luźny pedał sprzęgła
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Re: luźny pedał sprzęgła
Taka podkładka ząbkowana byłaby dobra jak nakrętka będzie dość mocno dokręcona. W przeciwnym wypadku nie zda egzaminu. Wg mnie wystarczy nakrętka z wkładką poliamidową (samokontrująca).
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
No o takiej nakrętce mowa.
Jeśli po zamontowaniu zestawu z aukcji jest luz i ma być śruba więc rozumiem, że nakrętka musi być dość mocno dokręcona by skasować zbędny luz i tak wyregulować siłę dokręcenia by luzu nie było, a pedał pracował płynnie.
Jeśli po zamontowaniu zestawu z aukcji jest luz i ma być śruba więc rozumiem, że nakrętka musi być dość mocno dokręcona by skasować zbędny luz i tak wyregulować siłę dokręcenia by luzu nie było, a pedał pracował płynnie.
- marcinklin
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
- Auto: Póki co nic
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Kupiłem zestawik. Czyli idzie w tej kolejności po lewej śruba + zwykła podkład ka, a z drugiej strony pedału na gwincie zwykła podkładka i nakrętka ?
Rozumiem, że nie używać tych ząbkowanych podkładek i nakrętki do nich ?
Pytanie 2 czy ta podkładka nie będzie za duża? Nie będzie haczyć ? Jest to rozmiar 14, ale na zdjęciu wcześniej widać jakby te podkładki były węższe.
[External Link Removed for Guests]
Kupiłem zestawik. Czyli idzie w tej kolejności po lewej śruba + zwykła podkład ka, a z drugiej strony pedału na gwincie zwykła podkładka i nakrętka ?
Rozumiem, że nie używać tych ząbkowanych podkładek i nakrętki do nich ?
Pytanie 2 czy ta podkładka nie będzie za duża? Nie będzie haczyć ? Jest to rozmiar 14, ale na zdjęciu wcześniej widać jakby te podkładki były węższe.
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Rozróżnijmy luz wzdłużny od poprzecznego. Wyeliminować należy luz poprzeczny. Luz wzdłużny nie jest aż tak ważny. Co prawda ja swojego zestawu jeszcze nie zmontowałem ale wg mnie nie można tego skręcić na siłę, bo wtedy może być problem z naciskaniem sprzęgła i jego odbijaniem. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
PS
Ja u siebie zrobię tak:
Nakrętka samohamowna + profilaktycznie klej do gwintu o średniej wytrzymałości(niebieski).
PS
Ja u siebie zrobię tak:
Nakrętka samohamowna + profilaktycznie klej do gwintu o średniej wytrzymałości(niebieski).
- marcinklin
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
- Auto: Póki co nic
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Ja zauważyłem, że trzpień od zestawu naprawczego obraca lekko się razem z naciśnięciem pedału. Ale śruba ma płaskie boki i może wpasuje się dobrze tak, aby się nie obracać.hoses pisze: ↑24 cze 2021, 19:30Rozróżnijmy luz wzdłużny od poprzecznego. Wyeliminować należy luz poprzeczny. Luz wzdłużny nie jest aż tak ważny. Co prawda ja swojego zestawu jeszcze nie zmontowałem ale wg mnie nie można tego skręcić na siłę, bo wtedy może być problem z naciskaniem sprzęgła i jego odbijaniem. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
PS
Ja u siebie zrobię tak:
Nakrętka samohamowna + profilaktycznie klej do gwintu o średniej wytrzymałości(niebieski).
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
No ale trzpień z zestawu obraca się w tulejkach.
Teraz dając śrubę, będzie ona nieruchoma względem pedału który to będzie pracował po śrubie wyrabiając otwór w sobie.
Hmm...teraz powiem szczerze zgłupiałem trochę bo żeby nie wyszło gorzej...
Teraz dając śrubę, będzie ona nieruchoma względem pedału który to będzie pracował po śrubie wyrabiając otwór w sobie.
Hmm...teraz powiem szczerze zgłupiałem trochę bo żeby nie wyszło gorzej...
- marcinklin
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
- Auto: Póki co nic
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
I po sprawie.
Wymieniłem metalowy trzpień z zestawu naprawczego na śrubę i podkładki na w/w zdjęciu. Użyłem zwykłych płaskich podkładek. Cała operacja poszła by bardzo szybko, ale metalowy trzpień nie chciał wyjść i przy końcu jakby się zblokował, więc konieczne było wybicie go śrubokrętem i młoteczkiem co z racji braku miejsca zajęło sporo czasu.
Śruba weszła bardzo płynnie i po skręceniu nie obraca się. Zestawu nie skręcałem do oporu, tak, że pedał się nie ruszał, ale zrobiłem to z wyczuciem i po trochu dokrecałem. Dzięki temu, że śruba swobodnie weszła w metalowe tulejki od poprzedniego zestawu po naciśnięciu pedału śruba nie obraca się tak jak to miało miejsce z metalowym trzpieniem, który był spasowany ledwo na styk, przez co uważam, że śruba nie będzie się samoczynnie odkręcać. Efekt bardzo zadowalający.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Wymieniłem metalowy trzpień z zestawu naprawczego na śrubę i podkładki na w/w zdjęciu. Użyłem zwykłych płaskich podkładek. Cała operacja poszła by bardzo szybko, ale metalowy trzpień nie chciał wyjść i przy końcu jakby się zblokował, więc konieczne było wybicie go śrubokrętem i młoteczkiem co z racji braku miejsca zajęło sporo czasu.
Śruba weszła bardzo płynnie i po skręceniu nie obraca się. Zestawu nie skręcałem do oporu, tak, że pedał się nie ruszał, ale zrobiłem to z wyczuciem i po trochu dokrecałem. Dzięki temu, że śruba swobodnie weszła w metalowe tulejki od poprzedniego zestawu po naciśnięciu pedału śruba nie obraca się tak jak to miało miejsce z metalowym trzpieniem, który był spasowany ledwo na styk, przez co uważam, że śruba nie będzie się samoczynnie odkręcać. Efekt bardzo zadowalający.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy