Automatyczna skrzynia biegów???

JankoMuzykant

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 08 cze 2013, 10:42
Imię: Jasiek
Auto: Astra J ST;
Silnik: A 16 XER
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Automatyczna skrzynia biegów???

#41

Nieprzeczytany post autor: JankoMuzykant »

Na końcu mam małą dziurkę! :lol:
A jeśli chodzi Ci o prędkość, to bywa różnie. Raz jest to 120, raz 140 a raz 160.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: Automat »

To prawie jakbyś grał na flecie :lol: .

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Gdzie bym nie pytał wszędzie mówią o wymianie statycznej w 6T40, w Wawie jest firma co robi dynamiczną. Osobiście jest to mój pierwszy automat i jestem zielony w tym temacie. Przy 133tys zrobiłem statyczną ale nie daje mi to spokoju więc czy ktoś może się wypowiedzieć, będę wdzięczny lub namiary na warsztat który zrobi dynamiczną pomimo że słyszę że nie ma możliwości.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 11:27 przez Astroholik, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

Jeśli interesuje Cię Bydgoszcz to mogę podać namiary na gościa. Jak pisałam wcześniej ja bez problemu u niego zrobiłem. Nie było żadnego kłopotu. Podstawa to podobno posiadanie przejściówek aby skutecznie podłączyć maszynę.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Misza pisze:
10 kwie 2015, 16:37
Czy warto? Powiem za dwa tygodnie - czy to nie efekt placebo ;-) Nie narzekałem ale wydaje mi się, że skrzynia chodzi łagodniej, przejście z D na R jest prawie niewyczuwalne.
Jeżeli skrzynia dobrze, sprawnie działała to Ty nawet tego nie poczujesz chyba że chcesz się poczuć lepiej to myśl tak dalej ze jest lepiej. Wymiana oleju jest istotna wręcz konieczna dla samych części w skrzyni i ich odpowiedniego smarowania.

Dodano po 3 minutach 12 sekundach:
jezyktor pisze:
25 maja 2019, 9:27
Podstawa to podobno posiadanie przejściówek aby skutecznie podłączyć maszynę.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wymiana dynamiczna polega na odpięciu chłodnicy oleju skrzyni, podłączeniu do jednego węża stałego dopływu oleju a drugiego do naczynia na wypływający olej. Jaka maszyna do tego potrzebna? Odpalasz, zasysa jednym, wypluwa drugim, przez skrzynię przelatuje 12-15l oleju i wymiana dynamiczna zrobiona. Przy wymianie statycznej spływa ciut mniej niż połowa oleju.

Dla wszystkich którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat ASB spójrzcie na Forum Moka jest tam dział ASB i kolega ArKos "weteran" w ASB wszystko wyjaśnia z AF, 6T... itd
[External Link Removed for Guests]

Agullus

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 13 sie 2019, 18:03
Auto: Opel Zafira A
Silnik: 16XEL
Województwo: zachodniopomorskie

#46

Nieprzeczytany post autor: Agullus »

Witam wszystkich. Planuje powoli zakup Astry J. Silnik albo 1.4T albo 1.6T i zastanawiam się nad wyborem skrzyni czy manualna czy automat.
Przeczytałem wątek na forum Moki i niby nie występują w automacie opisane w([External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] awarie ale i tak mam pytanie. Czy komuś wysypała się może automatyczna skrzynia biegów? Co uległo awarii i jaki był koszt naprawy? Chciałbym wiedzieć na jakie koszty można się narazić. Z M32 każdyw ei jak jest ;)

jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

Astroholik pisze:
Misza pisze:
10 kwie 2015, 16:37
Czy warto? Powiem za dwa tygodnie - czy to nie efekt placebo ;-) Nie narzekałem ale wydaje mi się, że skrzynia chodzi łagodniej, przejście z D na R jest prawie niewyczuwalne.
Jeżeli skrzynia dobrze, sprawnie działała to Ty nawet tego nie poczujesz chyba że chcesz się poczuć lepiej to myśl tak dalej ze jest lepiej. Wymiana oleju jest istotna wręcz konieczna dla samych części w skrzyni i ich odpowiedniego smarowania.

Dodano po 3 minutach 12 sekundach:
jezyktor pisze:
25 maja 2019, 9:27
Podstawa to podobno posiadanie przejściówek aby skutecznie podłączyć maszynę.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wymiana dynamiczna polega na odpięciu chłodnicy oleju skrzyni, podłączeniu do jednego węża stałego dopływu oleju a drugiego do naczynia na wypływający olej. Jaka maszyna do tego potrzebna? Odpalasz, zasysa jednym, wypluwa drugim, przez skrzynię przelatuje 12-15l oleju i wymiana dynamiczna zrobiona. Przy wymianie statycznej spływa ciut mniej niż połowa oleju.

