Zdjęcie nadkola z przodu
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 cze 2017, 18:28
- Imię: Filip
- Auto: Vauxhall Astra J
- Silnik: A14XER
- Województwo: Zagranica - UE
Zdjęcie nadkola z przodu
Przestał mi działać spryskiwacz w tylnej szybie, więc chcę sie dostać na spód zbiornika płynu i zobaczyć czy pompkaa działa. Zdaje się, że jedyny dostęp możliwy jest od strony koła. Chcę zdjąć plastikową ochronę nadkola, która wydaje się być przymocowana na zatrzaski (lub wkręty - we łbie jest otwór który wygląda jak imbus). Moje pytanie: jak zdejmuje się plastikowe nadkola po stronie zbiornka spryskiwacza? Nie chcę zbyt mocno ciągnąć aby nie urwać czegoś ale jak z wyczucie zaczynałem od dołu to nie szło.
Nie wiem czy się dobrze wyrażam, chodzi mi o długą plastikową część która jest nad kołem z przodu i za którą są już bebechy silnika.
Nie wiem czy się dobrze wyrażam, chodzi mi o długą plastikową część która jest nad kołem z przodu i za którą są już bebechy silnika.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
To pewnie będzie torx. Zatrzaski? nie pamiętam dokładnie bo zdejmowałem prawe nadkole tylko raz. Jeśli nie wkręty, to będą tam dwu częściowe spinki. Trzeba z nich wyciągnąć powiedzmy "kołek" rozporowy i dopiero próbować ją wyjąć.AgentOrange pisze:QR_BBPOST Chcę zdjąć plastikową ochronę nadkola, która wydaje się być przymocowana na zatrzaski (lub wkręty - we łbie jest otwór który wygląda jak imbus)
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
nie tyle wyciągnąć, co go wepchnąć. Nadkole jest mocowane na wkręty na torx i trzeba je wykręcić, natomiast kołki, to trzeba ten wewnętrzny kołek wepchnąć aż wpadnie do środka a kołek wyciągnąć. Niestety, te kołki są jednorazowe. Są miejsca gdzie można wewnętrzny kołek odzyskać i cały jest do powtórnego użycia, ale sa miejsca,, gdzie wpada do profilu zamkniętego, i trzeba kupić nowy.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Krzysztof - chyba kołek jest z łebkiem i trzeba go wyciągnąć. Coś jak na tej aukcji. Na pewno nic nie kupowałem nowego, złożyłem na stare [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2018, 20:51 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
u mnie są takie jak te 8 dużych
[External Link Removed for Guests]
po montażu wciskasz ten kołek i jest na równo z łepkiem, aby kołek wyjąć, trzeba ten środkowy wepchnąć, aż wyleci.
Część idzie odzyskać, ale ze 2 wpadają w profil zamknięty i trzeba dać nowe. można nowe kupić takie jak wskazałeś. Ale fabrycznie były te jednorazowe.
[External Link Removed for Guests]
po montażu wciskasz ten kołek i jest na równo z łepkiem, aby kołek wyjąć, trzeba ten środkowy wepchnąć, aż wyleci.
Część idzie odzyskać, ale ze 2 wpadają w profil zamknięty i trzeba dać nowe. można nowe kupić takie jak wskazałeś. Ale fabrycznie były te jednorazowe.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
To może u mnie nie są fabryczne z prawej strony, a z lewej nie zaglądałem
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2018, 10:41 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Albo raz montowali takie a innym razem, albo w innej fabryce inne w oplu nie takie rzeczy się zdarzają
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 cze 2017, 18:28
- Imię: Filip
- Auto: Vauxhall Astra J
- Silnik: A14XER
- Województwo: Zagranica - UE
Ok tam jest torx T15. Pierwsze trzy sruby od przodu auta to torx a pozostale od strony kabiny to zatrzaski (z obu stron). Czekam na zestaw krotkich kluczy torx bo zwykly srubokret nie wejdzie - jest za dlugi (chyba ze kolo sie zdejmie).