lewarek biegów ciężko chodzi
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 02 cze 2011, 15:29
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 110KM
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Marki
lewarek biegów ciężko chodzi
Hejka,
czy miał może ktoś już taki przypadek, że lewarek ciężko chodzi?
dokładniej, to gdy chcę wrzucić "1" to dizeje się tak, że jak przesuwam lewarek do siebie to on nie wraca do pozycji 0, nie odbija. Generalnie cięzko przesunąć w lewo (ten początkowy ruch przy wrzucaniu "1")
Jest tak tylko na początku jazdy i dopiero teraz, jak zrobiło się zminiej - z czasem (po kilku km jazdy) wszystko wraca do normy.
Niski poziom oleju?
czy miał może ktoś już taki przypadek, że lewarek ciężko chodzi?
dokładniej, to gdy chcę wrzucić "1" to dizeje się tak, że jak przesuwam lewarek do siebie to on nie wraca do pozycji 0, nie odbija. Generalnie cięzko przesunąć w lewo (ten początkowy ruch przy wrzucaniu "1")
Jest tak tylko na początku jazdy i dopiero teraz, jak zrobiło się zminiej - z czasem (po kilku km jazdy) wszystko wraca do normy.
Niski poziom oleju?
Astra IV Sport, 1.7 110KM
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Kolega widzę mnie uprzedził.
Mam podobny o ile nie identyczny problem.
Wczoraj przy wybijaniu wstecznego dźwignia nie chciała sama wracać na pozycję neutralną tylko deliktanie zostawała przechylona w lewą stronę. Próbowałem kilka razy na przemian wrzucać wsteczny i luz, ale problem nie znikał. Wbijanie biegów w prawą stronę nie powodowało żadnych rproblemów i dźwignia lądowała tam gdzie trzeba.
Po przejażdżce na zakupy problem zniknął. Nie wiem czy to była kwestia tego, że silnik był zimny a potem na rozgrzanym problem sie rozwiązał. Niemniej jednak udało mi się znaleźć podobny wątek [External Link Removed for Guests], który mówi o wymianie mechnizmu lewarka.
Mam podobny o ile nie identyczny problem.
Wczoraj przy wybijaniu wstecznego dźwignia nie chciała sama wracać na pozycję neutralną tylko deliktanie zostawała przechylona w lewą stronę. Próbowałem kilka razy na przemian wrzucać wsteczny i luz, ale problem nie znikał. Wbijanie biegów w prawą stronę nie powodowało żadnych rproblemów i dźwignia lądowała tam gdzie trzeba.
Po przejażdżce na zakupy problem zniknął. Nie wiem czy to była kwestia tego, że silnik był zimny a potem na rozgrzanym problem sie rozwiązał. Niemniej jednak udało mi się znaleźć podobny wątek [External Link Removed for Guests], który mówi o wymianie mechnizmu lewarka.
- zawadiaka
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2014, 21:56
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Województwo: lubuskie
Witam, ja mam podobny problem od 2 lat. Lewarek nie chce wracać na luzie do środka, tylko pozostaje po lewej stronie. Moim zdaniem nie jest to problem sprężyny, jak sugeruje wspomniany wątek, bo problem znika wiosną, kiedy robi się cieplej i jest ok do jesieni.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Byłem wczoraj w ASO po pióro wycieraczki na tył i przy okazji zapytałem o tą kwestię. Odpowiedż była taka, że mogą to być linki od skrzyni - są dwie. Jedna odpowiada za odbijanie w prawo, druga w lewo stąd pewnie nasze problemy. Koszt linek od 600 do 1200 w zależnosci od wersji + oczywiście montaż (sporo). Ja mimo wszystko się chyba zdecyduje, gdyż dodatkowo wkurza mnie to chaczenie przy wbijaniu biegów. Trudno, chciałęm montować webasto, ale wolę doprowadzić to do stanu jak należy. Mam nadzieję, że to bedzie tylko to i że nie będą wymyślali dodatkowych usterek - nie chciałbym zaostawiać tam 5 kafli.
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 02 cze 2011, 15:29
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 110KM
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Marki
daj znać, czy pomogło!
