Jarzma Hamulców identyfikacja
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 paź 2008, 13:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Jarzma Hamulców identyfikacja
Witam
Podepnę się pod wątek:
Do układu 16" (J60) potrzebuję znać rozmiary klucza do śrub zacisku oraz jarzma (oczywiście przód).
W weekend zamierzam wymienić komplet i chcę sprawdzić bez wcześniejszego zdejmowania koła czy mam wszystkie potrzebne narzędzia.
Dzięki z góry za pomoc.
Podepnę się pod wątek:
Do układu 16" (J60) potrzebuję znać rozmiary klucza do śrub zacisku oraz jarzma (oczywiście przód).
W weekend zamierzam wymienić komplet i chcę sprawdzić bez wcześniejszego zdejmowania koła czy mam wszystkie potrzebne narzędzia.
Dzięki z góry za pomoc.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Do wymiany klockow wystarczy plaska 13(dobra,ciasna I mocna) i 19. Do Jarzma chyba nasadowy 17
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 paź 2008, 13:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
A więc tak:
zaciski to klucz 10
jarzma 22, takim odkręciłem ale dosyć luźno siedział, jutro podczas składania sprawdzę czy to czasem nie jest 21 (mam już lepsze nasadki.
Popalić mi dała śrubka M6 trzymająca tarczę, koniec który wyszedł za kołnierz piasty mocno skorodował i nie mogłem dać mu rady
Martwi mnie tylko zapis w workshopie, że śruby mocujące jarzmo mają być NOWE.
Kupię je w motoryzacyjnym czy tylko serwis ?
No i nie mam kątomierza do klucza dynamometrycznego, będzie trzeba "na oko" dociągnięcie zrobić.
zaciski to klucz 10
jarzma 22, takim odkręciłem ale dosyć luźno siedział, jutro podczas składania sprawdzę czy to czasem nie jest 21 (mam już lepsze nasadki.
Popalić mi dała śrubka M6 trzymająca tarczę, koniec który wyszedł za kołnierz piasty mocno skorodował i nie mogłem dać mu rady
Martwi mnie tylko zapis w workshopie, że śruby mocujące jarzmo mają być NOWE.
Kupię je w motoryzacyjnym czy tylko serwis ?
No i nie mam kątomierza do klucza dynamometrycznego, będzie trzeba "na oko" dociągnięcie zrobić.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2017, 22:10 przez bronks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 cze 2017, 23:56
- Imię: paweł
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: zawiercie
U mnie też przy nierównościach były metaliczny dżwięk myślałem że amory tylne ale to nie to.Okazało się z za luzne jarzmo zacisku jest i ono wydawało dżwięk.Na zdjęciu nr 1 pokazane jest gdzie założyłem sprężyne w celu zlikwidowania luzu,dodatkowo okręciłem śruby mocujące docisk przesmarowałem prowadnice zacisku i jest ok cisza.Jeszcze jest jeden patent na zdjeciu nr 2 wywiercić dziurę na zacisku i założyć sprężynę.I mam pytanie czy ktoś z was wymieniał zestaw prowadnic do zacisków?czy dało to efekt podaje link [External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2017, 19:45 przez pawełek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Jakim smarem powinno nasmarować się prowadnice zacisku podczas ich wymiany?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2016, 15:43
- Auto: Astra J Cosmo HTB 5
- Silnik: 1.4T (LPG)
- Województwo: dolnośląskie
- Pomocny: 1 raz
Cześć, mam problem jak z początku tematu. Strasznie stukają mi jarzma. Mam kupić jarzma na przód i prowadnice. Jest problem, bo nigdzie nie mogę dostać jakiś zamienników a jedno jarzmo w ASO to koszt 868 zł! Normalnie pogięło ich, macie jakieś namiary gdzie to dostać w rozsądniejszej cenie?
- mirpo
- Posty: 83
- Rejestracja: 04 sty 2016, 21:06
- Imię: Mirek
- Auto: Astra J ST OPC line
- Silnik: A20DTH
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Ja kupiłem na allegro z używanego auta po przebiegu 30 tys. Szukałem nowych sztuk w sklepach ale ceny zaporowe, tak jak piszesz. W końcu kupiłem zaciski i jarzma z wersji GTC z rocznika 2015, a więc rozmiar 321mm no i tym samym zrobiłem sobie upgrade z rozmiaru 300 mm.
Za zacisk 70 zł płaciłem.
Jak Narazie widzę same plusy tej zmiany
Nie kupiłem jarzm pod swój rozmiar 300 mm ponieważ ciężko było znaleźć, a jak już były to sprzedawca nie był w stanie powiedzieć z którego rocznika było auto dawca tych jarzm. A kupić tak samo klekoczące to mijalo się z celem.
Za zacisk 70 zł płaciłem.
Jak Narazie widzę same plusy tej zmiany
Nie kupiłem jarzm pod swój rozmiar 300 mm ponieważ ciężko było znaleźć, a jak już były to sprzedawca nie był w stanie powiedzieć z którego rocznika było auto dawca tych jarzm. A kupić tak samo klekoczące to mijalo się z celem.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2018, 18:24 przez mirpo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2016, 15:43
- Auto: Astra J Cosmo HTB 5
- Silnik: 1.4T (LPG)
- Województwo: dolnośląskie
- Pomocny: 1 raz
No właśnie, kopić to samo to słabo
Ja sprzedaję swoją Astrę i muszę to zrobić, bo każdy kto przyjdzie oglądać po przejażdżce powie mi, że zawieszenie do roboty
Ceny serwisu, to jakiś kosmos, kto to kupuje? Jarzmo 868 zł i prowadnica 110 zł. Prawie 2 tys. zł za taką Patrzyłem w internecie ale nie ma sensownych kompletów a najgorsze, że nowych zamienników też nie ma.
Ja sprzedaję swoją Astrę i muszę to zrobić, bo każdy kto przyjdzie oglądać po przejażdżce powie mi, że zawieszenie do roboty
Ceny serwisu, to jakiś kosmos, kto to kupuje? Jarzmo 868 zł i prowadnica 110 zł. Prawie 2 tys. zł za taką Patrzyłem w internecie ale nie ma sensownych kompletów a najgorsze, że nowych zamienników też nie ma.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2018, 20:02 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.