Sprężyny obniżające do AJ

Awatar użytkownika
Richatek

Astro-maniak
Posty: 523
Rejestracja: 16 cze 2011, 8:46
Imię: Błażej
Auto: AJ HB / AK ST
Silnik: A16XER / B14XFT
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pomocny: 1 raz

Sprężyny obniżające do AJ

#1

Nieprzeczytany post autor: Richatek »

Zastanawiam się nad uglebieniem mojej jotki (tylko wymiana sprężyn, bez gwintu) i szukam informacji w tym temacie. Jest na forum kilka obniżonych samochodów, może coś powiecie na ten temat? Czym np. różnią się od siebie sprężyny KW od Eibacha? Jak z komfortem jazdy na dziurach? Jak się ma obniżenie do własności trakcyjnych? No i jakich sprężyn szukać? -40? -30?

Awatar użytkownika
Grzechu2011

Astro-maniak
Posty: 1007
Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Niepołomice

#2

Nieprzeczytany post autor: Grzechu2011 »

co do różnic firm które wypisałeś to raczej myślę że to podobna półka! Co do komfortu to nie zauważyłem pogorszenia a za to w zakrętach jest o wiele lepiej :D autko się tak nie przechyla w zakrętach,można troszkę bardziej odkręcić gaz :twisted: Jeśli chodzi o obniżenie, to zdecydowanie -30mm a to dlatego że masz seryjne amortyzatory i poniżej tej granicy skracasz już bardzo skok amortyzatora a co za tym idzie jego żywotność :mrgreen: Jak to mówią na GLEBĘ z nią :lol: :lol: :lol: :lol:

aha ja mam KW i mogę Ci go z czystym sumieniem polecić :D
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 3235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Z tego co wiem to Eibach robi teraz -40/-40 do AJ, -30 nie mogłem znaleźć. Mnie KW kojarzy się z dość twardą sprężyną w przeciwieństwie do Eibacha i tego bym polecał, aczkolwiek na KW nie jeździłem, więc tu nie mam porównania.

RobertM

Astro-maniak
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2011, 19:44
Imię: Robert
Auto: Astra IV Sport
Silnik: 1.4T A14NEL
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: RobertM »

Eibach dla AJ ma obniżenie 30 mm. Są dwa rodzaje, w zależności od wersji silnikowej auta. Numery katalogowe to E10-65-020-02-22 lub E10-65-020-01-22.

Awatar użytkownika
sonygs

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:43
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: 1,6 (115)
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: sonygs »

Czesc,
Tak jak autor również zamierzam obniżyć Astrit ... niestety dla mnie Astry czy to H (miałem GTC)czy teraz świeżo nabytą J jest za miękka. Przy zakrętach jak na morzu ... :mrgreen: zielony się robię i chce mi się ...
No nic ... prośba o pomoc w rozwinięciu skrót KW ... ? Co to za firma .. z góry dzięki za info. zwrotne .

jacek_gti

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
Imię: Jacek
Auto: ASTRA IV
Silnik: 1.6 turbo

#6

Nieprzeczytany post autor: jacek_gti »

Też myslałem nad sprężynami, ba nawet je kupiłem. Potem odsprzedałem. Teraz zastanawiam się nad gwintem, kieruję się ku Bilstein B12. Obniżenie od -30mm i pełna regulacja. Co z tego wyjdzie czas pokaże.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Grzechu2011

Astro-maniak
Posty: 1007
Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Niepołomice

#7

Nieprzeczytany post autor: Grzechu2011 »

skoro masz dobre amory to szkoda kasy na gwint! spróbuj sprężyny najpierw i zobaczysz jak jest! po jakimś czasie przejdziesz na gwint! na gwincie nie będzie bardziej komfortowo niż na sprężynach :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]

jacek_gti

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
Imię: Jacek
Auto: ASTRA IV
Silnik: 1.6 turbo

#8

Nieprzeczytany post autor: jacek_gti »

First to się pomylilem i miałem na myśli B14. Druga sprawa to fakt że sprężyny są wyjściem ale fabryczne amory nie należą do cichych. Licze że po wymianie całości zapanuje błoga cisza :D
Rozeznalem też sprawę amortyzatorów na wymiane i zamienniki robi tylko Bilstein, najtańsze to model B4 tylko minus to dostepność dopiero w lutym przyszłego roku. kolejny model B6 jest dostepny od ręki, ale za komplet na przód trzeba zaplacić 1200pln, tył to jakies 800pln, sprężyny to jakies 600-800pln. Suma sumarum kupując osobnow wszystkie podzespoly wychodzi nam cena gwintu B14 bo jest to 2700pln plus wysyłka. Kupując taki zestaw mam możliwość regulacji zawieszenia, dostaję też amory ameliniowe (których za cholere nie pomalujesz).
Kupując natomiast wszystko z osobna nie masz szansy na żadne regulacje, a amory są stalowe.

To tylko moja wizja Panie Dziejku :)
Co z tego wyjdzie zobaczymy w przyszłości, pewne jest natomiast to że oryginalne chinole coraz bardziej mnie wkurzają :evil:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
sonygs

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:43
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: 1,6 (115)
Województwo: mazowieckie

#9

Nieprzeczytany post autor: sonygs »

pierw opisze.
mam Astre J (2010r.) silnik 1,6xer (115KM)
chce obniżyć ją o 35mm przód i tył. Co do jej Max obciążenia to
przód: 995kg
tył: 920kg

Trudno dostać sprężyny do tego modelu o takich parametrach ...
... ale co znalazłem ... sprężyny do Vectry A o takich parametrach ... ;-) ale pytanie czy będą pasować...?

Jak sądzicie ... czy będą OK. czy może być jakis problem ... ?

jacek_gti

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
Imię: Jacek
Auto: ASTRA IV
Silnik: 1.6 turbo

#10

Nieprzeczytany post autor: jacek_gti »

sonygs pisze:pierw opisze.
mam Astre J (2010r.) silnik 1,6xer (115KM)
chce obniżyć ją o 35mm przód i tył. Co do jej Max obciążenia to
przód: 995kg
tył: 920kg

Trudno dostać sprężyny do tego modelu o takich parametrach ...
... ale co znalazłem ... sprężyny do Vectry A o takich parametrach ... ;-) ale pytanie czy będą pasować...?

Jak sądzicie ... czy będą OK. czy może być jakis problem ... ?

Proszę numer katalogowy sprężyn Eibacha dedykowanych do Twojego auta E10-65-020-01-22
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