Astra IV Sport, 1.7 110KM
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Jeśli dobrze pamiętam, to chyba w Merivach (pierwszy rocznik?) była akcja serwisowa związana z linkami od skrzyni. Coś na ten temat było w OpelTIS.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 02 cze 2011, 15:29
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 110KM
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Marki
mały update objawów
pierwsze odpalenie po nocy - działa idealnie.
przejdadę trochę, temp silnika/skrzyni ciut podskoczy - drążek nie wraca do normalnej pozycji.
po kolejnych kilku km, gdy już dobrze się rozgrzeje - działa idealnie.
czyli tak jakby w pewnym zakresie temp. coś tam gęstaniało
tylko co?
pierwsze odpalenie po nocy - działa idealnie.
przejdadę trochę, temp silnika/skrzyni ciut podskoczy - drążek nie wraca do normalnej pozycji.
po kolejnych kilku km, gdy już dobrze się rozgrzeje - działa idealnie.
czyli tak jakby w pewnym zakresie temp. coś tam gęstaniało
tylko co?
Astra IV Sport, 1.7 110KM
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Po wizycie w serwisie ASO podtrzymuje swoje wcześniejsze podejrzenia co do tego, że sprawcą nie odbijania lewarka są linki. Trochę to przykre, że w 3-letnim aucie z nalotem co prawda 100kkm, ale jednak takie niespodzianki się pojawiają. Żadne półśrodki tutaj nie wchodzą w rachubę - smarować się podobno nie smaruje tam nic. Jedyne co zostało to wymina: 900PLN linki + 250 PLN robocizna. Do tego zaproponowali rabat 15%. Na chwilę obecną poradzili, aby pojeździć jeszcze trochę dopóki to blokowanie odbijania nie będzie powtarzalne - aktualnie występuje nieregularnie i niezbyt często.
Gorszą informacją, która potwierdzila niestety moje przypuszenia jest to, że zaczyna odzywać się skrzynia. Jak wiadomo wędrowanie lewarka jest symptomem zużytych łożysk w sławnej niestety skrzyni M32. U mnie nie jest to aż tak mocno widoczne, ale delikatne ruchy lewarka można czasami wyczuć. Koszt wymiany łożysk ~2500PLN.
Biorąc pod uwagę powyższe linki idą na chwilę obecną w odstawkę i zaczynam się zastanawiać nad wymianą łożysk w skrzyni M32. Problem polega na tym, że nie wiem czy jest to inwestycja dla mnie opłacalna, gdyż po pierwsze mało jeżdzę (jedynie w zimie; w lato auto praktycznie stoi nie ruszane) a dwa nie wiem jak długo będę się tym autem bujał - możliwe, że za rok będę chciał zmienić.
Gorszą informacją, która potwierdzila niestety moje przypuszenia jest to, że zaczyna odzywać się skrzynia. Jak wiadomo wędrowanie lewarka jest symptomem zużytych łożysk w sławnej niestety skrzyni M32. U mnie nie jest to aż tak mocno widoczne, ale delikatne ruchy lewarka można czasami wyczuć. Koszt wymiany łożysk ~2500PLN.
Biorąc pod uwagę powyższe linki idą na chwilę obecną w odstawkę i zaczynam się zastanawiać nad wymianą łożysk w skrzyni M32. Problem polega na tym, że nie wiem czy jest to inwestycja dla mnie opłacalna, gdyż po pierwsze mało jeżdzę (jedynie w zimie; w lato auto praktycznie stoi nie ruszane) a dwa nie wiem jak długo będę się tym autem bujał - możliwe, że za rok będę chciał zmienić.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 11 lip 2008, 23:09
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.4 XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Chełmek
Przecież to mały problem ja się z nim uporalem w 5 minut wystarczy przesmarowac chocby olejem czy wd-40 te chromowane pręty , tam jest oring który zbiera kurz etc i on z czasem staje sie suchy . spróbujcuie popsikac po tych prętach(nie wiem jak sie fachowo nazywają) które wychodzą z pancerza i powrzucać kolejno biegi.Tylko nie mówić ze syf i kurz sie bedzie teraz lepił jak tak popsikałem rok temu i od tego czasu mam spokój. A skoro w ASO twierdzą ze tylko wymiana bo tam są tylko sami "wymieniacze" to czemu nie przesmarować skoro i tak linki są '"złe'' sorry ale do fachowców z serwisu mam juz wyrobione swoje zdanie.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Też byłem zdziwiony jak mi powiedzieli, że się nic tam nie smaruje.
A jak wygląda dostęp do tych linek?
Tylko od spodu auta rozumiem?
A jak wygląda dostęp do tych linek?
Tylko od spodu auta rozumiem?