Asystent ruszania pod górkę
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 mar 2015, 22:07
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Województwo: pomorskie
Asystent ruszania pod górkę
Witam na stronie Dixi Car w dziale "100 pytań do" lub kto "pyta nie błądzi" znalazłem ot taki wpis
cytat
"Czy w Astrze IV z elektronicznym hamulcem postojowym jest możliwość wyłączenia asystenta ruszania pod górę?
Elektryczny hamulec postojowy można wykorzystać do tego, by zapobiec staczaniu się pojazdu z mechaniczną skrzynią biegów podczas ruszania na wzniesieniu. W sytuacji, gdy staczanie się pojazdu jest niepożądane, włączony elektryczny hamulec postojowy pozwoli użyć obu stóp do obsługi pedału sprzęgła i pedału przyspieszenia w przygotowaniu do ruszenia pojazdem w pożądanym kierunku. W takiej sytuacji należy wykonać pedałem sprzęgła i pedałem przyspieszenia normalne ruchy wymagane do ruszenia pojazdem z miejsca. Nie ma potrzeby wciskania wyłącznika w celu zwolnienia elektrycznego hamulca postojowego. Aby wyłączyć tę funkcję, należy pociągnąć w górę i przytrzymać wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego w czasie, gdy pojazd znajduje się w ruchu, co pozostawi elektryczny hamulec postojowy włączony."
i ponieważ bardzo chciałbym wyłączyć to ustrojstwo a sposób opisany powyżej nie działa - czy ktoś mi powie JAK ??
cytat
"Czy w Astrze IV z elektronicznym hamulcem postojowym jest możliwość wyłączenia asystenta ruszania pod górę?
Elektryczny hamulec postojowy można wykorzystać do tego, by zapobiec staczaniu się pojazdu z mechaniczną skrzynią biegów podczas ruszania na wzniesieniu. W sytuacji, gdy staczanie się pojazdu jest niepożądane, włączony elektryczny hamulec postojowy pozwoli użyć obu stóp do obsługi pedału sprzęgła i pedału przyspieszenia w przygotowaniu do ruszenia pojazdem w pożądanym kierunku. W takiej sytuacji należy wykonać pedałem sprzęgła i pedałem przyspieszenia normalne ruchy wymagane do ruszenia pojazdem z miejsca. Nie ma potrzeby wciskania wyłącznika w celu zwolnienia elektrycznego hamulca postojowego. Aby wyłączyć tę funkcję, należy pociągnąć w górę i przytrzymać wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego w czasie, gdy pojazd znajduje się w ruchu, co pozostawi elektryczny hamulec postojowy włączony."
i ponieważ bardzo chciałbym wyłączyć to ustrojstwo a sposób opisany powyżej nie działa - czy ktoś mi powie JAK ??
-
- Posty: 383
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 14:05
- Imię: Arek
- Auto: Astra K
- Silnik: B 14 XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rybnik
Że tak zapytam, ale po co to wyłączać ? Asystent ruszania pod górę włącza się tylko wtedy jak samochód jest na biegu, więc jeśli nie chce się go użyć to pod wzniesieniem wystarczy dać na luz, przynajmniej ja tak mam.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 paź 2011, 12:27
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NEL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Stosując się do tej instrukcji dosłownie trzeba się przygotować na:devirex pisze:Aby wyłączyć tę funkcję, należy pociągnąć w górę i przytrzymać wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego w czasie, gdy pojazd znajduje się w ruchu, co pozostawi elektryczny hamulec postojowy włączony."
- wyjęcie swoich zębów z kierownicy
- zdrapanie pasażera z szyby bądź deski rozdzielczej
Zaciągnięcie tego hamulca w trakcie ruchu pojazdu powoduje faktycznie zaciągnięcie hamulca w trybie awaryjnym. Z racji że jest to elektryk, to nie ma stopniowania mocy hamowania - ryj w szybie gwarantowany. Znam sposób na wprowadzenie hamulca w tryb serwisowy, ale na bank nie jest to metoda opisana przez Dixi Car. Nie znam sposobu na wyłączenie asystenta ruszania pod górę, a szkoda, bo czasem by się taka opcja przydała.
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
- Imię: Krzysztof
- Województwo: świętokrzyskie
Jesteś w "mylnym błędzie". Generalnie działanie hamulca elektrycznego jest dość skomplikowane i zależy od wielu zmiennych, w tym w szczególności od prędkości pojazdu (o ile pamiętam są cztery progi działania) i tego czy silnik pracuje. I nie, nie masz racji pisząc "nie ma stopniowania mocy hamowania - ryj w szybie gwarantowany" ponieważ powyżej pewnej prędkości, całkiem zresztą niewysokiej, hamulec elektryczny hamuje ....... z użyciem ABS'u. Jedynie poniżej 6 km/h (jeśli pamiętam) następuje bezwarunkowe zaciągnięcie linek hamulca. Chcesz to "rozpędź" auto do 40-50 km/h na prostej drodze, byle pustej bo hamowanie faktycznie jest "awaryjne" czyli dość ostre acz w granicach umiaru i przytrzymaj pociągnięty w górę - zaobserwujesz kilka ciekawych rzeczy z mruganiem światłami awaryjnymi włącznie.TomekT pisze:Zaciągnięcie tego hamulca w trakcie ruchu pojazdu powoduje faktycznie zaciągnięcie hamulca w trybie awaryjnym. Z racji że jest to elektryk, to nie ma stopniowania mocy hamowania - ryj w szybie gwarantowany.
