skrzynia biegów po raz kolejny
- KonstantinPol
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
skrzynia biegów po raz kolejny
Odessałem litr oleju i wlałem pół litra świeżego. Nie potrzebnie również do Fuchsa przy wymianie dodałem MoS2. Teraz jest zauważalnie lepiej - nic już nie haczy, choć do ideału nadal nieco brakuje. Jeszcze dzisiaj wyreguluję linki i do wiosny musi wystarczyć...
Edit (po godzinie z przerwą na kawę licząc):
No i już po regulacji. Biegi wchodzą jak nóż w masło. Jazda próbna zaliczona. Prosiłem, żeby mi to zrobili w ASO, ale jak widać im się nie chciało i nie zrobili. Stwierdzili, że skrzynia głośno chodzi (jakby M32 kiedykolwiek chodziła cicho) i to nic nie da.
Postępowałem zgodnie z instrukcją, tylko zamiast imbusa '4' do zablokowania kopółki przy skrzyni użyłem trzpienia wiertła fi 5mm (bo przy 4 był duży luz na tych otworach do blokowania). Po zablokowaniu wodzików w kabinie wiertło musiałem wyciągać kombinerkami, także polecam trzpień najpierw posmarować smarem, olejem, WD40, czymkolwiek . No i zdjąłem sobie ten szary plastik z konsoli środkowej - sporo łatwiej odblokować wodzik który się chowa pod konsolą - można nawet rękę włożyć jak śrubokrętem nie idzie. Teraz zgodnie z instrukcją mogę użyć ostatniego narzędzia z listy #pdk
Edit (po godzinie z przerwą na kawę licząc):
No i już po regulacji. Biegi wchodzą jak nóż w masło. Jazda próbna zaliczona. Prosiłem, żeby mi to zrobili w ASO, ale jak widać im się nie chciało i nie zrobili. Stwierdzili, że skrzynia głośno chodzi (jakby M32 kiedykolwiek chodziła cicho) i to nic nie da.
Postępowałem zgodnie z instrukcją, tylko zamiast imbusa '4' do zablokowania kopółki przy skrzyni użyłem trzpienia wiertła fi 5mm (bo przy 4 był duży luz na tych otworach do blokowania). Po zablokowaniu wodzików w kabinie wiertło musiałem wyciągać kombinerkami, także polecam trzpień najpierw posmarować smarem, olejem, WD40, czymkolwiek . No i zdjąłem sobie ten szary plastik z konsoli środkowej - sporo łatwiej odblokować wodzik który się chowa pod konsolą - można nawet rękę włożyć jak śrubokrętem nie idzie. Teraz zgodnie z instrukcją mogę użyć ostatniego narzędzia z listy #pdk
Ostatnio zmieniony 09 gru 2017, 14:43 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 6 razy.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
I ja zrobiłem dziś regulację ale jak to ja trochę po swojemu (oczywiście skorzystałem instrukcji kolegi thudy81) . Najpierw ustawiłem lewarek w pozycji serwisowej i wtedy zobaczyłem w jakiej pozycji jest kopułka. Była ciut za nisko Przestawiłem regulacje tylko na jednej lince i teraz otwory zgrywają się idealnie ale poprawy w zmianie biegów brak
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 15:00 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- KonstantinPol
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Czy to skrzynia czy jednak nie skrzynia, a jak skrzynia to które łożysko?
Szumi nawet jak wcisnę sprzęgło i się toczę na luzie, niezależnie na którym biegu jestem tak samo, niezależnie czy skręcę koła w lewo czy w prawo (w poprzednim aucie jak łożysko koła padało to jednak miało znaczenie w którą stronę zakręt właśnie pokonałem). Natężenie i charakter szumu zmienia się wraz z prędkością auta. Jak się toczę na luzie i przegazuję to nie ma zmiany w dźwięku od tego łożyska.
Edit 09.02.2018: No i zapisałem się do mechanika na poniedziałek. W sumie dobrze - dzisiaj jak wracałem z pracy pojawił się nowy, niepokojący dźwięk z okolic skrzyni, głównie na 5 biegu. Jakby przerywane przycieranie.
