luźny pedał sprzęgła

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

Re: luźny pedał sprzęgła

#71

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Czy ktoś montowal tuleję z linka powyzej? Przy jakim przebiegu pedał zacząl wam latac?

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#72

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Dla mnie ten zestaw z linku wygląda bardzo dobrze. Natomiast przebieg akurat nie ma tu nic do rzeczy bo luz się robi od naciskania na pedał sprzegła, czyli ilość cykli, siła, kierunek etc.




gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#73

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Zapytam inaczej. Ponizej luz w moim aucie:

[External Link Removed for Guests]

Wg Was jest ok czy do wymiany? Nie pamietam jak bylo gdy byl nowy ale jakis luz pewnie był.

Po drugie czy po wymianie sworznia coś się zmienilo oprocz tego ze pedal nie lata? W sensie chodzi lzej przestalo skrzypiec itd?

Czy komuś udalo sie przesmarować ten biały klips z pompki sprzegla ktory wchodzi w pedal podczas wymiany sworznia?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#74

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Duży luz masz.
Pedał lata widać jak nie wiem co.

W pracy w zasadzie jeździłe dwiema Astrami J, te same silniki i chyba ten sam rok oraz przebieg porównywalny (+/- 15kkm, w przedziale 80-105kkm).

W jednej pedal mial luz dość duży, a w drugiej nie.

Ruletka z tym jak widać.

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#75

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Wg mnie wcale nie jest aż tak duży. Widziałem gorszy. Ja mam podobny jak Ty i jak na razie tego nie ruszam. Co prawda jestem w komfortowej sytuacji bo mam zestaw naprawczy.

Awatar użytkownika
etac

ex-Staff
Posty: 434
Rejestracja: 26 gru 2020, 17:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra
Silnik: A16XHT
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 31 razy

#76

Nieprzeczytany post autor: etac »

na allegro pojawiły się tulejki do naprawy tego problemu.

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#77

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Znalazłem jeszcze super poradnik wymiana sworznia pedału sprzęgła niemalże krok po kroku.
Niestety po rosyjsku ale i tak wystarczy do wymiany.
@hoses jakieś skrzypienie u Ciebie występuje ?

i jeszcze jedno pytanie - czemu na tulejce z allegro są 2 frezy na zegera? Czyżby uniwersal do różnych modeli opla ?

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#78

Nieprzeczytany post autor: hoses »

gregorbs pisze:
18 lut 2021, 18:40
...
@hoses jakieś skrzypienie u Ciebie występuje ?
...
i jeszcze jedno pytanie - czemu na tulejce z allegro są 2 frezy na zegera? Czyżby uniwersal do różnych modeli opla ?
AD1. Nie mam żadnego skrzypienia. Nie odczuwam dyskomfortu podczas wciskania sprzęgła tak jak to inni czasami mają że im ucieka na boki. Może dlatego jeszcze tego nie wymieniłem.
AD2.Nie wiem czemu na tej aukcji są dwa nacięcia pod pierścień zegera. Może dlatego że są różne mechanizmy i gość zrobił uniwersalny. Mi ten zestaw się podoba. Ja co prawda mam na nakrętkę, ale taki sobie zrobiłem :)
PS
Tutaj zgodzę się, że jest duży luz :)
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Nitrim

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2021, 19:52
Auto: Astra J GTC
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2015
Województwo: opolskie

#79

Nieprzeczytany post autor: Nitrim »

Cześć,
Miesiąc temu kupiłem J w 1.7 cdti od handlarza. Nie zauważyłem jednak jednej rzeczy która wyszła przy szybszej jeździe. A mianowicie ślizgające się sprzęgło. Umówiłem się do mechanika na wymianę, u którego ma za parę dni termin. Lecz trzy dni temu parkując przed blokiem, wysiadając poczułem swoje sprzęgło, tak jakbym je troszeczkę spalił. Jednak od tego okresu sprzęgło się nie ślizga i wszystko działa poprawnie.

Teraz moje pytanie do was: jest możliwe aby sprzęgło było już zjechane ale na jakiś okres oznaki ślizgania się ustąpiły. Czy może mogłoby to być zalane sprzęgło przez to że stało na placu dłuższy czas, a ja je wypaliłem?

Jak może to sprzęgło jeszcze być dobre to nie ma co go wymieniać, bo ci co go mają wiedzą, że do tanich nie należy.

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#80

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą.
Jeśli jest dobrze to nie ruszaj. Kasę zdążysz wydać. Żeby zachować się jak człowiek, uprzedź mechanika że umówiony termin musisz odwołać.

ODPOWIEDZ