Skrzypienie sprzęgła
- was777
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 cze 2014, 15:51
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 110 KM
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Skrzypienie sprzęgła
Od jakiegoś czasu pojawił się u mnie następujący problem. W upalne dni, kiedy temperatura jest wysoka, przy zmianie biegów pedał sprzęgła skrzypi jak nienasmarowane drzwi, najbardziej odczuwalne w korku, bieg 1 i 2. Gdy jest chłodniej, np w letni wieczór problemu nie ma. Mieliście kiedyś taki problem w swoich astrach?
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
U mnie jest dokładnie to samo (w Merivie), irytujące jak cholera.
Skrzypi miejsce, gdzie w pedał wchodzi pręt tłoczka, chyba po prostu wysechł jakiś smar, lub wyrobił się w środku plastik. Jeszcze nie namierzyłem, czym to posmarować, no i dostęp tam nie jest zbyt wygodny.
Może jeszcze skrzypieć zawias pedału, ale nie wydaje mi się z oględzin.
Skrzypi miejsce, gdzie w pedał wchodzi pręt tłoczka, chyba po prostu wysechł jakiś smar, lub wyrobił się w środku plastik. Jeszcze nie namierzyłem, czym to posmarować, no i dostęp tam nie jest zbyt wygodny.
Może jeszcze skrzypieć zawias pedału, ale nie wydaje mi się z oględzin.
[External Link Removed for Guests]
- czarmit
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 paź 2011, 20:18
- Imię: Cezary
- Auto: była Astra J Cosmo
- Silnik: 1.6
- Województwo: mazowieckie
Borykam się z tym problemem od mnie więcej 2 lat. Rok temu (auto było jeszcze na gwarancji) informowałem o tym ASO i stwierdzili, iż wysechł smar w jakimś plastykowym elemencie (tulejka). Uzupełnili i pomogło na niecały rok. Na wiosnę tego roku powtórzyło się to, ale stwierdzili,iż auto jest już po gwarancji i koszt tego (nasmarowania) to 500-600zł, bo muszą odkręcać znaczną część elementów "okołosprzegłowych". Ponadto u mnie jest identycznie jak w opisywanym przypadku, ale sprzęgło "trzeszczy" tylko i wyłącznie podczas jego puszczania z jedynki (ruszanie). Niestety nie jest to stałe i odzywa się tylko wtedy kiedy chce, lecz w gorące dni. Zgłaszałem to nawet do GM Opel w Warszawie przedstawiając problem i pani z centrali powiedziała, że mogą w części kosztów partycypować lub nawet zlecić naprawę za frico, ale od tamtej rozmowy chyba tylko raz miałem ten problem. Największy problem jest w tym, że to się ujawnia wtedy gdy chce , a ASO twierdzi, że trzeba przyjechać kiedy to jest słychać. Paranoja . Ja doraźnie pomagam sobie WD40, psikając co nieco w okolice łączeń pedału sprzęgła. Pomaga na kilka miesięcy.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 11:41 przez czarmit, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 mar 2012, 20:59
- Imię: olek
- Auto: astra
- Silnik: 1,6
- Województwo: pomorskie
Miałem to samo Astra 60tys 2 lata eksploatacji wystarczyło zastosowć W40 i po problemie
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 mar 2012, 20:59
- Imię: olek
- Auto: astra
- Silnik: 1,6
- Województwo: pomorskie
Posmarował trzpień pompki sprzęgła oraz na mechanizm pedału sprzęgła czyli sprężyny. W moim przypadku jak ręką odjął.
- czarmit
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 paź 2011, 20:18
- Imię: Cezary
- Auto: była Astra J Cosmo
- Silnik: 1.6
- Województwo: mazowieckie
Smarowałem/psikałem pedał sprzęgła w jego górnej części (trzeba się trochę łepetyną wepchnąć w okolice pedałów i tam głęboko go potraktować). Jest jeszcze możliwość namierzenia miejsca do smarowania oraz wprowadzenia smaru trochę wyżej, taką szparą pod kokpitem pod zegarami. Dzisiaj jeszcze potraktowałem to miejsce świeżo zakupionym środkiem smarnym w aerozolu. Powinno pomóc bardziej, bo ma on nie wysychać tak jak WD40.was777 pisze:A w którym miejscu to dokładnie posmarowałeś? wystarczy posmarować w40 a ASO sobie za to liczy 500 zł tak?:P
Tak jak wcześniej napisałem, ASO twierdziło, że aby uzupełnić smar muszą zdemontować jakieś części pedału sprzęgła. Stąd miała być taka wartość tej usługi. Nie wiem czy wystarczy posmarować i już. Nie twierdzę, że to jest rozwiązanie na skalę globalną. Ja już nie bardzo wierzę we wszystko co twierdzi ASO. Szczególnie, że w moim przypadku pomogło to tylko na ok 9-10 miesięcy - potem wróciło.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 mar 2012, 20:59
- Imię: olek
- Auto: astra
- Silnik: 1,6
- Województwo: pomorskie
Zgadzam się że lepszy będzie środek zawierający np silikon, użyłem w40 w drodze eksperymentu i pomogło. Gdy się powtórzy użyję czegoś lepszego. Co do ceny w ASO to wynikała ona zapewnie z kosztów demontażu pedału i dalszego rozbierana no i stawek z kosmosu za rbg.
A jeszcze jedna uwaga jak te elementy mają nie skrzypieć skoro wykonane są z tworzywa sztucznego połączonego z elementami metalowymi. Zapewne wszyscy zauważamy po pewnym okresie używania nadmierną "ruchliwość" pedału sprzęgła ale ten typ to ma.
A jeszcze jedna uwaga jak te elementy mają nie skrzypieć skoro wykonane są z tworzywa sztucznego połączonego z elementami metalowymi. Zapewne wszyscy zauważamy po pewnym okresie używania nadmierną "ruchliwość" pedału sprzęgła ale ten typ to ma.
! | Edytuj posty. // Wiadomość z:Dido2@ |
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 mar 2012, 20:59
- Imię: olek
- Auto: astra
- Silnik: 1,6
- Województwo: pomorskie
A jeszcze jedna uwaga jak te elementy mają nie skrzypieć skoro wykonane są z tworzywa sztucznego połączonego z elementami metalowymi. Zapewne wszyscy zauważamy po pewnym okresie używania nadmierną "ruchliwość" pedału sprzęgła ale ten typ to ma.
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Co to było dokładnie?czarmit pisze:świeżo zakupionym środkiem smarnym w aerozolu.
[External Link Removed for Guests]