Edit 12.02.2018: Skrzynia u mecha , rozbebeszona. Tragedii nie ma, typowe wżery na kołach satelitarnych mechanizmu różnicowego, rolki łożysk matowe, lekkie luzy. Zębatki zdrowe - uff. Zobaczymy co dalej.
Edit 13.02.2018: Skrzynia zrobiona. Jazda testowa na odcinku ~30km (w tym ze 12km obwodnicą) zaliczona Koszt: 1500 pln, w sumie 2 pełne dni bez samochodu (zostawiłem w warsztacie w niedzielę).
Szumi nawet jak wcisnę sprzęgło i się toczę na luzie, niezależnie na którym biegu jestem tak samo, niezależnie czy skręcę koła w lewo czy w prawo (w poprzednim aucie jak łożysko koła padało to jednak miało znaczenie w którą stronę zakręt właśnie pokonałem). Natężenie i charakter szumu zmienia się wraz z prędkością auta. Jak się toczę na luzie i przegazuję to nie ma zmiany w dźwięku od tego łożyska.
Edit 09.02.2018: No i zapisałem się do mechanika na poniedziałek. W sumie dobrze - dzisiaj jak wracałem z pracy pojawił się nowy, niepokojący dźwięk z okolic skrzyni, głównie na 5 biegu. Jakby przerywane przycieranie.
Edit 12.02.2018: Skrzynia u mecha , rozbebeszona. Tragedii nie ma, typowe wżery na kołach satelitarnych mechanizmu różnicowego, rolki łożysk matowe, lekkie luzy. Zębatki zdrowe - uff. Zobaczymy co dalej.
Edit 13.02.2018: Skrzynia zrobiona. Jazda testowa na odcinku ~30km (w tym ze 12km obwodnicą) zaliczona Koszt: 1500 pln, w sumie 2 pełne dni bez samochodu (zostawiłem w warsztacie w niedzielę).
Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 19:03 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 7 razy.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- deltabox
- Posty: 158
- Rejestracja: 26 paź 2016, 16:04
- Imię: Jacek
- Auto: Astra Sports Tourer
- Silnik: 1.4T NET
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 01 mar 2018, 10:26
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
Pytanie odnośnie skrzyni M32: jeśli łożyska w skrzyni są zużyte i zostaną wymienione, czy to oznacza teoretyczny koniec problemów ze skrzynią (do czasu kolejnego zużycia)?
Chodzi o to, czy wymiana łożysk na nowe może spowodować problem z inną częścią (częściami) skrzyni? Jakie prawdopodobieństwo?
Chodzi o to, czy wymiana łożysk na nowe może spowodować problem z inną częścią (częściami) skrzyni? Jakie prawdopodobieństwo?
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Do skrzyni m32 jest potrzebny naprawdę solidny serwis.
Cały problem polega regulacji napięcia wstępnego w układach łożysk stożkowych. Odpowiedni dobór podkładek regulujących luzy bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy jest praktycznie niemożliwy.
U mnie 12kkm po remoncie skrzyni czuć wyraźne luzy w mechaniźmie różnicowym, także jeżeli już ktoś się decyduję na remont m32 to sugeruję szukać serwisu ze specjalizacją do tych skrzyń
Cały problem polega regulacji napięcia wstępnego w układach łożysk stożkowych. Odpowiedni dobór podkładek regulujących luzy bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy jest praktycznie niemożliwy.
U mnie 12kkm po remoncie skrzyni czuć wyraźne luzy w mechaniźmie różnicowym, także jeżeli już ktoś się decyduję na remont m32 to sugeruję szukać serwisu ze specjalizacją do tych skrzyń
161nt167
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 01 mar 2018, 10:26
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
ASO Opla z definicji powinien być solidnym serwisem (?)
Ktoś jeszcze ma opinie na temat wymiany łożysk?
Ktoś jeszcze ma opinie na temat wymiany łożysk?
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
M32 w nowszej wersji i zestaw montazowy: [External Link Removed for Guests] do skladania.