Zainstalowałem u siebie. Poprawa znaczna. Sam wałek jest ok natomiast powinien mieć stożek, który ułatwi trafienie w tuleję. Astra ma 120kkm.gregorbs pisze:Czy ktoś montowal tuleję z linka powyzej? Przy jakim przebiegu pedał zacząl wam latac?
luźny pedał sprzęgła
- mariuszg
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Pomocny: 1 raz
Re: luźny pedał sprzęgła
- marcinklin
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
- Auto: Póki co nic
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Ciężko było założyć tzn trafić w te tuleje? Wystarczyło faktycznie skrzynkę z bezpiecznikami wyjąć ? Czy musiałeś odpinać ten wysprzeglik itp ?
Też zamówiłem ten zestaw. Mam rozumieć, że przed założeniem nasmarować smarem trzpień, aby gladziej wszedł i pedał lepiej chodził ?
- mariuszg
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Pomocny: 1 raz
Montaż na pewno ułatwi lekkie "zastruganie" sworznia np. szlifierką. Bezpieczników nie ruszałem. Z tłoczkiem pompy sprzęgła trzeba uważać. Da się to wymienić bez jego odpinania ale trzeba uważać by go nie złamać. Ja tego niczym nie smarowałem.
- marcinklin
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
- Auto: Póki co nic
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Założyłem ten zestaw razem z tulejkami, lecz po wciśnięciu jest minimalny luz, pedał nie jest sztywny jak np hamulca czy gazu. Czy też tak masz ?
- mariuszg
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Pomocny: 1 raz
Nie czuję jakiegoś luzu. W zasadzie jeśli już mam gdzieś się doszukiwać delikatnego luzu to bardziej na pedale hamulca niż na pedale sprzęgła.
- marcinklin
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
- Auto: Póki co nic
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Mowa tu o luzie na boki ? U mnie to tego luzu na boki jest trochę dopiero po wciśnięciu pedału tak na połowę. Spróbuję zostawić tulejki i wzamian za trzpień wsadzę śrubę z nakrętka samohamowna. Ktoś się może wypowiedzieć czy ona się faktycznie nie odkręca ?
- mariuszg
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lut 2021, 23:00
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Pomocny: 1 raz
U mnie taki luz się nie pojawia. W Chevrolecie Cruze mam śrubę z nakrętką. Plus jest tego taki, że nakrętkę można dokręcić i skasować luzy ale aby nie za mocno by pedał nie pracował zbyt opornie. Nakrętka się nie odkręca samoczynnie.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Tego typu rzeczy powinny być zakończone pierścieniem seggera (jak w aukcji).
Nakrętka samohamowna powinna być też ok. Po pewnym czasie sprawdź jej dokręcenie. Jesli nie będzie się luzowała to ok.
Jeśli chodzi o śrubę to gwint powinien być jedynie w części gdzie nakrętka z bardzo niewielkim zapasem (nie w miejscu pracy pedału sprzęgła).
Nakrętka samohamowna powinna być też ok. Po pewnym czasie sprawdź jej dokręcenie. Jesli nie będzie się luzowała to ok.
Jeśli chodzi o śrubę to gwint powinien być jedynie w części gdzie nakrętka z bardzo niewielkim zapasem (nie w miejscu pracy pedału sprzęgła).
- marcinklin
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 18:25
- Auto: Póki co nic
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Okay, czyli co konkretnie kupić?analyzer65 pisze: ↑24 cze 2021, 10:24Tego typu rzeczy powinny być zakończone pierścieniem seggera (jak w aukcji).
Nakrętka samohamowna powinna być też ok. Po pewnym czasie sprawdź jej dokręcenie. Jesli nie będzie się luzowała to ok.
Jeśli chodzi o śrubę to gwint powinien być jedynie w części gdzie nakrętka z bardzo niewielkim zapasem (nie w miejscu pracy pedału sprzęgła).
1. Śruba M14 o długości 12cm z gwintem na końcu
2. Nakrętka samokontrująca
3. Podkładki. Jakie ? Jedna zwykła, a druga ta "krzywa" blokująca odkręcanie się nakrętki ?
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
1. Tak
2. Tak
3. Dałbym taką (aukcja tylko jako przykład)
[External Link Removed for Guests]
2. Tak
3. Dałbym taką (aukcja tylko jako przykład)
[External Link Removed for Guests]