Elektryczny ręczny - słabo trzyma - regulacja tylko w ASO?
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
- Imię: Arek
- Auto: Astra J 1.4 turbo
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
Elektryczny ręczny - słabo trzyma - regulacja tylko w ASO?
Witam,
na forum jest temat z awaria ręcznego elektrycznego ale w moim przypadku sam mechanizm działa ale słabo.
Nie mam zadnych błedów na zegarach, słychać silniczek od recznęgo, linka jest naprężana pod bagażnikiem po włączeniu hamulca.
Mimo to prawie wogóle ten reczny nie trzyma, jedynie na bardzo malym pochyleniu (prawie zerowym) auto nie zjezdza. Czy zwykly mechanic (nie z ASO) da rade to jakos podregulować (tak jak to sie robi przy recznym manualnym) czy regulacja jest mozliwa tylko pod komputerem i trzeba jechać do ASO?
Ktoś na forum pisał tutaj o regulacji (jak ponizej) ale nic to nie pomoglo.
Montaż tego samego silniczka i kalibracja
1. Podstaw kliny pod przednie koła z przodu i z tyłu, ustaw dźwignie skrzyni w pozycję P lub luz
2. Ustaw stacyjkę w pozycję zapłon i naciśnij hamulec zasadniczy
3. Podnieś klawisz ręcznego i natychmiast puść.
4. Następnie zwolnij ręczny (naciśnij przycisk)
5. Powtórz kroki 3 i 4 kolejne 4 razy
6. Wyłącz zapłon
Powyższe niestety nie pomogło
Sa jeszcze jakies instrukcje ale do montazu nowego silniczka ale ja tutaj nic nowego nie montuje.
na forum jest temat z awaria ręcznego elektrycznego ale w moim przypadku sam mechanizm działa ale słabo.
Nie mam zadnych błedów na zegarach, słychać silniczek od recznęgo, linka jest naprężana pod bagażnikiem po włączeniu hamulca.
Mimo to prawie wogóle ten reczny nie trzyma, jedynie na bardzo malym pochyleniu (prawie zerowym) auto nie zjezdza. Czy zwykly mechanic (nie z ASO) da rade to jakos podregulować (tak jak to sie robi przy recznym manualnym) czy regulacja jest mozliwa tylko pod komputerem i trzeba jechać do ASO?
Ktoś na forum pisał tutaj o regulacji (jak ponizej) ale nic to nie pomoglo.
Montaż tego samego silniczka i kalibracja
1. Podstaw kliny pod przednie koła z przodu i z tyłu, ustaw dźwignie skrzyni w pozycję P lub luz
2. Ustaw stacyjkę w pozycję zapłon i naciśnij hamulec zasadniczy
3. Podnieś klawisz ręcznego i natychmiast puść.
4. Następnie zwolnij ręczny (naciśnij przycisk)
5. Powtórz kroki 3 i 4 kolejne 4 razy
6. Wyłącz zapłon
Powyższe niestety nie pomogło
Sa jeszcze jakies instrukcje ale do montazu nowego silniczka ale ja tutaj nic nowego nie montuje.
- Bari
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
O takim sposobie który opisałeś szczerze nie słyszałem.
Ja stosuje taki że podpinasz op-coma i w kalibracjach restartujesz i samo regulujesz hamulec ręczny, tarcze klocki się , zużywają , sama lina się naciąga. Po takiej kalibracji jeżeli nie masz czegoś uszkodzonego będzie trzymał mocno..
Ja stosuje taki że podpinasz op-coma i w kalibracjach restartujesz i samo regulujesz hamulec ręczny, tarcze klocki się , zużywają , sama lina się naciąga. Po takiej kalibracji jeżeli nie masz czegoś uszkodzonego będzie trzymał mocno..
- bmkz
- Posty: 356
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
areekz, a może któryś z zacisków jest uszkodzony?
Ja od września zabieram się za naprawę i do dnia dzisiejszego nie mam czasu się tym zająć Podczas zaciągania ręcznego hamulca, czuję jak samochód pochyla się w jedną stronę.
Ja od września zabieram się za naprawę i do dnia dzisiejszego nie mam czasu się tym zająć Podczas zaciągania ręcznego hamulca, czuję jak samochód pochyla się w jedną stronę.
2010 || 2015
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
- Imię: Robert
- Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 25 razy
Zaciągnięcie "na dwa razy" powoduje zadziałanie sterownika z pełną siłą. Jak masz możliwość to wejdź pod samochód i naocznie sprawdź czy działają dźwigienki ręcznego w obu zaciskach. Linki mogą się napinać, ale to nie oznacza zadziałania zacisku.
Jeśli zaciski pracują, to zacznij od kalibracji ręcznego (opcomem itp) U mnie np. jeden zacisk "stał" i musiałem oddać zaciski do regeneracji.
Jeśli zaciski pracują, to zacznij od kalibracji ręcznego (opcomem itp) U mnie np. jeden zacisk "stał" i musiałem oddać zaciski do regeneracji.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
- Imię: Arek
- Auto: Astra J 1.4 turbo
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
Na zdjętych kołach sprawdziłem te dźwigienki do których są przyczepione linki Po zaciągnięciu tej dźwigienki max ile się dało nadal mogłem kręcić tarcza Rozumie że powinno się przyblokować Tak samo mam po drugiej stronie więc nie mam pewności czy dobrze to sprawdzam bo żeby po 2 stronach sie popsuło to trochę dziwne Czy to oznacza że tylko regeneracja zaciskow mnie ratuje?
Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lut 2017, 22:50
- Imię: Arek
- Auto: Astra J 1.4 turbo
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
Witam,
Musiałem zregenerować zaciski, tylko teraz ręczny działa inaczej. Nie puszcza przy probie ruszania (nawet po jednym zaciągnięciu). Mogę go wyłączyć tylko przyciskiem od hamulca recznego. Robione bylo poza ASO. Teraz musialbym to jeszcze wyregulowac ?
Musiałem zregenerować zaciski, tylko teraz ręczny działa inaczej. Nie puszcza przy probie ruszania (nawet po jednym zaciągnięciu). Mogę go wyłączyć tylko przyciskiem od hamulca recznego. Robione bylo poza ASO. Teraz musialbym to jeszcze wyregulowac ?
- laguna27
- Posty: 255
- Rejestracja: 12 lip 2015, 22:15
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7CDTI
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 1 raz
Dzięki Krzychu, widzisz nie pomyślałem o tym jak byłem, ale z tego co mechanik mi mówił trzeba chyba najpierw rozebrać zacisk i zobaczyć, czy w nim wszystko OK, bo ponoć często się "zawiesza" jakieś zapadki i z ręcznym może być wtedy problem
Pozdrawiam wszystkich