Sprężyny obniżające do AJ

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

Sprężyny obniżające do AJ

#111

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

_Albin, czytaj, czytaj, czytaj...
W opisie produktu jest jak byk 40mm.

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#112

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Wlasnie. :D
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, 13:32 przez janpat, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

_Albin

Astro-maniak
Posty: 108
Rejestracja: 30 paź 2012, 9:15
Imię: Albin
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTR
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#113

Nieprzeczytany post autor: _Albin »

@czarnypiotrek
Czyli mam rozumieć że do fabryki 40mm a jeżeli z fabryki wyszło z obniżeniem to minus to obniżenie ?
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, 9:59 przez _Albin, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#114

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Miarka w łapę i mierzyć. U mnie na przednim zderzaku mam (na chwilę obecną zimówki 18") na oryginale prześwit 14 cm. W lato około 14,5 cm. Jeszcze nie mierzyłem pod silnikiem z osłoną ale powinno być niżej o jakieś 2 - 3 cm.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

_Albin

Astro-maniak
Posty: 108
Rejestracja: 30 paź 2012, 9:15
Imię: Albin
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTR
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#115

Nieprzeczytany post autor: _Albin »

Musze właśnie przemyśleć ta kwestię.
Na lato mam 18-stki ,na zimę 16-stki i wygląda to paskudnie na fabrycznym zawiasie.Właśnie to 3 cm było by dobrym rozwiązaniem
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, 10:04 przez _Albin, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#116

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Jak chcesz 30mm to może (ale nie musi) być problem bo z tego co się orientuję są 40mm a tylko do GTC 30mm. Poszukaj jeszcze u H&R, Weitec i KW. Albo gwint. ;)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, 10:20 przez janpat, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

_Albin

Astro-maniak
Posty: 108
Rejestracja: 30 paź 2012, 9:15
Imię: Albin
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTR
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#117

Nieprzeczytany post autor: _Albin »

Sądzę że 30mm to optymalna wartość do obniżenia. Z drugiej strony skoro taka firma proponuje 40mm to chyba jakoś to przeliczyli że będzie w porządku. A może wzieli pod uwagę tylko kwestie wizualną.
Wg mnie 40mm przy oryginalnych amorkach to już sporo.Czy wtedy amorki pracują w swoim tzw "słodkim punkcie" ? Ja rozumiem,cały kit z amorami to pewnie było by OK ,lecz przy oryginalnych... ???
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, 11:43 przez _Albin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#118

Nieprzeczytany post autor: janpat »

To zależy od marki sprężyn. Jeździłem kilka lat na Weitec -35 przód i tył. Twardziej było ale bez przesady żeby był przysłowiowy "beton". Prowadzenie o niebo lepsze ale czasem na nierównościach plomby chciały z zębów powylatywać. Moim zdaniem Weitec jest bardziej komfortowy niż Eibach. na forach znajdziesz opinie użytkowników o twardości poszczególnych producentów.
[External Link Removed for Guests]
Najlepiej jest sprawdzić prześwit między silnikiem a glebą i progami a glebą. Jeśli masz osłonę pod silnikiem to prześwit Ci się może zmniejszyć o 2 - 3 cm.
Sprawdziłem sprężyny Weitec. 30/30mm. Poniżej masz zestawienie.
Astra j Sprężyny.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, 12:28 przez janpat, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

_Albin

Astro-maniak
Posty: 108
Rejestracja: 30 paź 2012, 9:15
Imię: Albin
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTR
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#119

Nieprzeczytany post autor: _Albin »

Dzięki za wykonaną pracę za mnie ;) .
Spręzynki od Weitec-a będą w.g mnie dobrym rozwiązaniem. Nie za twardo ,nie za nisko, a jednak to kilka 2-3cm zniweluje ten masakryczny prześwit między błotnikami a kółeczkami.
O ile czas pozwoli w lato zrobię właśnie taką podmiankę i zobaczymy.
Dzieki.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#120

Nieprzeczytany post autor: melon »

_Albin pisze:QR_BBPOST @czarnypiotrek
Czyli mam rozumieć że do fabryki 40mm a jeżeli z fabryki wyszło z obniżeniem to minus to obniżenie ?
40 mm do standardowego zawieszenia. Chyba, że masz kombi to -35mm w przypadku Eibacha.

ODPOWIEDZ