy ta podkładka nie będzie za duża? Nie będzie haczyć ? Jest to rozmiar 14, ale na zdjęciu wcześniej widać jakby te podkładki były węższe.

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#94

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Rozróżnijmy luz wzdłużny od poprzecznego. Wyeliminować należy luz poprzeczny. Luz wzdłużny nie jest aż tak ważny. Co prawda ja swojego zestawu jeszcze nie zmontowałem ale wg mnie nie można tego skręcić na siłę, bo wtedy może być problem z naciskaniem sprzęgła i jego odbijaniem. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
PS
Ja u siebie zrobię tak:
Nakrętka samohamowna + profilaktycznie klej do gwintu o średniej wytrzymałości(niebieski).

Awatar użytkownika
marcinklin

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
Auto: Póki co nic
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#95

Nieprzeczytany post autor: marcinklin »

hoses pisze:
24 cze 2021, 19:30
Rozróżnijmy luz wzdłużny od poprzecznego. Wyeliminować należy luz poprzeczny. Luz wzdłużny nie jest aż tak ważny. Co prawda ja swojego zestawu jeszcze nie zmontowałem ale wg mnie nie można tego skręcić na siłę, bo wtedy może być problem z naciskaniem sprzęgła i jego odbijaniem. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
PS
Ja u siebie zrobię tak:
Nakrętka samohamowna + profilaktycznie klej do gwintu o średniej wytrzymałości(niebieski).
Ja zauważyłem, że trzpień od zestawu naprawczego obraca lekko się razem z naciśnięciem pedału. Ale śruba ma płaskie boki i może wpasuje się dobrze tak, aby się nie obracać.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#96

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

No ale trzpień z zestawu obraca się w tulejkach.
Teraz dając śrubę, będzie ona nieruchoma względem pedału który to będzie pracował po śrubie wyrabiając otwór w sobie.

Hmm...teraz powiem szczerze zgłupiałem trochę bo żeby nie wyszło gorzej...

Awatar użytkownika
marcinklin

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
Auto: Póki co nic
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#97

Nieprzeczytany post autor: marcinklin »

I po sprawie.

Wymieniłem metalowy trzpień z zestawu naprawczego na śrubę i podkładki na w/w zdjęciu. Użyłem zwykłych płaskich podkładek. Cała operacja poszła by bardzo szybko, ale metalowy trzpień nie chciał wyjść i przy końcu jakby się zblokował, więc konieczne było wybicie go śrubokrętem i młoteczkiem co z racji braku miejsca zajęło sporo czasu.

Śruba weszła bardzo płynnie i po skręceniu nie obraca się. Zestawu nie skręcałem do oporu, tak, że pedał się nie ruszał, ale zrobiłem to z wyczuciem i po trochu dokrecałem. Dzięki temu, że śruba swobodnie weszła w metalowe tulejki od poprzedniego zestawu po naciśnięciu pedału śruba nie obraca się tak jak to miało miejsce z metalowym trzpieniem, który był spasowany ledwo na styk, przez co uważam, że śruba nie będzie się samoczynnie odkręcać. Efekt bardzo zadowalający.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#98

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

No i ok.
Śruba dobrej twardości. Powinno działać.

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#99

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Produkuje ktoś taniej te zestawy naprawcze?
Gadajcie co chcecie ale 129 zł za kawałek pręta to chyba lekka przesada.

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#100

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Zawsze możesz kupić handlową śrubę i nakrętkę w najniższej klasie i będzie taniej.

ODPOWIEDZ