Update - proszę bardzo, cała tabelka [External Link Removed for Guests] I nie pisz więcej głupot jak nie wiesz.
Asystent "ruszania", znany w innych markach jako hill holder lub Hill Hold Control (HHC) to nic innego, jak "podtrzymanie" przez centralkę ABS ciśnienia w układzie hamowania jeszcze przez kilka sekund po puszczeniu pedału hamulca ale niezwłocznie po naciśnięciu pedału gazu. Nie ma nic wspólnego z hamulcem elektrycznym, poza tym, że w autach z hamulcem ręcznym jest opcją (bo ręczny jak nazwa wskazuje obsługuje się ręką), a w autach z hamulcem elektrycznym jest montowany "by default" co wynika z różnicy w obsłudze tych hamulców (elektryczny do zwolnienia przyciskiem wymaga przyciśnięcia pedału hamulca). Sensu wyłączania tej bardzo pożytecznej funkcji nie widzę.devirex pisze:i ponieważ bardzo chciałbym wyłączyć to ustrojstwo a sposób opisany powyżej nie działa - czy ktoś mi powie JAK ??
Update:
Hill Start Assist
The hill start assist allows the driver to launch his vehicle without a roll back while he is moving his foot from the brake pedal to the accelerator pedal. The EBCM calculates the brake pressure, which is needed to hold the vehicle on an incline and locks that pressure for a certain time by commanding the appropriate solenoid valves ON and OFF when the brake pedal is released. Hill start assist is activated when the EBCM determines that the driver wishes to move his vehicle up-hill, either backwards or forwards.
The following inputs are used for hill start assist feature:
• Brake switch
• Brake pressure
• Longitudinal acceleration
• Engine torque
• Reverse gear information
• Clutch switch
• Accelerator pedal position
• Vehicle speed
! | Jeżeli koniecznie musisz dodać coś do swojej wypowiedzi, użyj opcji "Edytuj" // Wiadomość z:Dido2@ |
Ostatnio zmieniony 19 mar 2015, 1:51 przez K-y-n-i-u, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 mar 2015, 22:07
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Województwo: pomorskie
Nie wiedziałem o tym , zobaczę dziś czy faktycznie tak jest , jeśli tak to może nauczę się z tym żyćAras55 pisze:Że tak zapytam, ale po co to wyłączać ? Asystent ruszania pod górę włącza się tylko wtedy jak samochód jest na biegu, więc jeśli nie chce się go użyć to pod wzniesieniem wystarczy dać na luz, przynajmniej ja tak mam.
Po drugie ktoś napisał że to pożyteczna funkcja - może i tak ale nie w każdej sytuacji (sam chciałby panować nad odruchami auta) .Wczoraj chciałem włączyć się szybko do ruchu a było pod górkę i uwierzcie mi nie wyglądało to zbyt efektownie. Szybki start , hamulec nie zdążył się rozłączyć coś rąbnęło z tylnego zawieszenia , silnik prawie zgasł ;/
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
- Imię: Krzysztof
- Województwo: świętokrzyskie
To nie hill holder był przyczyną bo on hamuje .... przednimi kołami. No w sumie wszystkimi ale ponieważ jest podział mocy hamowania to przód hamuje jakieś 7 razy silniej niż tył. I możesz to eksperymentalnie sprawdzić - stań na bardziej stromej górce, zaciągnij elektryczny i puść pedał hamulca. Po trzech - czterech sekundach "poczujesz" że odpuścił hill holder a autem leciutko szarpnęło bo przeniosło obciążenie na tylne koła.devirex pisze: Szybki start , hamulec nie zdążył się rozłączyć coś rąbnęło z tylnego zawieszenia , silnik prawie zgasł ;/
- Quakow
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 gru 2006, 21:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J ST OPC Line 160+++
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3City
- Kontakt:
Tak wczytałem się w wasze wpisy i jak dla mnie to są zwolennicy takiego systemu jak i przeciwnicy -w poprzedniej Astrze H nie miałem tego systemu i czułem jakiś niedosyt choć była bogato wyposażona , w obecnej Astrze J mam ten system i mnie denerwuje i także bym się go pozbył
----Diagnozy OP-COM-programowanie także ASTRA J---
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 mar 2015, 22:07
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Województwo: pomorskie
zastosowałem się do powyższego wybijając na luz przed zatrzymaniem się na wzniesieniu , ok hill holder nie uaktywnił się - lecz zrobił to jak tylko wbiłem pierwszy bieg ;/Aras55 pisze:Że tak zapytam, ale po co to wyłączać ? Asystent ruszania pod górę włącza się tylko wtedy jak samochód jest na biegu, więc jeśli nie chce się go użyć to pod wzniesieniem wystarczy dać na luz, przynajmniej ja tak mam.
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 02 cze 2011, 15:29
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 110KM
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Marki
a u mnie się uaktywnił...
Astra IV Sport, 1.7 110KM
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
- Imię: Krzysztof
- Województwo: świętokrzyskie
A ja jestem ciekaw czy zadaliście sobie trud przeczytania tego co zamieściłem czy też wstyd wam przyznać, że nie znacie angielskiego i nawet translatorem nie przelecieliście tych opisów.