Stuk przy puszczaniu sprzęgła
: 08 sie 2018, 9:18
Witam,
Szukam pomocy, ponieważ już zaczyna mnie to irytować. Podczas puszczenia sprzęgła z okolicy środkowej słychać głuche walnięcie, zjawisku temu najczęściej towarzyszy dodatkowo szarpnięcie całą budą. Najbardziej słyszalne oraz odczuwalne jest ono na niższych biegach, od 1 do 4, na wyższych mniej. Dodatkowo podczas puszczania gazu w sposób dynamiczny słychać "kliknięcie". Stuk pochodzący od sprzęgła również występuje na luzie podczas postoju (przy włączonym silniku). Przy wyłączonym nic się nie dzieje, nic nie stuka.
Dodatkowo podczas jazdy na biegu, auto toczy się z (prawie) stałą prędkością słychać jakby buczenie, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje i jest względnie cicho.
Po nocy samochód odpala w sposób bardzo nieprzyjemny. Ma się wrażenie jakby silnik chciał wyskoczyć.
Pacjent: Opel Astra J, 2.0 CDTI A20DTH Hatchback
Aktualnie jestem po wymianie:
- tulei tylnych wahacza,
- czujnika turbiny,
- półosi prawej oraz lewej, łożyska podporowego, uszczelniacza oraz oleju w skrzyni
Po powyższych wymianach zaobserwowałem brak buczenia pochodzącego z czujnika turbiny oraz ograniczenie drgania podczas przyspieszania. Jednak w żaden sposób nie pomogło to na powyższy problem.
Poduszki silnika, skrzyni wg mechanika są w dobrym stanie, nie wymagają wymiany.
Na innych forach wyczytałem, że przyczyną takich problemów mogą być:
- poduszki silnika, skrzyni
- końcówki drążków kierowniczych,
- komplet sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik, koło dwumasowe)
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i ma jakieś spostrzeżenia?
Proszę o pomoc.
Szukam pomocy, ponieważ już zaczyna mnie to irytować. Podczas puszczenia sprzęgła z okolicy środkowej słychać głuche walnięcie, zjawisku temu najczęściej towarzyszy dodatkowo szarpnięcie całą budą. Najbardziej słyszalne oraz odczuwalne jest ono na niższych biegach, od 1 do 4, na wyższych mniej. Dodatkowo podczas puszczania gazu w sposób dynamiczny słychać "kliknięcie". Stuk pochodzący od sprzęgła również występuje na luzie podczas postoju (przy włączonym silniku). Przy wyłączonym nic się nie dzieje, nic nie stuka.
Dodatkowo podczas jazdy na biegu, auto toczy się z (prawie) stałą prędkością słychać jakby buczenie, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje i jest względnie cicho.
Po nocy samochód odpala w sposób bardzo nieprzyjemny. Ma się wrażenie jakby silnik chciał wyskoczyć.
Pacjent: Opel Astra J, 2.0 CDTI A20DTH Hatchback
Aktualnie jestem po wymianie:
- tulei tylnych wahacza,
- czujnika turbiny,
- półosi prawej oraz lewej, łożyska podporowego, uszczelniacza oraz oleju w skrzyni
Po powyższych wymianach zaobserwowałem brak buczenia pochodzącego z czujnika turbiny oraz ograniczenie drgania podczas przyspieszania. Jednak w żaden sposób nie pomogło to na powyższy problem.
Poduszki silnika, skrzyni wg mechanika są w dobrym stanie, nie wymagają wymiany.
Na innych forach wyczytałem, że przyczyną takich problemów mogą być:
- poduszki silnika, skrzyni
- końcówki drążków kierowniczych,
- komplet sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik, koło dwumasowe)
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i ma jakieś spostrzeżenia?
Proszę o pomoc.