Dla wszystkich którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat ASB spójrzcie na Forum Moka jest tam dział ASB i kolega ArKos "weteran" w ASB wszystko wyjaśnia z AF, 6T... itd
Właśnie do tego stałego dopływu jest potrzebne pompa. Zasysanie nie odbywa się z chłodnicy tylko z misy olejowej , a że przepływ jest przez chłodnice to wiadomo i efekt ssania też. Widziałem gdzieś schemat takiej maszynki ( chciałem nawet takie coś zrobić, ale stwierdziłem, że dla jednego automatu to nie warto, bo nie zamierzam mieć więcej..
.).
Są dwa przepływomierze i na podstawie przepływu oleju ze skrzyni dobierana jest przepływu pompy wtłaczającej. Generalnie to co piszesz może się udać i pewnie daje radę, ale również może się coś przytrzec i nawet tego nie zauważysz i wyjdzie za jakiś czas.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

jezyktor pisze:
13 sie 2019, 19:30
Są dwa przepływomierze i na podstawie przepływu oleju ze skrzyni dobierana jest przepływu pompy wtłaczającej. Generalnie to co piszesz może się udać i pewnie daje radę, ale również może się coś przytrzec i nawet tego nie zauważysz i wyjdzie za jakiś czas.
No to nieźle :) ja tylko cytowałem to co ów wszechwiedzący tam napisał ale bardzo dobrze, że napisałeś swoją teorię z wiedzą. Dlatego jak mu w PW napisałem że ASO każde mówi, że do wymiany jest potrzebna maszyna to nic nie odpisał
[External Link Removed for Guests]

karolJGTC

Astro-maniak
Posty: 55
Rejestracja: 02 paź 2019, 6:11
Imię: Karol
Auto: Astra J GTC
Silnik: X14NET
Rocznik: 2013
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piaseczno/Krasnystaw
Pomocny: 2 razy

#49

Nieprzeczytany post autor: karolJGTC »

Agullus pisze:
13 sie 2019, 18:11
Witam wszystkich. Planuje powoli zakup Astry J. Silnik albo 1.4T albo 1.6T i zastanawiam się nad wyborem skrzyni czy manualna czy automat.
Przeczytałem wątek na forum Moki i niby nie występują w automacie opisane w([External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] awarie ale i tak mam pytanie. Czy komuś wysypała się może automatyczna skrzynia biegów? Co uległo awarii i jaki był koszt naprawy? Chciałbym wiedzieć na jakie koszty można się narazić. Z M32 każdyw ei jak jest ;)

Ty ten autowawer to omijaj z daleka!

to moja opinia z google:

"Radze omijać szerokim łukiem ten pseudo warsztat... Naciągacze i oszusci oszukali mnie na 1250zł! Skuszony opiniami z Google zostawiłem samochód w ostatni tydzień pazdziernika 2019. Nie jestem z Warszawy wiec zasugerowałem się własnie tym o wyborze warsztatu. Ale do rzeczy... Odebrałem, niby olej wymieniony zostawiłem 1250zł. Paragonu oczywiscie nie dali, dali jaki spreparowany kwit z jakiejś maszyny, o użyciu detergentu i ilości oleju. Ponoć wymiana trwać miała 3h, a na paragonach jest tylko 20 min różnicy miedzy detergetem a ilością zużytego oleju. Ok może to nie wyznancznik, druga sprawa dojechałem samochodem i w zbiorniku było 10km do rezerwy wg komputera, odebrałem z takim samym stanem paliwa a ponoć wymiane robią na zapalonym silniku i przez 3h nie spaliło ani 1l. I tu dało mi do myślenia.

Wróciłem do mieszkania, przejrzałem cały samochód w poszukiwaniu śladów wymiany. A ich było zero! Kolejna rzecz dała mi do myślenia, bo ani śruby spustowe, ani węże które są zakute i można je odpiąć albo od chłodnicy albo od korpusu skrzyni nie były ruszone. Są zakurzone tak jak były, ślady mycia, ślady kluczy czy cokolwiek na nakrętkach i na zawleczkach nie ma. Jestem takim człowiekiem ze trochę się znam na samochodach a auto musze przejrzeć od A do Z a że to samochód dla żony wiec sprawdziłem go jeszcze 10 razy bardziej, wiec po zakupie zrobiłem zdjęcia wszystkich elementów samochodu od spodu boku, na podnośniku pod maską z numerami skrzyni itp itd. Jak by coś to mogę zainteresowanym przekazać do wglądu. Sprawdziłem i nic się nie zmieniło, zastanawiałem się jak oni to zrobili.

