Witam
Mam Astrę J z 2011r 1,4 turbo z 6 biegową skrzynią z przebiegiem 40tyś km. Zaczęła huczeć skrzynia, mechanik mówi że to łożyska w skrzyni czy to możliwe po takim niewielkim przebiegu? Czy miał ktoś podobne problemy proszę o pomoc.
!
Jesteś nowym userem, więc podpowiem Ci abyś na przyszłość zanim założysz nowy wątek zapoznał się z układem działów na forum oraz przeczytał regulamin forum, zwłaszcza art.4 dotyczący zakładania tematów...
Temat przenoszę do właściwego działu...// Wiadomość z:Darian
Jakbyś najpierw poczytał trochę forum, przed założeniem wątku, to byś się dowiedział, że te skrzynie (M32) ogólnie padają jak muchy. Masz rocznik 2011, czyli skrzynię ze starym, prawdopodobnie wadliwym olejem.
[External Link Removed for Guests]
Jak objawia się awaria skrzyni biegów M32 ?
Jeśli awaria skrzyni biegów nie nastąpiła gwałtownie, to najczęstszym objawem są szumy i coraz głośniejsza praca skrzyni. W przeciwieństwie do innych typów skrzyń, szumy są bardzo niepokojącym objawem i świadczą o tym, że skrzynia już zaczęła się poważnie uszkadzać. Szum jest nie tylko objawem uszkodzonych łożysk, ale również trybów. W takim przypadku należy bezwzględnie zaprzestać eksploatacji auta i podjąć naprawę lub wymianę skrzyni biegów.
Skrzynia naprawiona 2 łożyska były zatarte 1920zł u mechanika wymiana 8 łożysk + dwukrotna oleju ze względu na opiłki Serwis wymienia tylko 6 łożysk za 2200zł.
Skrzynie z roczników do 2011 roku był zalewane starszym oplowskim olejem króry nie wytrzymuje obciążeń, teraz skrzynia została zalana nowszą wersją zobaczymy jak długo wytrzyma.
Nowe auta z fabryki Opla wyjeżdżają z poważną wadą,w dzisiejszych czasach mając możliwości techniczne na wysokim poziomie, wypuszczają auta nie nadające się do użytkowania i nikt z Opla nie przyzna się do winy i nie poinformuje nabywców aby zmień olej na lepszy.
Jutro odbieram Asterke 1.4T 140KM i po przeczytaniu kilku postów na temat M32 trochę się przeraziłem jaki piach teraz robią
Powiedzcie mi proszę czy po 2011 roku już nie było problemów z tą skrzynią jako, że zalewali do niej inny olej?
A może warto dla pewności już na samym początku zalać FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 dla świętego spokoju?
faza pisze:nie wiem czy nie lali od 2012 roku dopiero ten słomkowy
Też tak słyszałem. Skrzynie miałem zmienianą na gwarancji w lutym 2012 roku i jak zmieniałem niedawno olej to wyleciał czerwony, ale pewnie w magazynach mieli jeszcze skrzynie ze starym olejem.
Zaraz zaraz, czy ja dobrze rozumiem... że GM od 2010 roku do teraz montuje na całym świecie skrzynie które na potęgę padają jak muchy??? Coś mi tu nie pasuje.
Jeśli byłaby to wada konstrukcyjna to chyba już dawno by ją wyeliminowano. Nie sądzę żeby bardziej opłacało się ponosić koszty serwisowe przez GM niż uciąć głowę sprawie w zarodku....
Czy to jest nowy typ skrzyni? Czy ten model był montowany w poprzednich astrach?
I co po awarii wymieniacie 8 łożysk i po problemie? Już skrzynia się nie popsuje?