skrzynia biegów po raz kolejny

Awatar użytkownika
Izabela90

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 14 lut 2017, 13:18
Imię: Izabela
Auto: Astra J
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

skrzynia biegów po raz kolejny

#371

Nieprzeczytany post autor: Izabela90 »

arti104
Mam trochę nie zbyt dobre doświadczenia z tym warsztatem... :cry: z innym samochodem...

Awatar użytkownika
Gravemind

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 08 paź 2016, 13:04
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#372

Nieprzeczytany post autor: Gravemind »

Witam,

Ostatnio dopatrzyłem się mocno zapoconego elementu pod maską silnika. Niestety jestem w tej kwestii laikiem, jednak mój mechanik podpowiedział mi, że to problem ze skrzynią (on skrzyniami się nie zajmuje). Czy ktoś mógłby pomóc mi w diagnozie?
Samochód to Astra J, 1.6 115 km, skrzynia 5 biegów.
Poniżej wysyłam zdjęcie (zdjęcie zrobione od frontu, element znajduje się po prawej stronie silnika).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 459
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#373

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

No i zaczęły się problemy z M32 w mojej Asterce - objawy:
1) Czasem mam problem z wrzuceniem 1 i muszę wrzucić najpierw 2,
2) Przy zmianie z 2 na 3 czasem coś przyhaczy - nie ma zgrzytów, po prostu jakby o coś zaczepiał drążek z lewej strony,
3) Zauważyłem kątem oka, że przy zasprzęglaniu po wrzuceniu 4 drążej delikatnie pracuje.

Auto ma nalatane troszkę ponad 150kkm i nie ma łatwo bo kilka razy w roku ciąga przyczepę - jakieś 500-550kg.
Olej wymieniany w tym roku na Fuchsa - zalane 2,5 litra + MoS2. Problemy zaczęły się jakiś czas po wymianie, wcześniej nie zauważyłem w.w. objawów.

Zacząć się bać czy można jeszcze trochę z tym pojeździć?

Szukam warsztatu od skrzyń M32 w okolicach Siedlec (Mazowieckie), ale jak nie ma tu blisko żadnego fachowca to mogę podjechać kawałek (byle nie przez pół Polski). Serwis autoryzowany za same łożyska woła 3000 (słownie: trzy tysiące), a moim zdaniem w połowie tej kwoty można się zamknąć (czytałem tu na forum).

Zacznę od smarowania, potem może regulacja mechanizmu wg. instrukcji kol.Tomasza H. Jak to nic nie da to będzie bieda...
Ostatnio zmieniony 06 lis 2017, 20:41 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 6 razy.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

marcin27061979

Astro-maniak
Posty: 258
Rejestracja: 22 lip 2015, 9:41
Imię: marcin
Auto: Astra J Sport HB
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 4 razy

#374

Nieprzeczytany post autor: marcin27061979 »

Jak wlałeś nowego oleju w ilości 2,5 l to masz obecnie coś około 2,7 l. W skrzyni po zlaniu starego oleju zostaje jakieś 0,2 l.
Proponuje najpierw wyciągnąć 0,3l oleju i ocenić czy zmiana biegów się poprawiła, jak nie to jeszcze 0,2 l. Trudności w zmianie biegów mogą brać się z za dużej ilości oleju. Ja też pół roku temu wymieniłem olej na Fucha i od samego początku skrzynia haczyła, wlałem 2,6 l czyli w skrzyni 2,8 l. Po wymianie nic dobrego z tej czynności nie zauważyłem, wręcz przeciwnie biegi zaczęły haczyć, trudno je było załączyć, przed wymiana było OK, ilość oleju starego zlana ze skrzyni to 1,8 l . Wynika z tego że nie można w każdym przypadku lać pod odpowietrznik.
Tu zacytuje artykuł ze stronu [External Link Removed for Guests] , firmy serwisującej m32, może to Cię przekona:
Wymagana ilość oleju w skrzyni biegów M32 i M20 to 2,4 litra. W czasie wymiany oleju wystarczy wlać 2,2 litra, ponieważ nie ma możliwości zlania oleju w całości i w skrzyni pozostaje najczęściej 100-200 ml. Dopuszczalne jest wlanie do skrzyni 2,5 - 2,6 litra oleju. Spotkaliśmy się z sygnałami, że ilość oleju powyżej 2,4 litra powoduje haczenie w czasie włączania niektórych biegów.
Olej ze skrzyni wyciągniesz przez korek wlewowy, za pomocą dużej strzykawki i rurki gumowej około 1 metr. Kolejność czynności: rozgrzewasz auto, wprowadzasz rurkę jak najgłębiej się da i zaciągasz olej.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 7:59 przez marcin27061979, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 459
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#375

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

To bardzo ciekawe co piszą, że nadmiar oleju może powodować haczenie... dodaję zatem do listy ToDo - odessać olej i sprawdzić.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

Siemionek78

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 28 cze 2017, 8:28
Auto: Astra J
Województwo: podlaskie

#376

Nieprzeczytany post autor: Siemionek78 »

KonstantinPol pisze:QR_BBPOST No i zaczęły się problemy z M32 w mojej Asterce - objawy:
1) Czasem mam problem z wrzuceniem 1 i muszę wrzucić najpierw 2,
2) Przy zmianie z 2 na 3 czasem coś przyhaczy - nie ma zgrzytów, po prostu jakby o coś zaczepiał drążek z lewej strony,
3) Zauważyłem kątem oka, że przy zasprzęglaniu po wrzuceniu 4 drążej delikatnie pracuje.

