Dziwny dźwięk po wciśnięciu hamulca - lewe tylne koło
- Thew991
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 paź 2016, 7:34
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J 1.7 125KM
- Silnik: A17DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Dziwny dźwięk po wciśnięciu hamulca - lewe tylne koło
Mam następujący problem: po wciśnięciu hamulca z lewego tylnego koła dobiega dziwny, krótki dźwięk, jakby "szurnięcie", obtarcie się czegoś. Dźwięk niski, występuje jedynie przy rozpoczęciu hamowania, jedynie przy prędkościach rzędu 10-40 km/h, nieregularnie. Zazwyczaj po jeździe na nierównościach albo po skręcie, ale nie jest to regułą.
Samochód kupiony miesiąc temu, dźwięk występował od początku. Przed sprzedażą poprzedni właściciel wymieniał klocki tył (tarcze stare), po zakupie na przeglądzie wyczyszczone prowadnice klocków - bez efektu. W zeszłym tygodniu u mechanika cały hamulec rozebrany - brak zastrzeżeń, a dźwięk pozostał.
Jakiś pomysł, zanim wymienię tarcze i klocki na nowe? Ktoś miał podobny problem?
Samochód kupiony miesiąc temu, dźwięk występował od początku. Przed sprzedażą poprzedni właściciel wymieniał klocki tył (tarcze stare), po zakupie na przeglądzie wyczyszczone prowadnice klocków - bez efektu. W zeszłym tygodniu u mechanika cały hamulec rozebrany - brak zastrzeżeń, a dźwięk pozostał.
Jakiś pomysł, zanim wymienię tarcze i klocki na nowe? Ktoś miał podobny problem?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2016, 18:06 przez Thew991, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Rant na tarczy jest ?
Lopatki klocka hamulcowego nawet nowego byly pilowane ? Klocek wszedl reka czy ciezko ?
Klocki firmy typu Hart ? czyli najtansze ?
Lopatki klocka hamulcowego nawet nowego byly pilowane ? Klocek wszedl reka czy ciezko ?
Klocki firmy typu Hart ? czyli najtansze ?
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 mar 2016, 22:51
- Imię: Cezary
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
U mnie też był taki dźwięk. Co się okazało? Zacisk klocków nie posiadał jednej śruby przez co ruszał się na tarczy. Śruba z tego co wiem jest dość specyficzna. Minimalnie mniejsza średnica niż standardowa. Jedź po nią do dobrego mechanika. Niech prawidłowo wkręci i powinno być ok. U mnie pomogło.
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
WItam.
Jesli mowa o specyficznej srubie to polecam zajrzec do instrukcji wymiany klockow z tylu
[External Link Removed for Guests]
A od siebie polecam wyciagniecie klockow I oszlifowanie krawedzi lopatek pilnikiem recznym... tak delikatnie zeby tylko nie mialy rantow ostrych.
Jesli mowa o specyficznej srubie to polecam zajrzec do instrukcji wymiany klockow z tylu
[External Link Removed for Guests]
A od siebie polecam wyciagniecie klockow I oszlifowanie krawedzi lopatek pilnikiem recznym... tak delikatnie zeby tylko nie mialy rantow ostrych.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 11:15 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2016, 16:22
- Imię: Dominik
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Województwo: łódzkie
Panowie i Panie oczywiście, a czy to normalne,że w nowym aucie odebranym 8 grudnia występuje ten sam dzwięk? czy czekać na "dotarcie" się klocków i tarcz czy udać się do serwisu? Rozebrałbym to sam, ale co z gwarancja?
- bmkz
- Posty: 356
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
dominiknov, skoro masz gwarancję i coś Cię niepokoi udaj się do ASO.
2010 || 2015
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2016, 16:22
- Imię: Dominik
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Województwo: łódzkie
Niedługo jadę na pierwszą wymianę oleju to powiem żeby sprawdzili...
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 mar 2016, 22:51
- Imię: Cezary
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
kamil1987 z tyłu zacisku w górnej części jest do wkręcenia śruba o tzw częstszym skoku gwintu, rozmiar ten sam co reszty śrub.