Tarcze + klocki do 1.6 T

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

Tarcze + klocki do 1.6 T

#1

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Czeka mnie wymiana tarcz i klocków (hamulce 16"). Przód i tył. Mam jakiś problem z tylnymi hamulcami (na razie długo by opisywać) i od diagnozy w poniedziałek zależy co będę mógl zrobić. Wyjeżdżam w środę na Litwę. No i pojawiają się dwa scenariusze. Jeśli uda się na czas wyjazdu pozbyć sie problemu, to będę mógł coś pogrymasić (wariant 1). Jeśli będę musiał robić na cito, to musze brać, to co jest na półce (wariant 2).

Wariant 1:
- myślę o tarczach Mikoda, nawiercanych. Opinie przyzwoite, cena wręcz niska. Do tego klocki. Tylko jakie? Jeśli chodzi o tarcze to jakieś sugestie? Powiedzmy, że na tarcze mógłbym wydać w granicach 1000zł (zestaw Mikody ok 665zł z wysyłką).
Obecne mają bicie - jakie są zamontowane, nie mam zielonego pojęcia, obstawiam, że oplowskie, bo właściwie wszystko poprzedni właściciel robił w Oplu. Na myopel nie ma wpisu o wymianie tarcz więc niewykluczone, że nie były wymieniane.

Wariant 2:
- prawdopodonie Intercars. Jaki zestaw macie przetestowany? Chodzi przede wszystkim o odporność na krzywienie tarcz.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

Mikody są słabe.
Osobiście używam kompletów Ate lub TRW. Oba zestawy sprawdzają się bardzo dobrze

adaś

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 14 mar 2016, 9:24
Auto: astra j 1.6 executive
Silnik: a16let
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: adaś »

Też odradzam mikody, tarcze cienkie ładnie wyglądają ale się krzywią i ścinają niemiłosiernie klocki, znajomy miał w astrze g, polecam jak najbardziej tarcze zimmerman lub textar, klocki ATE lub TRW

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Misza »

W końcu strona brakeparts wróciła do życia :)
Na tył pójdą Zimmerman Standard Coatz + klocki najpewniej ATE.
Jeśli będę musiał wymieniać przód to obstawiam Zimmerman Sprt Coatz + klocki ATE.
W sklepie namawiają na klocki Hawks HPS ale cena jest zabójcza. Niby bezpiczeństwo nie ma ceny ale stockowe rozwiązania też hamują, więc to co sobie wydumałem powinno dać radę.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

adaś

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 14 mar 2016, 9:24
Auto: astra j 1.6 executive
Silnik: a16let
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: adaś »

Dobry zestaw u siebie to samo będę pewnie montowal, myślałem nad ate ceramicznymi ale jest tyle pozytywnych opinii co i negatywnych i sobie odpuściłem.

Gridus

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 11 gru 2014, 21:47
Auto: Astra j 1.4 Turbo LPG
Silnik: A14NET
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: Gridus »

Zamontowałem ten zestaw o którym mówisz 5 tys temu Zimmerman Sprt Coatz + klocki ATE i jest wszystko ok.
Jedynie ma wrazenie , że ten zestaw hamuje lepiej jak jest ciepły czyli jak depne raz drugi to trzeci wyraznie lepiej hamuje .
Przez te otwory szybko sie studza i wlasnie dla tego je kupiłem :)
2 kpl orginalne GM biły niemiłosiernie
tarcze 276 mm
Muszę tu powiedziec szczerze z tarczami jak z przyrodzeniem u faceta - wiekosci nie da sie oszukac :) 276 mm sa za male do tego auta .

Zastanawiałem się nad założeniem 300 mm z uzywanego auta ale z moim szczesciem obawiałem się czy nie beda biły minimalnie - w końcu 3 setki milinetra juz mnie denerwuje , lecz jestem pewein , że jak dojade te tarcze to zaryzykuje

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Misza »

U siebie mam z przodu 300mm, z tyłu 292mm (oznaczenie J60).
Na tył, stety - niestety, poszedł zestaw ATE - klocki i tarcze. Był problem ze stroną sklepu a musiałem szybko działać. Przód będzie bez pośpiechu więc na pewno będzie zimmerman ;)
Ostatnio zmieniony 24 lut 2017, 15:47 przez Misza, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
Laz

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2016, 16:57
Imię: Piotr
Auto: Astra J Sport
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Laz »

W środę byłem właśnie na przetoczeniu tarcz, zimmermanów std.
Przebieg ca 3-4tys - jeszcze poprzedni wł zmieniał, bicie odkąd kupiłem - tylko się nasilało. żadnego upalania, parę "większych" hamowań z dużej prędkości - ostatnio każde depnięcie w hamulec >50 i już bicie na kierownicy nie do zniesienia.

Najwięcej do zebrania było na lewej tarczy, i to od wewn strony:|

Tak że pojeżdzę jeszcze trochę, będę monitorował, dawał znać co i na jak długo to dało,

na lato conajmniej dam jakieś sportowe klocki.

niemniej jak czytam Wasze posty - to już nie wiem co sam był wybrał, fakt faktem - mikodę z daleka, na podstawie przeszłych doświadczeń.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2017, 14:11 przez Laz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomfish07

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 12 gru 2016, 19:17
Imię: Tomek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: tomfish07 »

ATE spokojnie mozna montować. "Sportowe" klocki- nie widzę sensu przy tej mocy i jezdzie miejskiej. Wyczynowe mają sens przy konkretnej mocy i wykorzystaniu na torze.

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#10

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Nie trzeba jechać na tor wystarczy wyjazd w góry ate czy zimmermann nie wspominając o trw potrafią się pokrzywić. Ja montuje ATE najmniej reklamacji .
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

ODPOWIEDZ