Dziwny dźwięk po wciśnięciu hamulca - lewe tylne koło

Awatar użytkownika
Thew991

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2016, 7:34
Imię: Mateusz
Auto: Astra J 1.7 125KM
Silnik: A17DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Dziwny dźwięk po wciśnięciu hamulca - lewe tylne koło

#1

Nieprzeczytany post autor: Thew991 »

Mam następujący problem: po wciśnięciu hamulca z lewego tylnego koła dobiega dziwny, krótki dźwięk, jakby "szurnięcie", obtarcie się czegoś. Dźwięk niski, występuje jedynie przy rozpoczęciu hamowania, jedynie przy prędkościach rzędu 10-40 km/h, nieregularnie. Zazwyczaj po jeździe na nierównościach albo po skręcie, ale nie jest to regułą.

Samochód kupiony miesiąc temu, dźwięk występował od początku. Przed sprzedażą poprzedni właściciel wymieniał klocki tył (tarcze stare), po zakupie na przeglądzie wyczyszczone prowadnice klocków - bez efektu. W zeszłym tygodniu u mechanika cały hamulec rozebrany - brak zastrzeżeń, a dźwięk pozostał.

Jakiś pomysł, zanim wymienię tarcze i klocki na nowe? Ktoś miał podobny problem?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2016, 18:06 przez Thew991, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Rant na tarczy jest ?
Lopatki klocka hamulcowego nawet nowego byly pilowane ? Klocek wszedl reka czy ciezko ?

Klocki firmy typu Hart ? czyli najtansze ?

vietnam89

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2016, 22:51
Imię: Cezary
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

#3

Nieprzeczytany post autor: vietnam89 »

U mnie też był taki dźwięk. Co się okazało? Zacisk klocków nie posiadał jednej śruby przez co ruszał się na tarczy. Śruba z tego co wiem jest dość specyficzna. Minimalnie mniejsza średnica niż standardowa. Jedź po nią do dobrego mechanika. Niech prawidłowo wkręci i powinno być ok. U mnie pomogło.

kamil1987

Astro-maniak
Posty: 316
Rejestracja: 26 lis 2015, 16:00
Auto: Astra J
Silnik: A14NET+LPG
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 6 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: kamil1987 »

A może kolega dać zdjęcie która to śruba bo mi po wymianie zaczęło to samo się dziać ?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

WItam.
Jesli mowa o specyficznej srubie to polecam zajrzec do instrukcji wymiany klockow z tylu
[External Link Removed for Guests]

A od siebie polecam wyciagniecie klockow I oszlifowanie krawedzi lopatek pilnikiem recznym... tak delikatnie zeby tylko nie mialy rantow ostrych.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 11:15 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

dominiknov

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 gru 2016, 16:22
Imię: Dominik
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: łódzkie

#6

Nieprzeczytany post autor: dominiknov »

Panowie i Panie oczywiście, a czy to normalne,że w nowym aucie odebranym 8 grudnia występuje ten sam dzwięk? czy czekać na "dotarcie" się klocków i tarcz czy udać się do serwisu? Rozebrałbym to sam, ale co z gwarancja?

Awatar użytkownika
bmkz

Astro-maniak
Posty: 356
Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
Imię: Bartek
Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
Województwo: wielkopolskie
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: bmkz »

dominiknov, skoro masz gwarancję i coś Cię niepokoi udaj się do ASO.
Obrazek Obrazek
2010 || 2015

Obrazek

dominiknov

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 gru 2016, 16:22
Imię: Dominik
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: łódzkie

#8

Nieprzeczytany post autor: dominiknov »

Niedługo jadę na pierwszą wymianę oleju to powiem żeby sprawdzili...

vietnam89

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2016, 22:51
Imię: Cezary
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

#9

Nieprzeczytany post autor: vietnam89 »

kamil1987 z tyłu zacisku w górnej części jest do wkręcenia śruba o tzw częstszym skoku gwintu, rozmiar ten sam co reszty śrub.

ODPOWIEDZ