Auto ma nalatane troszkę ponad 150kkm i nie ma łatwo bo kilka razy w roku ciąga przyczepę - jakieś 500-550kg.
Olej wymieniany w tym roku na Fuchsa - zalane 2,5 litra + MoS2. Problemy zaczęły się jakiś czas po wymianie, wcześniej nie zauważyłem w.w. objawów.

Zacząć się bać czy można jeszcze trochę z tym pojeździć?

Szukam warsztatu od skrzyń M32 w okolicach Siedlec (Mazowieckie), ale jak nie ma tu blisko żadnego fachowca to mogę podjechać kawałek (byle nie przez pół Polski). Serwis autoryzowany za same łożyska woła 3000 (słownie: trzy tysiące), a moim zdaniem w połowie tej kwoty można się zamknąć (czytałem tu na forum).

Zacznę od smarowania, potem może regulacja mechanizmu wg. instrukcji kol.Tomasza H. Jak to nic nie da to będzie bieda...
Miałem podobny problem ze skrzynia i to przy mniejszym przebiegu, szukałem warsztatu i znalazłem w Warszawie Quest Auto Serwis zrobiłem u nich. Bardzo profesjonalnie kompleksowo ale tez sporo zapłaciłem.

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 459
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#377

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Linki przesmarowane - poprawy nie zauważyłem. W sobotę spróbuję odessać nieco oleju, a na koniec podregulować linki.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

jakubek75

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 30 kwie 2017, 11:55
Imię: Robert
Auto: Astra j
Silnik: x17
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie

#378

Nieprzeczytany post autor: jakubek75 »

Siemionek78 pisze:QR_BBPOST
KonstantinPol pisze:QR_BBPOST No i zaczęły się problemy z M32 w mojej Asterce - objawy:
1) Czasem mam problem z wrzuceniem 1 i muszę wrzucić najpierw 2,
2) Przy zmianie z 2 na 3 czasem coś przyhaczy - nie ma zgrzytów, po prostu jakby o coś zaczepiał drążek z lewej strony,
3) Zauważyłem kątem oka, że przy zasprzęglaniu po wrzuceniu 4 drążej delikatnie pracuje.

Auto ma nalatane troszkę ponad 150kkm i nie ma łatwo bo kilka razy w roku ciąga przyczepę - jakieś 500-550kg.
Olej wymieniany w tym roku na Fuchsa - zalane 2,5 litra + MoS2. Problemy zaczęły się jakiś czas po wymianie, wcześniej nie zauważyłem w.w. objawów.

Zacząć się bać czy można jeszcze trochę z tym pojeździć?

Szukam warsztatu od skrzyń M32 w okolicach Siedlec (Mazowieckie), ale jak nie ma tu blisko żadnego fachowca to mogę podjechać kawałek (byle nie przez pół Polski). Serwis autoryzowany za same łożyska woła 3000 (słownie: trzy tysiące), a moim zdaniem w połowie tej kwoty można się zamknąć (czytałem tu na forum).

Zacznę od smarowania, potem może regulacja mechanizmu wg. instrukcji kol.Tomasza H. Jak to nic nie da to będzie bieda...
Miałem podobny problem ze skrzynia i to przy mniejszym przebiegu, szukałem warsztatu i znalazłem w Warszawie Quest Auto Serwis zrobiłem u nich. Bardzo profesjonalnie kompleksowo ale tez sporo zapłaciłem.
Fakt Quest nie jest najtańszy, ale chyba jeden z najsolidniejszych. Nikt cię nie olewa, masz pełny kosztorys i nigdy nie pojechałem do nich na poprawki-nie było potrzeby. Serwisuję tam drugą astrę i jestem b. zadowolony. Jakość ma swoją cenę ?

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 459
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#379

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Dzisiaj odessałem 0,3 litra oleju ze skrzyni (teraz powinno być jakieś 2,4l w niej, bo zalałem 2,5l przy wymianie +0,2 co zostaje daje aż 2,7l czyli za dużo). Zobaczymy czy biegi będą lepiej wchodziły. Po zimie i tak zrobię pełen serwis bo dość wyraźnie ją słychać.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017, 17:50 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 1 raz.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#380

Nieprzeczytany post autor: melon »

Ja wlałem ponad 2,5 l po wymianie i nie uważam, żeby było za dużo. A jak biegi mi słabo wchodziły to zrobiłem regulację cięgien i pomogło.

ODPOWIEDZ