22 tys km, hamulce do wymiany ?

Awatar użytkownika
acero1964

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2013, 9:35
Imię: Bartek
Województwo: śląskie

22 tys km, hamulce do wymiany ?

#1

Nieprzeczytany post autor: acero1964 »

Witam

Tata ma astre j 1.4t 140km kupioną jako nowa w 2015 roku, auto ma 22 tyś km, tata jeździ bardzo spokojnie. Po dwóch miesiącach przerwy prowadziłem ten samochód i każde hamowanie z większej prędkości to trzepanie kierownicą. Czytałem że hamulce w j-tkach są cieńkie ale to jakieś jaja, po 22 tyś km ? :evil: Tata wszelkie przeglądy i zmiany opon robi w aso ale jak auto po gwarancji to pewnie nie ma co z tym jechać ? Na co warto zmienić ten fabryczny szajs ?

Pozdrawiam

Usunięty użytkownik 857091

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Kurde, chłopie poszukaj , na forum jest tego pełno , nikt nie jest wróżką i Ci nie odpowie .
np:
viewtopic.php?f=159&t=826382&p=1093815& ... u#p1093815
viewtopic.php?f=166&t=822089&hilit=drga ... +hamowaniu
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, 15:39 przez Usunięty użytkownik 857091, łącznie zmieniany 1 raz.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: qtom »

No nie wiem u mnie jak było bicie tarczy to hamowanie było jak w lokomotywie taki huk ale bicia na kierownicy nie czułem. Sprawdziłbym opony.czy fabryczne to szmelc trudno powiedzieć u mnie tłukło ATE a założyłem ponownie fabryczne w ASO i było ok ilu kierowców tyle opinii. astra ciężka ale z delikatnej jazdy się nie krzywią może było mycie na gorąco lub po ostrym chamowaniu większa kałuża albo trzymanie nogi na hamulcu przez dłuższą chwilę też po ostrym hamowaniu.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Usunięty użytkownik 861235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Nie zaliczył jakiejś dziury?
Felgi proste?
Może tarcze pokrzywione?
Jak nie heble i felgi to można na szarpaka na stacji diagnostycznej zobaczyć i oddzielnie zrobić laserową zbieżność i geometria całego auta.

Magii nie ma, przyczyna musi być.

Stawiam na felgę, w dziurę wpadł i tyle, za mały przebieg na hamulce czy zawias.
Jeszcze zobacz ciśnienia w kołach, nie raz nie widać i jak za mało to trzepie przy hamowaniu bo opona się w faworka robi.
Najlepsza stacja Orlen, mają kompresor z cyfrowym sterowaniem, zadajesz ciśnienie guzikiem na wyświetlaczu, przytykasz i czekasz aż zapiszczy.
Ciepłe zimne opony, jak kapci nie przypalisz i po trasie nie sprawdzasz to nie ma różnicy.

Właśnie...jak to jest z ciśnieniem na gorących kapciach?

EDIT:
Znowu Kuba chaos, a można prościej i krótko.
Ciśnienie w oponach
Felgi / opony bo guza po dziurze może złapać.
Hamulce
Zawieszenie.

EDIT:
Opony 3 lata, jak gdzieś kiedyś z za małym ciśnieniem krawężnik albo krater zaliczyła, może niedawno nawet.

Nie ma prostej recepty...
Chyba trzeba od wulkanizatora zacząć.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, 19:44 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Mam praktycznie podobny przebieg (22 k), rocznik 2014. Tarcze wprawdzie trochę większe bo na przodzie 321 ale żadnych problemów nie ma a jeżdżę dynamicznie na 20'.Jak nie zapomnę to zmierzę grubość tarcz w tygodniu.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: qtom »

Oj tam bez weryfikacji to wszystko jest gdybaniem. Wulkanizator pierwszy można wtedy zmierzyć bicie tarczy bo koło spadnie itd.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

maniunio57

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 30 lis 2017, 18:40
Imię: Marian
Auto: ASTRA J 1.4 NET COSMO SEDAN
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: maniunio57 »

Coś musi być nie tak Mam co prawda Aśke z 12tkm a,jeżdżę raczej dynamicznie (oczywiście bez szaleństw)ale wsio jest ok
W porównaniu do Iśki tu jest super Tam to dopiero waliło kierą Wyjechała z salonu z tarczami 16 Założyłem 18 i dalej była doopa
Zawsze starałem się po założeniu nowych tarcz i klocków przez co najmniej 1tkm jezdzić spokojnie ,ale to i tak nic nie dało
Wiadomo ,że Iśka ma bardzo słaby punkt jakim są hamulce(za duża masa )
Moim zdaniem tak jak koledzy napisali to albo opona albo felga

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: janpat »

U mojego "wulkanizatora" koszt założenia opon na felgi z wyważeniem to około 200 zł za komplet 20" i tak to wygląda:
1. sprawdzenie felgi czy nie ma bicia i czy nie jest pokrzywiona.
2. założenie czujnika ciśnienia.
3. wyważenie felgi.
4. założenie opony na felgę względem oznaczenia producenta opony.
5. wyważanie felgi z oponą.
6. ewentualna korekta położenia opony względem felgi dla optymalnego wyważenia.
Każde koło jest opisane po wyważaniu PP, PT itd.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2018, 22:11 przez janpat, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

w mojej J tarcze i klocki z ASO normalnie wytrzymują więc nie pisz że szajs

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

acero1964 pisze:QR_BBPOST Na co warto zmienić ten fabryczny szajs ?
Fakt, jak kolega wyżej uważam, że fabryczne nie są takim szajsem, ale jeśli są za słabe dla Ciebie, to proponuję założyć też fabryczne, ale brembo z Astry OPC. Są rewelacyjne, a skuteczność hamowania to ciężko porównywać do serii, dwa światy.

Przód tarcze 355mm, tył 315mm, także wentylowane, widać tył także na jednym zdjęciu :)
Mam od 2 lat bodajże i jest bosko :)

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