Jarzma Hamulców identyfikacja

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

Re: Jarzma Hamulców identyfikacja

#11

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Teraz przeglądałem ofertę Intercars klocków. Niektóre posiadają "wkładkę wytłumiającą", czyli taśmę klejąca dwustronną.
np.:
[External Link Removed for Guests]

U siebie zauważyłem, że po malowaniu zacisków na początku było jakby lepiej, ale w krótkim okresie się pogorszyło i jest gorzej niż było. Widocznie po wyczyszczeniu i ruszeniu tych blaszek ustalających klocki zwiększyły się luzy.

Jednakże skoro producenci klocków, nie tylko Bosch, dają wytłumienie, to znaczy, że w wprowadzeniu klocków jest "pies pogrzebany"

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

Od czego zależy jakiej wielkości są tarcze? Od wersji s ilnikowej czy od wersji nadwozia? Czy dla danego silnika np 1.7cdti, są takie same tarcze?

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

kmy pisze: Widocznie po wyczyszczeniu i ruszeniu tych blaszek ustalających klocki zwiększyły się luzy."
Coś w tym może być,bo u mnie problem wystąpił po tym jak 2 razy aso rozbierało tylne hamulce i czyściło.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

TerraX pisze:Od czego zależy jakiej wielkości są tarcze?
I od wersji silnika i wersji nadwozia. W dieslach to chyba we wszystkich jest J60.

Chyba można też hamulce skojarzyć z rozstawem śrub felgi. Dla 5x115 jest J60 16" a dla 5x105 jest J67 czyli 15"

@norbi333 to by się zgadzało także dlatego, że jak czytam o tym, to każdy, kto był w ASO z tym problemem to początkowo było lepiej, a po czasie gorzej niż przed naprawą. Teraz to nie sprawdzę tych opasek, bo jestem po zabiegu, wczoraj wyszedłem ze szpitala, ale za jakiś tydzień to sprawdzę to :)

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

Ja też miałem smarowanie te trawienie i też po jakimś czasie jest gorzej niż bylo. Właśnie udało mi się kupić na alledrogo 2 zaciski razem z jarzmami w sumie za 100zl + KW. Dlatego tak dopytywalem o te wersje tarcz. Części niby z auta z 2014 roku z przebiegiem 12tys km. Spróbuję podmienić jarzma i trzpienie i zobaczymy co to da.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Tylko wszystko wskazuje, że problemem nie są jarzma i zaciski a same klocki i te blaszki ustalające klocki.

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

Nie wiem jak u was ale u mnie te stuki są dość mocne i wątpię żeby klocki tak się tlukly bo są zbyt lekkie poprostu. Poza tym już kilku kolegów pisało że wymiana jarzm rozwiązała problem. W każdym bądź razie stowka to nie majątek więc jak to nie pomoże to nie będzie tragedii :)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Wymieniaj i daj znać.

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

Myślę że w przeciągu dwóch trzech tygodni będę miał trochę czasu żeby wymienić te jarzma to sam znać co i jak

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

Jestem po wymianie jarzm, dodatkowo okazało się, że mocowanie sterownika się urwało i sterownik latał w uchwycie tłukąc się o obudowę akumulatora. Po tym wszystkim jest zdecydowana poprawa, czasami tylko przy większych poprzecznych nierównościach dobiega jakiś hałas z lewego przedniego nadkola. Nie jest to wg mnie dźwięk z zawieszenia. Pytanie do was - czy w tym nadkolu leci jakaś wiązka np z kostką, która może stukać o blachę? Albo czy jest tam coś innego co mogło się urwać z uchwytu i się tłucze przy większych nierównościach?

ODPOWIEDZ