Łożysko piasta koła

Usunięty użytkownik 861235

Łożysko piasta koła

#21

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Opony Ci huczą, tam w łożyskach problemu szukasz.
Trochę za młode auto żeby łożyska poszły.
Tak mi się wydaje i już 8-)

Jak robi łu łu łu łu łu to opony, łożyska to bardziej jak tramwaj po szynasz szyyyyy szyyyyy szyyyy i wycie takie łyyyyyyyy łyyyyy

:D

kamil1987

Astro-maniak
Posty: 316
Rejestracja: 26 lis 2015, 16:00
Auto: Astra J
Silnik: A14NET+LPG
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 6 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: kamil1987 »

Jak ktoś się zna to wie co padło nie trzeba tego tłumaczyć ;)

Awatar użytkownika
dawid75

Astro-maniak
Posty: 1283
Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
Imię: Dawid
Auto: Meriva
Silnik: Z18XE LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: dawid75 »

Digyl pisze:QR_BBPOST Jak robi łu łu łu łu łu to opony, łożyska to bardziej jak tramwaj po szynasz szyyyyy szyyyyy szyyyy i wycie takie łyyyyyyyy łyyyyy
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Musisz zostać nauczycielem :D
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Jak mi w C3 łożysko z przodu poszło (15 lat i 230 tys. km) to robiło bardziej takie uuuuuuUUUUUUUUUU im szybciej tym bardziej uuuuczało :)
a żeby stwierdzić czy na pewno łożysko wystarczy zrobić slalom, wyraźnie będzie ciszej na jednym z łuków w prawo lub lewo, zależy która strona.

Usunięty użytkownik 861235

#25

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Ja pamiętam jak mi z tyłu poszły łożyska w citroenie AX to przez bagażnik taki rezonans był i tak bardziej mu mu mu mu mu mu mu robiło ale też i takie szy szy szy szy, na zakrętach faktycznie było głośniej, bardziej tak właśnie jak wyżej uuuuuUUUUUuuu.
:mrgreen:

ksss mi się przypomniało :)

[External Link Removed for Guests]


i ucichło...

Usunięty użytkownik 855151

#26

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 855151 »

Dzisiaj podczas przeglądu i sprawdzania zawieszenia, mechanicy stwierdzili szum z łożyska prawego przedniego koła. Zatem trzeba pomyśleć o wymianie.
W sklepie sprzedawca zaproponował piastę SKF lub FAG i nie potrafił nic więcej powiedzieć, oprócz ceny :)
Czy macie doświadczenie w tej kwestii... którą piastę wybrać / jakiego producenta warto wybrać?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Obydwie marki to światowa czołówka, wybierz tańsze.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

fag to niekwstjonowany lider. Tu nigdy nei spotkalem nie tyle co lipy co zawsze te lozyska nawet lzakaldane do roznych rzeczy pracuja wiele godzin. SKF kiedys byl tez pozadna firma. Ostatnio stracil bo robi lipne pompy wody ale w lozyskach jeszcze jako tako sie kreci. w podobnej cenie to bym nawet sie nei zastanawial i FAG zapodal.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

darknoid

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2017, 16:43
Imię: Dariusz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTS
Województwo: pomorskie

#29

Nieprzeczytany post autor: darknoid »

Witam.
Astrą przelatałem jakieś 7k km, więc wszystko na świeżo. Przebieg ok. 172k, potwierdzony.

Od kupna z tylu od czasu do czasu dochodziło takie "swiergotanie", trwające ułamek sekundy, jakbym wróbla w bagażniku woził, który od czasu do czasu upomina się jakieś ziarno ;) Nie miałem czasu zrobić dochodzenia ale wkręciłem sobie, że to zatrzask od składania tylnych foteli ma luz i czasami zapiszczy (tak miałem w poprzednim aucie). Generalnie nie przeszkadzało mi to.

Dziś na ekspresowce przy dłuższej jeździe z prędkością 140, zaczęło coś ciągle piszczeć, ale nie buczeć, uuuuUuuUuu, piszczeć jakbym stado głodnych wróbli wiózł. Po otwarciu okna dźwięk tak się odbijał od bariery energochłonnej, że szok. Ale piszczenie, nie buczenie.

Po dotknięciu pedału hamulca na chwilę ustało, potem jak znowu zaczęło delikatnymi ruchami lawo, prawo, piszczy, nie piszczy, piszczy, nie piszczy. Zwolniłem do 130 i był spokój. Ale od czasu do czasu popiskiwało w rytmie wróbla, na ułamek sekundy.

Łożysko? Pytam bo większość pisze o buczeniu.
Co jeszcze może piszczeć w kole równomiernie z prędkością obrotową koła? Zaciski hamulcowe ok., koła się nie grzały.

Dzięki.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

a może klocki się kończą :)
mają takie blaszki, co się nazywają dźwiękowy sygnalizator zużycia, jak klocki sie zjadą, to ten metal drze o tarczę i piszczy niemiłosiernie

ODPOWIEDZ