luźny pedał sprzęgła
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Re: luźny pedał sprzęgła
Czy ktoś montowal tuleję z linka powyzej? Przy jakim przebiegu pedał zacząl wam latac?
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Dla mnie ten zestaw z linku wygląda bardzo dobrze. Natomiast przebieg akurat nie ma tu nic do rzeczy bo luz się robi od naciskania na pedał sprzegła, czyli ilość cykli, siła, kierunek etc.
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Zapytam inaczej. Ponizej luz w moim aucie:
[External Link Removed for Guests]
Wg Was jest ok czy do wymiany? Nie pamietam jak bylo gdy byl nowy ale jakis luz pewnie był.
Po drugie czy po wymianie sworznia coś się zmienilo oprocz tego ze pedal nie lata? W sensie chodzi lzej przestalo skrzypiec itd?
Czy komuś udalo sie przesmarować ten biały klips z pompki sprzegla ktory wchodzi w pedal podczas wymiany sworznia?
[External Link Removed for Guests]
Wg Was jest ok czy do wymiany? Nie pamietam jak bylo gdy byl nowy ale jakis luz pewnie był.
Po drugie czy po wymianie sworznia coś się zmienilo oprocz tego ze pedal nie lata? W sensie chodzi lzej przestalo skrzypiec itd?
Czy komuś udalo sie przesmarować ten biały klips z pompki sprzegla ktory wchodzi w pedal podczas wymiany sworznia?
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Duży luz masz.
Pedał lata widać jak nie wiem co.
W pracy w zasadzie jeździłe dwiema Astrami J, te same silniki i chyba ten sam rok oraz przebieg porównywalny (+/- 15kkm, w przedziale 80-105kkm).
W jednej pedal mial luz dość duży, a w drugiej nie.
Ruletka z tym jak widać.
Pedał lata widać jak nie wiem co.
W pracy w zasadzie jeździłe dwiema Astrami J, te same silniki i chyba ten sam rok oraz przebieg porównywalny (+/- 15kkm, w przedziale 80-105kkm).
W jednej pedal mial luz dość duży, a w drugiej nie.
Ruletka z tym jak widać.
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Wg mnie wcale nie jest aż tak duży. Widziałem gorszy. Ja mam podobny jak Ty i jak na razie tego nie ruszam. Co prawda jestem w komfortowej sytuacji bo mam zestaw naprawczy.
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Znalazłem jeszcze super poradnik wymiana sworznia pedału sprzęgła niemalże krok po kroku.
Niestety po rosyjsku ale i tak wystarczy do wymiany.
@hoses jakieś skrzypienie u Ciebie występuje ?
i jeszcze jedno pytanie - czemu na tulejce z allegro są 2 frezy na zegera? Czyżby uniwersal do różnych modeli opla ?
[External Link Removed for Guests]
Niestety po rosyjsku ale i tak wystarczy do wymiany.
@hoses jakieś skrzypienie u Ciebie występuje ?
i jeszcze jedno pytanie - czemu na tulejce z allegro są 2 frezy na zegera? Czyżby uniwersal do różnych modeli opla ?
[External Link Removed for Guests]
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
AD1. Nie mam żadnego skrzypienia. Nie odczuwam dyskomfortu podczas wciskania sprzęgła tak jak to inni czasami mają że im ucieka na boki. Może dlatego jeszcze tego nie wymieniłem.
AD2.Nie wiem czemu na tej aukcji są dwa nacięcia pod pierścień zegera. Może dlatego że są różne mechanizmy i gość zrobił uniwersalny. Mi ten zestaw się podoba. Ja co prawda mam na nakrętkę, ale taki sobie zrobiłem
PS
Tutaj zgodzę się, że jest duży luz
[External Link Removed for Guests]
- Nitrim
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 mar 2021, 19:52
- Auto: Astra J GTC
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2015
- Województwo: opolskie
Cześć,
Miesiąc temu kupiłem J w 1.7 cdti od handlarza. Nie zauważyłem jednak jednej rzeczy która wyszła przy szybszej jeździe. A mianowicie ślizgające się sprzęgło. Umówiłem się do mechanika na wymianę, u którego ma za parę dni termin. Lecz trzy dni temu parkując przed blokiem, wysiadając poczułem swoje sprzęgło, tak jakbym je troszeczkę spalił. Jednak od tego okresu sprzęgło się nie ślizga i wszystko działa poprawnie.
Teraz moje pytanie do was: jest możliwe aby sprzęgło było już zjechane ale na jakiś okres oznaki ślizgania się ustąpiły. Czy może mogłoby to być zalane sprzęgło przez to że stało na placu dłuższy czas, a ja je wypaliłem?
Jak może to sprzęgło jeszcze być dobre to nie ma co go wymieniać, bo ci co go mają wiedzą, że do tanich nie należy.
Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.
Miesiąc temu kupiłem J w 1.7 cdti od handlarza. Nie zauważyłem jednak jednej rzeczy która wyszła przy szybszej jeździe. A mianowicie ślizgające się sprzęgło. Umówiłem się do mechanika na wymianę, u którego ma za parę dni termin. Lecz trzy dni temu parkując przed blokiem, wysiadając poczułem swoje sprzęgło, tak jakbym je troszeczkę spalił. Jednak od tego okresu sprzęgło się nie ślizga i wszystko działa poprawnie.
Teraz moje pytanie do was: jest możliwe aby sprzęgło było już zjechane ale na jakiś okres oznaki ślizgania się ustąpiły. Czy może mogłoby to być zalane sprzęgło przez to że stało na placu dłuższy czas, a ja je wypaliłem?
Jak może to sprzęgło jeszcze być dobre to nie ma co go wymieniać, bo ci co go mają wiedzą, że do tanich nie należy.
Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą.
Jeśli jest dobrze to nie ruszaj. Kasę zdążysz wydać. Żeby zachować się jak człowiek, uprzedź mechanika że umówiony termin musisz odwołać.
Jeśli jest dobrze to nie ruszaj. Kasę zdążysz wydać. Żeby zachować się jak człowiek, uprzedź mechanika że umówiony termin musisz odwołać.