Ale nie grzebałem dalej sam bo nie mam podnośnika, zaprowadziłem na inny warsztat w celu sprawdzenia czy ten olej był w ogóle wymieniony. I okazało się że nie był... Nawet nie było stanu oleju na rozgrzanej skrzyni, bo najpierw odkręcona została śruba do sprawdzania stanu oleju. Pozniej odkręcono dolną śrubę spustową. Olej był czarny, przepracowany ( załączam zdjęcia ). Przejechałem od wymiany dynamicznej tylko 300km.

Wziąłem próbkę w słoiku, pseudo dokument wymiany i pojechałem do autowawer na reklamację i zwrot pieniedzy za niewymieniony olej.

Jeden pan był w miare miły i przeprosił i powiedział że może przyjąc samochod na reklamację ale tylko na wymianę oleju. Nie zgodziłem się, i zażądałem zwrot gotówki. Wtedy dołączył się drugi, w okularach i zaczął mnie czarować ze olej może taki być po nawet 10km przebiegu bo skrzynia jest uszkodzona... Jak uszkodzona!? 5 dni temu była dobra i teraz jest uszkodzona? Wymiana dynamiczna czyści wszystko i wypłukuje ten syf co tam był. Pan odpowiedział tak, ale ma pan skrzynie uszkodzoną i to nawet jak byśmy 10 razy wymienili tak olej to będzie taki sam. Zdążyłem zasięgnąć opinii rzeczoznawcy przed przyjazdem do autowawer i powiedział ze to jest po prostu nie możliwe i pokazał mi zdjęcie jak to ma wyglądać. Powiedziałem to panom, to pan powiedział ze jest biegłym sądowym i inni biegli się nie znają i że mam uszkodzoną skrzynie.

Samochód 53 tys km i uszkodzona skrzynia... Olej został wymieniony bo pojawiły się lekkie drżenia na postoju przy wcisnietym hamulcu i biegu D.
Pan ciągle powtarzał jak mantre ze moja skrzynia jest uszkodzona. Nie wytrzymałem i zażądałem zwrotu gotowki, w przeciwnym razie zgłosze to na policje jako przestępstwo. Powiedział pan ze tylko mogą wymienić olej jeszcze raz a jesli nie chce to śmiało moge zgłosić to na policje. Wiec jak powiedział tak zrobiłem. Pan policjant powiedział ze to juz nie jest pierwsze zgłoszenie na ten warsztat. Polecił zgłoszenie sprawy do UOKIK, ze wzgleldu na przepisy chroniące osoby fizyczne.

Olej wymieniłem tego samego dnia w innym warsztacie, statycznie. To co udało sie zlać z skrzyni mam jako dowód rzeczowy w sprawie. Eureka, skrzynia przestała drżeć jak to miało miejsce sporadycznie wczesniej. Okazało sie też ze skrzynia nie jest uszkodzona, bo przy mnie podłączono tester do złącza skrzyni a nie tester przez OBD który tylko wskazuje błędy zgłaszane przez komputer. Błędów było 0!


Poniżej zamieszczam zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Kolego,myślę,że prawda może być nieco inna,przynajmniej w bajce jaką ja wymyśliłem :) .
Przypuszczam,że jednak olej Ci zmieniono,ale nie dynamicznie a statycznie ;) .Wówczas caly olej nie spływa,a zalany nowy miesza się ze starym i po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów masz ładnie wybełtany łącznie z paprochami,jakie mogą być w asb po długo nie zmienianym oleju.Zlejesz taki olej i on w niczym nie przypomina tego świeżego.Jak jak miałem kłopot z moją asb robiłem sobie takie "płukanki" chyba z 5-6 i po 5 czy 6 płukance nadal spadał(przy statycznej wymianie) ciemny olej.Ostatecznie moja historia zakończyła się wymianą asb. Nabierz,albo ulej nieco zalanego oleju i sprawdź jego kolor.Jestem prawie pewny,że się zdziwisz :D . Poprosiłbym Cię o nazwę oleju jakim zalano Twoją asb.Wkrótce będę zmieniał olej w mojej asb(AF-17) po przebiegu 40 tys. km.W mojej skrzyni jest olej RAVENOL T-IV.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2019, 11:21 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