luźny pedał sprzęgła
- adamoo
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
- Imię: Adam
- Auto: Ceed
- Silnik: 1.6 GDI
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 28 razy
Dokładnie.
Ja u siebie skręciłem na zwykłą śrubę z nakrętką samokątrującą. Tulejki zostały stare. Trzeba tylko skręcić z wyczuciem bo gdy za mocno skręciłem, pedał nie odbijał do końca i czasem były problemy z załączaniem tempomatu.
Kosztowało mnie to chyba z 5zł i od dwóch lat żadnych problemów z kiwającym się pedałem
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Kupiłem jednak tą tulejkę z allegro ale dogadalem się z gościem i wysle mi to z wysylką za 100. Nie chce mi sie z tym bawic, szukać śrub a ile zaoszczędzę na zwyklej srubie 50 zł?Tak przynajmniej mam pewność ze to pasuje.
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Dobra dzisiaj podjalem sie wymiany sworznia i tulejek. A więc tak. Wymiana wcale nie jest taka prosta jak sie wszystkim wydaje. Trzeba rozebrac wszystkie plastiki zebry dostac sie do pedałów. Nie trzeba ściagac sprezyny ani odczepiac pompy sprzegla. Plastikowy sworzen od strony radia najlepiej wybic kluczem nasadowym. Ciezko tam dojść mlotkiem a klucz jest solidny i ciezki. Jak juz troche wyjdzie to idzie go podwarzyc srubokretem od strony bezpieczników. I teraz zaczyna sie zabawa. Trzeba delikatnie pomerdać pedałem tak aby mozna było wyciągnąc plastikowe tulejki i nie zlamac krócca z pompy. Da się to zrobic i wyjdzie bezproblemu. Jak juz wlozycie metalowe tulejki to trzeba to napasowac zeby zgralo sie do wbicia sworznia. To jest najcięższe zadanie. Ktoś wyżej dobrze doradzil zeby sworzen lekko sciac do stożka. Naprawde ulatwia to wcelowanie co z braku miejsca i to ze calosc jest dosc ciasno spasowana nie jest latwe. Zwlaszcze ze pedal sprezynuje od naciagnietej sprezyny. Jak sobie pomoglem wbijajac jakis kawalek mniejszej rurki od strony radia i potem wbijajac prawidlowy sworzen od strony bezpiecznikow przebilem sie przez calość.
Sam zestaw ma moim zdaniem ma kilka wad:
1. Sworzen jak ktos zauwazyl powinien byc ciut dluzszy i zastożkowany. Ulatwia wycelowanie.
2. Druga strona sworznia nie ma wyciec tak jak bylo w oryginalnej plastikowej tulei. Stad nie da sie jej dobic do konca i jeden szlif na zegera zostaje mniej.
3. Tulejki byly dopasowane idealnie.
Link jak to wygląda po naprawie: [External Link Removed for Guests]
Tyle z mojej strony. Jak ktos ma pytania to odpowiem..
Po wymianie pedal jest sztywniejszy. Niestety w moim przypadku nie zniwelowalo to pykania. Prawdopodobnie winna ku temu jest.pompa wody i ten jej bialy klips. Moze to wymienie przy najbliszess okazji.
Przebieg auta 92 tys.
Sam zestaw ma moim zdaniem ma kilka wad:
1. Sworzen jak ktos zauwazyl powinien byc ciut dluzszy i zastożkowany. Ulatwia wycelowanie.
2. Druga strona sworznia nie ma wyciec tak jak bylo w oryginalnej plastikowej tulei. Stad nie da sie jej dobic do konca i jeden szlif na zegera zostaje mniej.
3. Tulejki byly dopasowane idealnie.
Link jak to wygląda po naprawie: [External Link Removed for Guests]
Tyle z mojej strony. Jak ktos ma pytania to odpowiem..
Po wymianie pedal jest sztywniejszy. Niestety w moim przypadku nie zniwelowalo to pykania. Prawdopodobnie winna ku temu jest.pompa wody i ten jej bialy klips. Moze to wymienie przy najbliszess okazji.
Przebieg auta 92 tys.
- krzysiek478
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 gru 2021, 19:11
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2011
- Województwo: opolskie
Jaka cena ?
Priv
- jwa
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lut 2022, 16:01
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Ktoś kasował luz pedału sprzęgła w Astrze K?
Tam już jest trzpień stalowy z rowkiem na kwadratową blaszaną spinkę a nie plastikowy kołek.
Pomimo tego są duże luzy na plastikowych tulejkach, które się wytarły, jak z tego wynika.
Na oko trzpień ma 14 mm, wystaje z tulei na 3 mm, więc nie da się go nagwintować.
Czy da się zastosować patent ze zwykłą śrubą M14 120 mm i nakrętką?
PS. Jak widać sam producent doszedł do wniosku, że trzpień może być stalowy
i w niczym nie pogarsza bezpieczeństwa podczas kolizji.
Niestety, luźny osiowo, nieskręcony śrubą stalowy trzpień szybko wyciera plastikowe tulejki,
ale przynajmniej nie złamie się jak plastikowy.
Tam już jest trzpień stalowy z rowkiem na kwadratową blaszaną spinkę a nie plastikowy kołek.
Pomimo tego są duże luzy na plastikowych tulejkach, które się wytarły, jak z tego wynika.
Na oko trzpień ma 14 mm, wystaje z tulei na 3 mm, więc nie da się go nagwintować.
Czy da się zastosować patent ze zwykłą śrubą M14 120 mm i nakrętką?
PS. Jak widać sam producent doszedł do wniosku, że trzpień może być stalowy
i w niczym nie pogarsza bezpieczeństwa podczas kolizji.
Niestety, luźny osiowo, nieskręcony śrubą stalowy trzpień szybko wyciera plastikowe tulejki,
ale przynajmniej nie złamie się jak plastikowy.