Elektryczny ręczny - słabo trzyma - regulacja tylko w ASO?

areekz

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
Imię: Arek
Auto: Astra J 1.4 turbo
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie

Elektryczny ręczny - słabo trzyma - regulacja tylko w ASO?

#1

Nieprzeczytany post autor: areekz »

Witam,

na forum jest temat z awaria ręcznego elektrycznego ale w moim przypadku sam mechanizm działa ale słabo.
Nie mam zadnych błedów na zegarach, słychać silniczek od recznęgo, linka jest naprężana pod bagażnikiem po włączeniu hamulca.
Mimo to prawie wogóle ten reczny nie trzyma, jedynie na bardzo malym pochyleniu (prawie zerowym) auto nie zjezdza. Czy zwykly mechanic (nie z ASO) da rade to jakos podregulować (tak jak to sie robi przy recznym manualnym) czy regulacja jest mozliwa tylko pod komputerem i trzeba jechać do ASO?

Ktoś na forum pisał tutaj o regulacji (jak ponizej) ale nic to nie pomoglo.

Montaż tego samego silniczka i kalibracja

1. Podstaw kliny pod przednie koła z przodu i z tyłu, ustaw dźwignie skrzyni w pozycję P lub luz

2. Ustaw stacyjkę w pozycję zapłon i naciśnij hamulec zasadniczy

3. Podnieś klawisz ręcznego i natychmiast puść.

4. Następnie zwolnij ręczny (naciśnij przycisk)

5. Powtórz kroki 3 i 4 kolejne 4 razy

6. Wyłącz zapłon

Powyższe niestety nie pomogło
Sa jeszcze jakies instrukcje ale do montazu nowego silniczka ale ja tutaj nic nowego nie montuje.

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Bari »

O takim sposobie który opisałeś szczerze nie słyszałem.
Ja stosuje taki że podpinasz op-coma i w kalibracjach restartujesz i samo regulujesz hamulec ręczny, tarcze klocki się , zużywają , sama lina się naciąga. Po takiej kalibracji jeżeli nie masz czegoś uszkodzonego będzie trzymał mocno..

Awatar użytkownika
bmkz

Astro-maniak
Posty: 356
Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
Imię: Bartek
Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
Województwo: wielkopolskie
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bmkz »

areekz, a może któryś z zacisków jest uszkodzony?

Ja od września zabieram się za naprawę i do dnia dzisiejszego nie mam czasu się tym zająć :| Podczas zaciągania ręcznego hamulca, czuję jak samochód pochyla się w jedną stronę.
Obrazek Obrazek
2010 || 2015

Obrazek

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

ja regulowałem opcom. Spróbuj zaciągnąć dwa razy przyciskiem powinien lepiej trzymać.

robertsz

Astro-maniak
Posty: 420
Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
Imię: Robert
Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 25 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: robertsz »

Zaciągnięcie "na dwa razy" powoduje zadziałanie sterownika z pełną siłą. Jak masz możliwość to wejdź pod samochód i naocznie sprawdź czy działają dźwigienki ręcznego w obu zaciskach. Linki mogą się napinać, ale to nie oznacza zadziałania zacisku.
Jeśli zaciski pracują, to zacznij od kalibracji ręcznego (opcomem itp) U mnie np. jeden zacisk "stał" i musiałem oddać zaciski do regeneracji.

areekz

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
Imię: Arek
Auto: Astra J 1.4 turbo
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie

#6

Nieprzeczytany post autor: areekz »

Na zdjętych kołach sprawdziłem te dźwigienki do których są przyczepione linki Po zaciągnięciu tej dźwigienki max ile się dało nadal mogłem kręcić tarcza Rozumie że powinno się przyblokować Tak samo mam po drugiej stronie więc nie mam pewności czy dobrze to sprawdzam bo żeby po 2 stronach sie popsuło to trochę dziwne Czy to oznacza że tylko regeneracja zaciskow mnie ratuje?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

areekz

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
Imię: Arek
Auto: Astra J 1.4 turbo
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: areekz »

Witam,

Musiałem zregenerować zaciski, tylko teraz ręczny działa inaczej. Nie puszcza przy probie ruszania (nawet po jednym zaciągnięciu). Mogę go wyłączyć tylko przyciskiem od hamulca recznego. Robione bylo poza ASO. Teraz musialbym to jeszcze wyregulowac ?

Awatar użytkownika
laguna27

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 12 lip 2015, 22:15
Auto: Astra J
Silnik: 1.7CDTI
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: laguna27 »

podepnę się pod temat, bo mam to samo - ewidentnie trzyma na jedno koło :(
Pozdrawiam wszystkich ;)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

kalibrację to Ci mogę zrobić :)

Awatar użytkownika
laguna27

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 12 lip 2015, 22:15
Auto: Astra J
Silnik: 1.7CDTI
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: laguna27 »

Dzięki Krzychu, widzisz nie pomyślałem o tym jak byłem, ale z tego co mechanik mi mówił trzeba chyba najpierw rozebrać zacisk i zobaczyć, czy w nim wszystko OK, bo ponoć często się "zawiesza" jakieś zapadki i z ręcznym może być wtedy problem
Pozdrawiam wszystkich ;)

ODPOWIEDZ