Sprężyny obniżające do AJ
- Richatek
- Posty: 523
- Rejestracja: 16 cze 2011, 8:46
- Imię: Błażej
- Auto: AJ HB / AK ST
- Silnik: A16XER / B14XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Pomocny: 1 raz
Sprężyny obniżające do AJ
Zastanawiam się nad uglebieniem mojej jotki (tylko wymiana sprężyn, bez gwintu) i szukam informacji w tym temacie. Jest na forum kilka obniżonych samochodów, może coś powiecie na ten temat? Czym np. różnią się od siebie sprężyny KW od Eibacha? Jak z komfortem jazdy na dziurach? Jak się ma obniżenie do własności trakcyjnych? No i jakich sprężyn szukać? -40? -30?
- Grzechu2011
- Posty: 1007
- Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Niepołomice
co do różnic firm które wypisałeś to raczej myślę że to podobna półka! Co do komfortu to nie zauważyłem pogorszenia a za to w zakrętach jest o wiele lepiej autko się tak nie przechyla w zakrętach,można troszkę bardziej odkręcić gaz Jeśli chodzi o obniżenie, to zdecydowanie -30mm a to dlatego że masz seryjne amortyzatory i poniżej tej granicy skracasz już bardzo skok amortyzatora a co za tym idzie jego żywotność Jak to mówią na GLEBĘ z nią
aha ja mam KW i mogę Ci go z czystym sumieniem polecić
aha ja mam KW i mogę Ci go z czystym sumieniem polecić
[External Link Removed for Guests]
Z tego co wiem to Eibach robi teraz -40/-40 do AJ, -30 nie mogłem znaleźć. Mnie KW kojarzy się z dość twardą sprężyną w przeciwieństwie do Eibacha i tego bym polecał, aczkolwiek na KW nie jeździłem, więc tu nie mam porównania.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 mar 2011, 19:44
- Imię: Robert
- Auto: Astra IV Sport
- Silnik: 1.4T A14NEL
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Eibach dla AJ ma obniżenie 30 mm. Są dwa rodzaje, w zależności od wersji silnikowej auta. Numery katalogowe to E10-65-020-02-22 lub E10-65-020-01-22.
- sonygs
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:43
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,6 (115)
- Województwo: mazowieckie
Czesc,
Tak jak autor również zamierzam obniżyć Astrit ... niestety dla mnie Astry czy to H (miałem GTC)czy teraz świeżo nabytą J jest za miękka. Przy zakrętach jak na morzu ... zielony się robię i chce mi się ...
No nic ... prośba o pomoc w rozwinięciu skrót KW ... ? Co to za firma .. z góry dzięki za info. zwrotne .
Tak jak autor również zamierzam obniżyć Astrit ... niestety dla mnie Astry czy to H (miałem GTC)czy teraz świeżo nabytą J jest za miękka. Przy zakrętach jak na morzu ... zielony się robię i chce mi się ...
No nic ... prośba o pomoc w rozwinięciu skrót KW ... ? Co to za firma .. z góry dzięki za info. zwrotne .
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
- Imię: Jacek
- Auto: ASTRA IV
- Silnik: 1.6 turbo
Też myslałem nad sprężynami, ba nawet je kupiłem. Potem odsprzedałem. Teraz zastanawiam się nad gwintem, kieruję się ku Bilstein B12. Obniżenie od -30mm i pełna regulacja. Co z tego wyjdzie czas pokaże.
