Stuk przy puszczaniu sprzęgła

Sever94

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:53
Imię: Seweryn
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

Stuk przy puszczaniu sprzęgła

#1

Nieprzeczytany post autor: Sever94 »

Witam,
Szukam pomocy, ponieważ już zaczyna mnie to irytować. Podczas puszczenia sprzęgła z okolicy środkowej słychać głuche walnięcie, zjawisku temu najczęściej towarzyszy dodatkowo szarpnięcie całą budą. Najbardziej słyszalne oraz odczuwalne jest ono na niższych biegach, od 1 do 4, na wyższych mniej. Dodatkowo podczas puszczania gazu w sposób dynamiczny słychać "kliknięcie". Stuk pochodzący od sprzęgła również występuje na luzie podczas postoju (przy włączonym silniku). Przy wyłączonym nic się nie dzieje, nic nie stuka.
Dodatkowo podczas jazdy na biegu, auto toczy się z (prawie) stałą prędkością słychać jakby buczenie, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje i jest względnie cicho.
Po nocy samochód odpala w sposób bardzo nieprzyjemny. Ma się wrażenie jakby silnik chciał wyskoczyć.

Pacjent: Opel Astra J, 2.0 CDTI A20DTH Hatchback

Aktualnie jestem po wymianie:
- tulei tylnych wahacza,
- czujnika turbiny,
- półosi prawej oraz lewej, łożyska podporowego, uszczelniacza oraz oleju w skrzyni

Po powyższych wymianach zaobserwowałem brak buczenia pochodzącego z czujnika turbiny oraz ograniczenie drgania podczas przyspieszania. Jednak w żaden sposób nie pomogło to na powyższy problem.
Poduszki silnika, skrzyni wg mechanika są w dobrym stanie, nie wymagają wymiany.
Na innych forach wyczytałem, że przyczyną takich problemów mogą być:
- poduszki silnika, skrzyni
- końcówki drążków kierowniczych,
- komplet sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik, koło dwumasowe)

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i ma jakieś spostrzeżenia?
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2018, 9:24 przez Sever94, łącznie zmieniany 1 raz.

Sever94

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:53
Imię: Seweryn
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: Sever94 »

Czy ktoś spotkał się z powyższym problemem i udało się go rozwiązać?
Widziałem podobne tematy w przypadku Opla Vectry, lecz bez rozwiązania.
Problem znany również w przypadku marki Ford - bez rozwiązania.
Jakieś sugestie? Mechanicy rozkładają ręce. Nie widzą żadnych luzów.

Awatar użytkownika
Boyka

Astro-maniak
Posty: 178
Rejestracja: 31 mar 2018, 15:31
Auto: Astra J
Silnik: B14NET+
Rocznik: 2015
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 6 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Boyka »

Wspominałeś o poduszkach silnika i skrzyni w 1 poście, że mechanior twierdzi że są ok. Bez ich demontażu i oględzin ciężko to stwierdzić, mogły "usiąść" i dopiero będzie to widać po ich wyjęciu, guma stwardnieć, nie wiem jak w CDTI ale w turbo benzynie Astry jest dobry dostęp do poduszek.
W lutym wymieniałem w swoim innym samochodzie 2 poduszki z 3 istniejących: silnika od strony rozrządu oraz skrzyni biegów - lizak. Objawy jakie miałem to delikatne wibracje na biegu jałowym, głośna praca w zakresie 2000-2700 obr, metaliczne stuknięcie przy zapięciu 3 i 4 biegu. Po wymianie inny samochód, wszystko ustąpiło, poduszki OE.

Awatar użytkownika
Rysieksc

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2019, 9:33
Imię: Michał
Auto: Astra G, Astra J
Silnik: 16let
Województwo: śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Rysieksc »

A podkładki przy mechechaniźmie różnicowym robiłeś?

Sever94

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:53
Imię: Seweryn
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: Sever94 »

Rysieksc pisze:
13 kwie 2019, 3:43
A podkładki przy mechechaniźmie różnicowym robiłeś?
Nie, pierwsze słyszę. Czy mógłbyś podać więcej szczegółów. Będę bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
Rysieksc

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2019, 9:33
Imię: Michał
Auto: Astra G, Astra J
Silnik: 16let
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Rysieksc »

Wymiana uszczelniacz i kasowanie luzu mechanizmu jest taki temat na na stronie przeżyj wszystko jest opisane

ODPOWIEDZ