Jarzma Hamulców identyfikacja
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Re: Jarzma Hamulców identyfikacja
Teraz przeglądałem ofertę Intercars klocków. Niektóre posiadają "wkładkę wytłumiającą", czyli taśmę klejąca dwustronną.
np.:
[External Link Removed for Guests]
U siebie zauważyłem, że po malowaniu zacisków na początku było jakby lepiej, ale w krótkim okresie się pogorszyło i jest gorzej niż było. Widocznie po wyczyszczeniu i ruszeniu tych blaszek ustalających klocki zwiększyły się luzy.
Jednakże skoro producenci klocków, nie tylko Bosch, dają wytłumienie, to znaczy, że w wprowadzeniu klocków jest "pies pogrzebany"
np.:
[External Link Removed for Guests]
U siebie zauważyłem, że po malowaniu zacisków na początku było jakby lepiej, ale w krótkim okresie się pogorszyło i jest gorzej niż było. Widocznie po wyczyszczeniu i ruszeniu tych blaszek ustalających klocki zwiększyły się luzy.
Jednakże skoro producenci klocków, nie tylko Bosch, dają wytłumienie, to znaczy, że w wprowadzeniu klocków jest "pies pogrzebany"
-
- Posty: 663
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
- Imię: Norbert
- Auto: Astra J,Insignia
- Silnik: 1.6 T,2.8 T
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Coś w tym może być,bo u mnie problem wystąpił po tym jak 2 razy aso rozbierało tylne hamulce i czyściło.kmy pisze: Widocznie po wyczyszczeniu i ruszeniu tych blaszek ustalających klocki zwiększyły się luzy."
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
I od wersji silnika i wersji nadwozia. W dieslach to chyba we wszystkich jest J60.TerraX pisze:Od czego zależy jakiej wielkości są tarcze?
Chyba można też hamulce skojarzyć z rozstawem śrub felgi. Dla 5x115 jest J60 16" a dla 5x105 jest J67 czyli 15"
@norbi333 to by się zgadzało także dlatego, że jak czytam o tym, to każdy, kto był w ASO z tym problemem to początkowo było lepiej, a po czasie gorzej niż przed naprawą. Teraz to nie sprawdzę tych opasek, bo jestem po zabiegu, wczoraj wyszedłem ze szpitala, ale za jakiś tydzień to sprawdzę to
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Ja też miałem smarowanie te trawienie i też po jakimś czasie jest gorzej niż bylo. Właśnie udało mi się kupić na alledrogo 2 zaciski razem z jarzmami w sumie za 100zl + KW. Dlatego tak dopytywalem o te wersje tarcz. Części niby z auta z 2014 roku z przebiegiem 12tys km. Spróbuję podmienić jarzma i trzpienie i zobaczymy co to da.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Tylko wszystko wskazuje, że problemem nie są jarzma i zaciski a same klocki i te blaszki ustalające klocki.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Nie wiem jak u was ale u mnie te stuki są dość mocne i wątpię żeby klocki tak się tlukly bo są zbyt lekkie poprostu. Poza tym już kilku kolegów pisało że wymiana jarzm rozwiązała problem. W każdym bądź razie stowka to nie majątek więc jak to nie pomoże to nie będzie tragedii
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Jestem po wymianie jarzm, dodatkowo okazało się, że mocowanie sterownika się urwało i sterownik latał w uchwycie tłukąc się o obudowę akumulatora. Po tym wszystkim jest zdecydowana poprawa, czasami tylko przy większych poprzecznych nierównościach dobiega jakiś hałas z lewego przedniego nadkola. Nie jest to wg mnie dźwięk z zawieszenia. Pytanie do was - czy w tym nadkolu leci jakaś wiązka np z kostką, która może stukać o blachę? Albo czy jest tam coś innego co mogło się urwać z uchwytu i się tłucze przy większych nierównościach?