[External Link Removed for Guests]
- Grzechu2011
- Posty: 1007
- Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Niepołomice
skoro masz dobre amory to szkoda kasy na gwint! spróbuj sprężyny najpierw i zobaczysz jak jest! po jakimś czasie przejdziesz na gwint! na gwincie nie będzie bardziej komfortowo niż na sprężynach
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
- Imię: Jacek
- Auto: ASTRA IV
- Silnik: 1.6 turbo
First to się pomylilem i miałem na myśli B14. Druga sprawa to fakt że sprężyny są wyjściem ale fabryczne amory nie należą do cichych. Licze że po wymianie całości zapanuje błoga cisza
Rozeznalem też sprawę amortyzatorów na wymiane i zamienniki robi tylko Bilstein, najtańsze to model B4 tylko minus to dostepność dopiero w lutym przyszłego roku. kolejny model B6 jest dostepny od ręki, ale za komplet na przód trzeba zaplacić 1200pln, tył to jakies 800pln, sprężyny to jakies 600-800pln. Suma sumarum kupując osobnow wszystkie podzespoly wychodzi nam cena gwintu B14 bo jest to 2700pln plus wysyłka. Kupując taki zestaw mam możliwość regulacji zawieszenia, dostaję też amory ameliniowe (których za cholere nie pomalujesz).
Kupując natomiast wszystko z osobna nie masz szansy na żadne regulacje, a amory są stalowe.
To tylko moja wizja Panie Dziejku
Co z tego wyjdzie zobaczymy w przyszłości, pewne jest natomiast to że oryginalne chinole coraz bardziej mnie wkurzają
Rozeznalem też sprawę amortyzatorów na wymiane i zamienniki robi tylko Bilstein, najtańsze to model B4 tylko minus to dostepność dopiero w lutym przyszłego roku. kolejny model B6 jest dostepny od ręki, ale za komplet na przód trzeba zaplacić 1200pln, tył to jakies 800pln, sprężyny to jakies 600-800pln. Suma sumarum kupując osobnow wszystkie podzespoly wychodzi nam cena gwintu B14 bo jest to 2700pln plus wysyłka. Kupując taki zestaw mam możliwość regulacji zawieszenia, dostaję też amory ameliniowe (których za cholere nie pomalujesz).
Kupując natomiast wszystko z osobna nie masz szansy na żadne regulacje, a amory są stalowe.
To tylko moja wizja Panie Dziejku
Co z tego wyjdzie zobaczymy w przyszłości, pewne jest natomiast to że oryginalne chinole coraz bardziej mnie wkurzają
[External Link Removed for Guests]
- sonygs
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:43
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,6 (115)
- Województwo: mazowieckie
pierw opisze.
mam Astre J (2010r.) silnik 1,6xer (115KM)
chce obniżyć ją o 35mm przód i tył. Co do jej Max obciążenia to
przód: 995kg
tył: 920kg
Trudno dostać sprężyny do tego modelu o takich parametrach ...
... ale co znalazłem ... sprężyny do Vectry A o takich parametrach ... ale pytanie czy będą pasować...?
Jak sądzicie ... czy będą OK. czy może być jakis problem ... ?
mam Astre J (2010r.) silnik 1,6xer (115KM)
chce obniżyć ją o 35mm przód i tył. Co do jej Max obciążenia to
przód: 995kg
tył: 920kg
Trudno dostać sprężyny do tego modelu o takich parametrach ...
... ale co znalazłem ... sprężyny do Vectry A o takich parametrach ... ale pytanie czy będą pasować...?
Jak sądzicie ... czy będą OK. czy może być jakis problem ... ?
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
- Imię: Jacek
- Auto: ASTRA IV
- Silnik: 1.6 turbo
sonygs pisze:pierw opisze.
mam Astre J (2010r.) silnik 1,6xer (115KM)
chce obniżyć ją o 35mm przód i tył. Co do jej Max obciążenia to
przód: 995kg
tył: 920kg
Trudno dostać sprężyny do tego modelu o takich parametrach ...
... ale co znalazłem ... sprężyny do Vectry A o takich parametrach ... ale pytanie czy będą pasować...?
Jak sądzicie ... czy będą OK. czy może być jakis problem ... ?
Proszę numer katalogowy sprężyn Eibacha dedykowanych do Twojego auta E10-65-020-01-22
[External Link Removed for Guests]